Stoere Zen @ les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caeruleus

Stoere Zen @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 21:05

Mijn knappe Zen, die zo gigantisch gegroeid is in het afgelopen jaar, en ik zijn afgelopen zaterdag weer eens op de foto gezet door Rianne. Zen is sinds november 2007 van mij, en vooral in het afgelopen jaar zijn we enorm vooruit gegaan. Het was heel hard werken en heel veel zoeken naar een manier die voor ons beide werkt, want ik moet nog heel veel leren en Zen was toch liever lui dan moe ;) Maar het is het waard geweest, hij krijgt flinke praatjes en houdt wel van een grapje op zijn tijd. Favoriet is momenteel om te 'schrikken' van een willekeurige zandkorrel en dan heel hard de andere kant op te galopperen. Helaas voor Zen hebben we hem in de smiezen en vooral tijdens de les mag hij nu echt flink aan het werk :+

De foto's zijn gemaakt tijdens de les van zaterdag, we waren hier bezig hem meer verzameld en opgericht te krijgen vanuit de volte naast een 'eng' stukje. Beetje misbruik maken van zijn grapjes dus, op het moment dat hij sterk wordt doe ik of mijn neus bloed en vraag ik heel toevallig even een stukje meer oprichting. Als hij dat netjes doet vloei ik gelijk weer af naar 'normaal'. Om het geheel nog even wat lastiger te maken zaten er een stuk of 6 mensen op de 'tribune' met een radio te spelen en later heen en weer te lopen naar de kantine :+ (en bedankt :P)

Op de foto's heb ik mijn binnenhand soms wel erg hoog, maar dat zijn vaak ook de stukjes dat hij er tussenuit wil piepen. Dat los ik op door buitenteugel aan te nemen en stelling te vragen door mijn binnenhand omhoog te plaatsen (dus niet naar me toe te halen en een trek-wedstrijd beginnen). Op de foto kan je het niet zien, maar dit zijn stukjes van een paar passen daarna gaat m'n hand weer netjes omlaag :)

Even ter vergelijking nog een link naar het topic uit september: [RIJ-ITP] Samen in set op sondag

Goed, genoeg gekletst, tijd voor foto's!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Leuk om te zien, vergelijk foto 3 eens met foto 8: hij loopt op de 2e foto net wat voor de loodlijn, maar je kan heel goed zien dat hij veel meer zakt achter en minder aan het 'voorbeen zwaaien' is. Helaas geen galopfoto's, toen zat de fotografe mooi te kijken ipv foto's te maken!

Voor mijn gevoel begint hij nu echt heel fijn te lopen, denken jullie dat we er klaar voor zijn om eens een wedstrijdje mee te pakken (in de B)?

Liiisaaa

Re: Stoere Zen @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:35

Leuk paard! Ziet er ontspannen uit!

Misschien tipje om je handen wat dichter bij elkaar te doen. Misschien doe je bewust en heb ik over heen gelezen, sorry daarvoor! ;)

Maar ziet er verder netjes uit, zou zeker een keer een wedstrijdje proberen.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:59

Leuk dier !!

maar jeetje, hoe hou jij je zweep vast? De ene keer staat hij recht omhoog, de andere keer zie je hem niet en weer op een andere foto wijst hij recht naar buiten :+

verder ziet het er fijn en ontspannen uit, je hebt je handen wel erg breed en hoog staan maar je paard loopt er fijn onder. Jammer dat je geen galopsfoto's hebt :)

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:02

wat een gaaf paard zeg, super !!!
Je handen heb je veels te hoog en te breed.
Teugels meer op maat en handen bij elkaar. Heb je toevallig ook een bepaalde reden om je zweepje zo te houden???
Jullie zijn vergeleken met het vorige topic wel voouit gegaan hoor, en behoorlijk ook ;) alleen vind ik het persoonlijk erg jammer van je handen en teugels.
Laatst bijgewerkt door Ukje112 op 02-03-10 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:04

Leuk paard! Wat zijn jou teugels lang haha die mogen een stuk korter. :) En je zweep hou je af en toe een beetje raar :+ Ziet er verder netjes uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:07

Wat super jullie zo aan het werk te zien, ik blijf ook echt fan van Zen! Groot paard met een heel klein hartje, echt een zeer fijn paard om mee te werken, en het plezier straalt er bij jullie ook echt vanaf!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:17

Wat zijn jullie streng, dit is toch ITP? :P
De teugels korter zijn we dus mee bezig, ik kan niet zomaar de boel 20cm korter pakken daarvoor moet hij eerst meer verzamelen. Anders zet hij zich vast in de kaak en rug en ben ik alle impuls kwijt, en daar hebben we nu zo hard op moeten trainen.

Ik ben ook hard aan het oefenen op mn handen minder breed, en volgens mij gaat dat ook al een stuk beter. Op de meeste foto's (bv foto 5) zijn ze netjes toch? Misschien had ik er bij moeten melden dat we delen van de Bodt volgen qua rijstijl? Niet alles, mijn instructrice pakt overal wat nuttigs weg en dat combineren we. Dan krijg je alleen wel eens een niet zo conventioneel beeld :)

Zen is zo'n heerlijk dier, als je lief voor hem bent dan doet hij werkelijk alles voor je :+: Ik ben nog dagelijks blij dat ik hem heb kunnen kopen (nouja, de meeste dagen, soms is het ook een draakje hoor :P)

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:21

wooowww je hebt hem lekker aan het lopen zeg :D!
kijk je altijd zoveel naar je instructeur? Ik neem aan dat ze ongeveer bij X staat, je kijkt nogal veel naar binnen :P ik kan let daarin tegen te veel op mijn paardje :o ...

Echt mooie combinatie :+:

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:25

Wat een mooie hals heeft jouw paard! Hij is trouwens helemaal leuk om te zien ;-)

Wat is de reden dat je je zweep op deze manier vast hebt?

Groetjes Lizzy

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:10

Daar hebben we Zen!!
Hij is wel heel stoer geworden. Echt een verschil met eerst.
Ziet er goed uit Judith :j de aandachtspunten geeft je zelf aan aan en worden hier al genoemd.
Word toch tijd voor een startkaart. :D

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:05

Ik vind het er heel vriendelijk en ontspannen uitzien.
Commentaar is al gegeven: Handen wat lager en dichter bij elkaar. En je teugels zijn te lang. Misschien een idee om er een elastiekje om te binden, dan weet je waar je je handen moet houden.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:34

Ziet er geweldig uit Judith, maar dat vond ik in real life ook al :) Tips zijn al gegeven, maar daar werk je juist ook naar toe, dat heeft tijd nodig :) En denk zeker dat je klaar bent voor een wedstrijdje! ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:04

Huisfotograaf meldt zich :P

Wat een paard is het toch :D Jullie gaan echt super en wat een verschil al vergeleken met einde van de zomer, hij heeft gewoon nog meer hals gekregen :D

Emajeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:26

Mooi beestje en hij loopt ontspannen, maar ik zie dat je op alle(!) foto's je handen enorm breed en hoog houdt. Dus naar mijn idee is dat geen momentopname maar continue. Wat is het doel van allebei je handen zo hoog en breed houden? Hij wil er toch niet constant tussenuit schieten? ;)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:45

De zweep is een beetje à la Bendrup??

Volgens mij probeer jij heel erg om je paard te denken.Wàt hij aankan,hoe ver HIJ is....Werken aan je eigen houding.
Complimenten,er zitten fijne plaatjes bij.

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:20

Ja, ik meld me ook maar eventjes! Het ziet er heerlijk uit, Zen heeft er plezier in en hij kan aan wat je van hem vraagt. Dat zie je zo.

Lekker doorgaan zoals je gaat!

Wat betreft de zweep, das een leuk verhaal!! Heb laatst ook zo gereden en misschien is het voor meerdere ruiters aan te raden. Idd, zoek het eens op de Bodt ;)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:18

Ziet er héél fijn uit!
Handen mogen inderdaad iets minder hoog en breed, maar je zet ze iig niet vast en dat is veel belangrijker.
Ik moest wel lachen om die spook-oortjes op foto 11, héél typisch. :D

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:38

Ziet er goed uit judith! Jullie gaan echt super vooruit :j. Ga je hem in de zomer ook weer eens op nekring rijden? :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:27

zennie!
hij ziet er super uit judith!
de achterhand mag er idd nog een stukje onder. i know, zó moeilijk met hem, maar ook zó belangrijk voor hem! gelukkig heb je een super instructrice dus dat komt wel goed :D
en let op je handen. binnenhand omhoog en naar voren ben ik ook grooot fan van, maar je buitenhand mag dan gewoon op zn plaats blijven hoor ;)

ga zo door jullie tweetjes! :D

naomischatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:30

Jij hebt je handen soms wel hoog!
Jij paard is wel gespierd.