Ik heb hieraan meegedaan met Donna. Wilde al langer eens een schriktraining doen maar de laatste keer dat het bij ons op stal werd georganiseerd was Donna nog niet zo lang onder het zadel en een paar maanden drachtig dus wilde ik de stress niet opzoeken met haar.
Toen de deur van de bak openging sprong ze gelijk achteruit omdat ze schrok van wat er binnen stond. Normaal staat dat er namelijk niet!
Eenmaal binnen ben ik eerst overal uitgebreid aan de hand langs/over gelopen zodat ze lekker kon wennen. Ernaast ben ik zelf ook zekerder en kan ik haar makkelijk het vertrouwen geven. Toen ze overal rustig langs / over kon lopen ben ik er op gegaan om vervolgens in stap / draf en zelfs galop de verschillende obstakels te overwinnen! Het was erg leuk om te doen!
1. Hier vond het ze allemaal nog maar raar, afstand houden, maar toch eraan willen ruiken / voelen

2. Het zeil moest ook geroken en op geschraapt worden

3. Daarna durfde ze er rustig bovenop te gaan staan

4. De paraplu's zijn ook nog spannend

5. Lekker rustig staan in de bak met kranten / plastic

6. Tafel met felle kleedjes is eerst best eng, maar daarna wil ze het liefst de kleedjes eraf trekken om er bovenop te gaan staan

7. Het poortje was best spannend. Hier zijn we 1x aan de hand onderdoor geweest en dat vond ik genoeg.

8. En toen gingen we erop zitten en konden we alles ontspannen doorlopen

9. Over het matje

10. In draf door de bak met rommel

11. In draf tussen de paraplu's door

12.En later zelfs in galop:

13. In galop over het zeil

14. En als laatste met de paraplu in de hand

15. Wij kunnen nu ook in de regen buitenrijden

Kort na deze foto heb ik de paraplu laten vallen, ze vond het toch wel spannend. En omdat ze zo super braaf was geweest heb ik haar uitgebreid beloond en ben lekker gestopt!
Nog een klein filmpje van een stukje aan de hand
http://www.youtube.com/watch?v=0QLW4GZYZ3g
Ben trots op mijn dame!