We zijn op de goede weg maar zijn er nog lang niet! Amadeus!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

We zijn op de goede weg maar zijn er nog lang niet! Amadeus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 22:39

Amadeus en ik zijn inmiddels een halfjaar verder, ik kocht hem september '09 ongezien (naja van foto + filmpje hier op bokt)
We zijn nu sinds eind januari elke week aan het lessen en we kwamen er al snel achter dat Reus zo krom als een hoepeltje was en dit voor nogal wat problemen met het rijden zorgde.
Mijn houding werd bagger en werk er heel erg hard aan, zo raar als je houding voorheen altijd best goed geweest is.
Reus zette mij naar links waardoor het voelde alsof ik er links afgleed als ik dus rechtzat en corrigeerde dit onbewust door met mijn bovenlichaam naar rechts te zitten.
Gevolg knik in de heup en scheef zitten.

Inmiddels is Reus al wel een stuk rechter en is mijn houding weer wat beter geworden.
Na ons laatste @ work topic heb ik aan veel dingen hard gewerkt en begint langzaamaan zijn vruchten af te werpen al hebben we nog een heel eind te gaan.

[RT-HAW] Met Amadeus (Reus)) @ dressuurwork *foto's dit keer*

Waar we mee bezig zijn:

- Vooral mijn houding, handen stil/laag, rechtop zitten
- Reus voorwaarts neerwaarts rijden
- Achterhand activeren
- Recht richten
- Reus heeft de neiging te gaan slingeren met zijn hoofd, hoe stil ik mijn handen ook hou.. ook daar wordt aan gewerkt :)

Er zijn nog heel veel verbeterpuntjes, Reus loopt te vaak onder me weg en op de volgende foto's is de ontspanning en neerwaarts ver te zoeken (hij was beetje heul voorwaarts dat dan weer wel)
Het ene moment denkt ie doe het zelf maar en andere moment is het lang leve de lol ik heb geen zin de groeten en soms loopt ie gewoon ook heel erg fijn :')

Maar we gaan steeds beter en we komen er heus wel :))

Hier de foto's en een filmpje van een dagje dat het even iets minder ging als normaal :o *D

1. niet verkeerd, maar kantelt zijn hoofd
Afbeelding

2. nog wat spanning
Afbeelding

3. spanning en hoofd kantelen
Afbeelding

4. mooi peerd :D
Afbeelding

5. mooi vierkant en oogjes dicht :P
Afbeelding

6. gespannen galopje
Afbeelding

7. gaat iets beter, maar moet goed terug blijven zitten
Afbeelding

8. nog een drafje, heel charmant sta-moment maar vond wel mooi om te zien dat mijn handen op hun plek blijven :P
Afbeelding

9. ben zo blij met mijn Reussie :+: (hij kijkt niet zo blij := )
Afbeelding

10. even afzadelen, kan ie lekker rollen
Afbeelding

11. hij krijgt al wat meer spekkies en spiertjes :):) en staat er erg charmant bij :))
Afbeelding

12. lekker rollen
Afbeelding

13. lekker vies :P
Afbeelding

14. vriendjes :+: ( ik zei hier net wat :') maar hij kijkt zooo liefff )
Afbeelding

15. hij begint er echt beter uit te zien! :+:
Afbeelding

En het filmpje :o

Commentaar mag uiteraard, wel graag opbouwend ;)
Tips altijd welkom, ik weet onze punten maar misschien heb ik nog wat aan goede tips/adviezen! :D

Patriciavt

Re: We zijn op de goede weg maar zijn er nog lang niet! Amadeus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:49

Foto's zien er idd alweer beter uit Ans!!

Als ik je filmpje zie, dan zou ik zeggen dat hij niet sneller, maar wel actiever moet!! De motor is naar mijn idee nog niet echt aan. Dit is hij wel bijv. de laatste pasjes voor je galop of net uit de galop. Reus is een groot en lang paard, en dat bij elkaar rijden is MOEILIJK en vergt een hoop tijd. Ik vind dat je lekker rustig bezig bent en fijn om te zien dat je hem de tijd geeft om sterker te worden.
Doe je wel eens balkjes draven?? Dat is wel fijn om de boel te activeren! Je zal zien dat zodra hij achter meer aan het werk gaat, hij ook makkelijker zakt aan de voorkant!

Ik vind wel dat je houding niet heel storend, vind eigenlijk zelfs dat je er best netjes opzit :)

Super joh! Wacht maar over een jaar, dan herkent niemand Reus nog terug :D :=

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 07:17

Ik vind je houding wel netjes.
Je paard lijkt inderdaad nog niet actief.
Je zou wat meer overgangen kunnen rijden en tempowisselingen.
Als je tempowisselingen rijdt zou je hem iets naar voren moeten rijden en dan weer terug.

Veel succes met je dit mooie paard!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 07:29

als ik jouw instructeur was dan ging ik heel hard werken aan activiteit van achteren en lossigheid van voren :)

maar je bent op weg :) en de weg is hobbelig....... komt wel goed ;)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 08:35

zo die is groot :wow: Ik zeg ook meer activiteit, tempowisselingen rijden etc. Verder lijkt die bak nogal klein :o zeker voor zo'n groot dier,
ik zou daar niet te vaak in rijden,

En met zo'n grote duurt het nou eenmaal langer, die hebben gewoon meer tijd nodig :j

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 08:39

Patricia: Dank je wel voor je reactie! Hij is idd lang en slungelig en beginnen net wat spieren op te komen.
Balkjes draven is wel een idee!

Dorienee: Nageven moet hij doen vanuit de ontspanning van achter naar voren, zolang hij dit niet doet is de ontspanning er niet en de activiteit achter er niet.
Maar werken er hard aan! Geen dag is hetzelfde :P

Clyde: Dank je wel! Overgangen en tempowisselingen is ook een goed idee!

Kiwiko: De weg is idd erg hobbelig hihi maar komt idd goed, we hebben geen haast.
Mijn instructrice is daar ook heel erg mee bezig trouwens, dat hij actief moet worden ook in de galop.

Probleem is alleen dat bij onze stalling de bak zo klein is dat als hij per ongeluk eens wat sneller gaat doordat ik hem actief wil krijgen (wat meestal eerst wel stukken gebeurt) ik al veel moeite moet doen IN de bak te blijven :=

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 08:40

Splinter: Ja hij is erg groot :)) (1.83m)
De activiteit moet ik idd erg aan werken, in de les gebeurt dat wel maar daar hebben we er de ruimte ook voor.
Ben nog bezig of ik ergens anders in de bak kan rijden, deze bak gebruik ik heel af en toe... is eigenlijk niet echt te doen :o

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 08:48

Mooie foto's weer!
Je zou eens kunnen proberen als hij zijn hoofd kantelt om hem aan die kant eventjes een extra similans te geven door een beetje been erbij.

Rijd je dochter ook nog steeds zo fanatiek met mams mee?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:10

amadee :9 Wat ziet hij er mooi uit!
Mooi op gewicht....terwijl je hem kocht als een broodmager gestressed hoopje(grote hoop :D )ellende...
Mooi paard!!(en een gelukkig paard!)

Je houding is gewoon prima....je benen zijn practisch stil,niets op aan te merken.
Probeer in draf niet achter de beweging van het paard te komen...ik weet niet hoe ik dat moet zeggen(behind the movement)
Hij zal niet makkelijk zitten...

Probeer als je een overgang maakt....in dit geval van stap naar galop...dat hij erdoor is.
(ik noem dat altijd erdoor,nagefelijk,ontspannen....je weet vast wel wat ik bedoel)

Ik rij wel eens drie rondjes voorbij het punt dat ik eigelijk een overgang had willen maken,maar omdat er spanning is bij het paard waardoor hij er niet door is....blijf ik net zo lang door rijden tot ik die ontspanning wel voel en maak dan pas de overgang.
Geldt zeker ook voor overgangen terug natuurlijk :D

Ik zou ook wat meer tempo rijden in de draf....pas als hij er dan door is kun je van hem vragen te verzamelen....nu gaat hij kleine pasjes nemen en dat is zonde.

Het blijft erg moeilijk om z'on 'gebouw' bij elkaar te rijden....je doet het prima hoor!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:44

Ahh, die 1 naar laatste foto echt zo lief!

Leuk paardje!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 14:19

annebe: Dank je, zal het proberen!
Amber rijdt momenteel apart, maar binnenkort als het lekker weer is gaan we weer lekker samen het bos in als mijn mams ook kan dan :D das zoooo leuk.

geerke: Dank je wel voor je uitgebreide reactie!
Je hebt een paar hele goede punten hoor :j

En ja hij heeft van ver moeten komen dus ben al lang tevreden zo, we blijven eraan werken!
Helaas is die bak veel te klein voor ons, echt rijden kun je dan niet, je hebt geen ruimte.

Sabina: Dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:30

Ziet er netjes uit Ans.
Ik vind zelf dat je al heel netjes zit, en ik moet toe geven ik vind dat je ook heel vriendelijk rijdt.
Alles lijkt heel gemoedelijk zoals je er op zit.
Neerwaarts volgt als je Reus de achterhand actiever onder het lichaam krijgt, overgangen zouden wat dat betreft ideaal zijn.
Verder ga ik mee in wat de anderen zeggen.

Overigens dat kantelen van het hoofd, doet hij dit alleen met rijden?
Houdt hij ook vast op kant? of anders gezegt laat hij moeilijk los op een zijde?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 17:39

Bernie: Dank je wel voor je reactie en compliment! :o doet me goed hihi.
Heb gelukkig heel goed les, dat scheelt een hoop.

Hij doet het kantelen alleen met rijden idd, volgens mijn instructrice komt dat omdat ik dan iets teveel druk heb op 1 van de teugels.
Moet proberen gelijke druk te houden.
Hij houdt op zich niet vast, maar vindt links vooral heel erg moeilijk, hij geeft na op de rechterteugel altijd, dit probeer ik gelijk te krijgen met links.
Dat hij als we linksom gaan hij ontspant/nageeft op de linkerteugel zodat ik dus een ophouding kan maken en na kan geven en ook zo rechtsom.
Maar zijn linkerkant loopt ie veel scheef en valt erg naar binnen vaak.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:09

Ziet er best fijn uit, ook ik zou 'm graag wat actiever zien. De bak is klein en het paard is groot valt nu op := ik zie jullie in de topics meestal lekker buiten rijden. Dat doet 'm denk ik ook wel goed. Ik vind dat je het netjes doet, ik zie in ieder geval geen gepluk en getrek, met wat geduld komen jullie er wel.
Succes & plezier samen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 20:21

Bedankt Elise voor je reactie!
Nee plukken en trekken hou ik niet van, moet em van achter naar voren rijden en hij moet zelf mijn hand op gaan zoeken en gaan zakken.
Ik stoor me er niet zo aan, wil eerst dat ie mooi recht loopt en idd actief wordt van achteren.

Ik rij meestal buiten, 1 keer les en 1 keer bak en longeren doen we regelmatig.
Buitenrijden vindt hij heerlijk (en ik ook :)) )

Thnx!

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:15

Kom vaak je topics tegen en ik ben echt fan (van jullie beide) kan niet wachten om hem over een jaar te zien, gaat gezien jou goede voornemens vast helemaal goed komen met jullie tweeën!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:49

Ans, leuke foto's!
Hij mag inderdaad nog wat krachtiger en actiever worden, zoals al eerder genoemd kan balkjes lopen daar heel goed bij helpen :j
Maar jullie zijn zeker op de goede weg +:)+

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 17:15

Dank je boris_rakker!! *D

Maris: Thnx! We doen ons best en heb idd goede tpis gekregen, altijd handig!

We komen er wel saampies :j :D