De tips waar ik aan de slag mee ben gegaan: rustiger aan doen, meer hals strekken, op de binnen hoefslag, beugels gaatje langer en vast nog wel wat. Ik heb 'm alleen nooit een half jaar stil gezet. Hij heeft in de tussentijd af en toe een maand of week vrij gehad, met hoogstens 2x per week ohz. Van half december tot zo'n half februari heeft ie alleen heel af en toe een buitenritje (stappen) gemaakt, en af en toe aan de longe als de bak dat toeliet. Hij heeft dus niets te klagen!
Helaas was ik door deze lange tussenpozen bang geworden, ik durfde voor geen meter los in de bak te rijden, ik zag al het engs al aankomen voor Kaspar ook maar een oortje kon spitsen. Reed dus ook voor geen meter. Ik ben toen met Kaspar afgelopen weekend naar Noor Tanger (Mindfields@bokt) gegaan voor een trainingsweekend en ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb! De eerste twee lessen was ik nog steeds bang, maar de laatste dag durfde ik zelfs zonder eerst aan de longe gewoon los in de buitenbak te rijden, 'm aan te pakken en voorwaarts te gaan. Tijdens de foto's waren we niet zozeer bezig met rijtechnische dingen maar vooral blij zijn dat ik er zo los op durfde. Mijn hoogtepunt deze week was dat ik afgelopen dinsdag LOS en ZONDER eerst te longeren zo ben opgestapt en heb gereden in onze eigen buitenbak

Wat een verhaal pff nouja toch nog wat informatie: Kaspar is een 3-jarige van juni 2006, sinds juni vorig jaar ohz, 'Arabier' omdat ie nog 25% New Forest bezig, en Noor en ik kwamen toch wel tot de conclusie dat hij toch echt wel een pennypony is
De reden dat ik het hier plaats is dat het niet zoveel foto's zijn, en het me vooral om de vergelijking gaat. Hopelijk zien jullie ook vooruitgang. Er zijn genoeg dingen te verbeteren: mijn houding ten eerste, stoelzit is niet omheen te kijken. Zadel is ook niet helemaal goed en binnen twee weken komt er dan ook een nieuw zadel hoop ik. Zijn achterbeen kan best nog wat meer meedoen maar ach, hij is nog jong en tijdens de foto's was ie pas sinds een kleine twee weken weer ohz en dus volledig zonder spieren. Daarbij is ie best lui aangelegd en nog niet zeer goed aan het been, maar hier zijn we druk mee bezig.
Genoeg jullie verveeld met dit lange verhaal. Hierbij eerst de voorgaande topics, we begonnen zo:

[RT-HAW] 3-jarige 'Arabier' @ work
Eind oktober gingen we naar Egmond aan den Hoef voor een les van Noor. In een compleet nieuwe omgeving, harde wind en toeschouwers maar Kaspar zette geen pas verkeerd, ontzettend trots op mijn jonge pony!

[RIJ-ITP] Mijn 3-jarige 'superbier' bij Noor Tanger
En nu gaan we zo door de bak:

Hij lijkt hier achter de teugel te kruipen maar hij doet dit zelden. Altijd als ik m'n teugels nu langer laat dan volgt
hij vrijwel meteen
heeft héél véél moeite gekost overigens.
Kijk, ik kán wel normaal zitten hoor
(kost alleen wel veel moeite...)
Handen kan ik hier meer dragen maar heb niet het idee dat ik 'm hier in de weg zit.

Tja m'n zit weer, ik ging hiervoor altijd automatisch iets naar voren en verlicht zitten om z'n rug te ontlasten maar
ik denk dat dit beetje te veel van het goede is
Verder ben ik heel trots op dit beeld, hij had in het prille begineen hertengalopje en hij begint toch steeds meer een echte galop te tonen.
Dit was het dan, er valt nog veel aan te verbeteren maar ik ben super blij dat ik m'n angst kwijt ben en dat ik dat trainingsweekend gevolgd heb. We hebben samen weer veel geleerd en hopen nu alleen nog maar vooruitgang te boeken.
Een berichtje wordt natuurlijk super op prijs gesteld evenals rijtechnische tips!
Kaspar loopt ontspannen, je zit blijft ontspannen, maar toch zie je duidelijk meer houding en zelfgedragenheid ontstaan. Enige punt wat ik je mee wil geven is; let op je handen,. Je knikt ze
haha die jas zit idd in de weg, meestal heb ik geen knik in m'n polsen (en anders eerder een knik omhoog, heb een tijdje ook les gehad op de AdB-methode waar ik juist m'n onderarmen hoog moest dragen). Wilde 'm eigenlijk nog uit doen maar het regende best veel in het weekend dus toch maar wel. Binnenkort eens foto's maken zonder al die kleren haha