Mijn paard kan echt troosten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel_09

Mijn paard kan echt troosten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 20:54

Ik vond dit vanmorgen zo bijzonder.

Ik kwam op stal en was door persoonlijke omstandigheden nogal verdrietig zeg maar.
Normaal kom ik heel vrolijk de stal binnen en knuffel mijn paard uitgebreid waar hij helemaal voor gaat staan.
Vanmorgen kwam ik dus anders op stal, ik was stil en had een brok in mijn keel dus was verrre van vrolijk.
Ik pakte hem vast en begon een flink potje te jankken. Hij bleef doodstil staan.
Toen ging ik in de hoek van de box zitten om even verder een potje te grienen.
Hij bekeek het eerst even van een afstandje en ging toen boven me staan op rust en met zijn snuit in mijn haar, heel stil.
Net zoal ze het altijd in het land doen als de ene ligt en de andere houd de wacht maar dan met zijn neus in mijn haar. Af en toe even kriebelen in mijn haar en hij keek me heel zacht aan.

Ik vond dit zo bijzonder en het deed me zo goed dat hij perfect aanvoelde dat ik hem even nodig had .
Mijn hond gaat dan bij me zitten en wil gekriebeld worden, Dat is dan zijn manier van troosten maar dit paard vroeg niet om aandacht maar gaf alleen maar heel veel liefde.
Dat is wat ik vooral van hem voelde, zijn liefde !

Herkennen jullie dit?

Gabriellee

Re: Mijn paard kan echt troosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:56

aaaaah!! super lieff!

Ik herken het niet, maar wilde gewoon even reageren. Lijkt me zo fijn op dat moment als je gestroost word door je paard!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:57

jep ..Als ik een rotdag heb , zak ik door de knieeen om onze shet een grote hug te geven ,normaal is ze niet zo van huggen maar dan legt ze ook haar neus tegen mijn gezicht

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:58

Mooi.. herken het wel..

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:58

die van mij ook
die gaat dan effe met me knuffelen
ze kijkt dan ook alsof ze weet dat er iets aan de hand is

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 20:59

Ja ik voelde het ook echt als heel bijzonder, juist omdat hij altijd aandacht vraagt en een echte knuffekont is maar nu gewoon helemaal niet aan zichzelf dacht en alleen maar lief tegen me deed.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:00

ik herken hetook wel.
mn paardje doet dan extra lief en gaat je troosten.
zoo lief(L)

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:00

Mooi he? Fijn dat je paard je zo goed aanvoelt.

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:01

Ja dat ken ik zeker!Was zondag op de manege met een heel chagi pony bezig beet ie in men hoofd... |( Toen ging ik naar een andere pony trapte hij me bijna (heeft die pony nog nooit gedaan)En toen d8 ik noujazeg en ging ik naar de derde beet ie in mijn arm.Ben ik gaan janken bij men lievelingspony (het deed veel pijn namelijk) en toen was ie helemaal stil en duwt dan ook zijn neus in mijn haar! En die rare pony kennende ging die me ook nog is een lipmassage geven (dan gaat ie met zen bovenlip heen en weer tegen mijn rug aan)!

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:02

Diesel_09 schreef:
Ja ik voelde het ook echt als heel bijzonder, juist omdat hij altijd aandacht vraagt en een echte knuffekont is maar nu gewoon helemaal niet aan zichzelf dacht en alleen maar lief tegen me deed.

Doet die van mij ook...Daarom is het altijd zo fijn...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:05

Ik herken het ook wel. We staan vanaf maart 2009 op de stal waar we nu staan.. Op 30 april is er een paard van de eigenaren overleden. We hadden net daarvoor met de hele groep een buitenrit gemaakt. Eigenaar en vrouw gaan met hun haflinger nog de bak in om even te galoperen. Paard van eigenaar struikeld en breek zijn nek.
Mijn paard heeft het absoluut niet op mannen, vooral als ze je niet kent. Na een tijdje gaat het goed.
Eigenaar gaat in de dagen daarop even koekeloeren bij onze kudde. Mijn paard gaat naar hem toe en legt haar hoofd in zijn armen. Ook de manier waarop Marcus ( overleden haflinger) altijd bij hem deed.
Mijn paard had dit nog nooit gedaan, maar ze kwam hem even troosten. Eigenaar van stalling kwam het mij nog savonds even vertellen en we moesten beide weer even slikken.
Sindsdien is de band tussen eigenaar en mijn paard super.....

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:07

Ik ken het ook ja :) Als ik in de stal ga zitten (doe ik alleen als ik me niet fijn voel) dan komt die echt bij me en soms komt hij naast me liggen met het koppie op schoot van baasje het komt wel goed hoor ik ben er :(:)

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 21:07

Ja precies. Het leek net of hij wilde zeggen:" huil maar even lekker, ik ben hier, waak over je en troos je"

Klinkt misschien heel dramatisch en van nature ben ik vrij nuchter en niet zo'n huilebalk maar zo was het echt.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:09

Diesel_09 schreef:
Ja precies. Het leek net of hij wilde zeggen:" huil maar even lekker, ik ben hier, waak over je en troos je"

Klinkt misschien heel dramatisch en van nature ben ik vrij nuchter en niet zo'n huilebalk maar zo was het echt.

Klopt eigenaar en mijn paard hebben ook daadwerkelijk 10 minuten zo gestaan. Was heel bijzonder. Ben ook niet het zweverige type maar vond het zo mooi

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:16

Jep ik herken het ook. Als het even tegenzit bij mij, dan wordt m'n pony heel aanhankelijk. Zit ik naast hem en komt hij naast me staan met z'n hoofdje op m'n schouder, een beetje knabbelend met van die lieve trouwe oogjes :+:

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:35

ja ik herken het heeeeel erg!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:41

In tijd ik ziek was en dan ook behoorlijk leek ze ook aandacht aan mij te vragen of dat nou voor snoep was, geen idee leek wel op ze gewoon snoep wilde maar nu wat beter bent gedraagt ze niet zo zeer als wat ze eerst deed.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:22

Diesel_09 schreef:

alles wat je geeft, krijg je dubbel terug.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:26

Haha ja ik herken het helemaal. Tja een band dat je met die dieren kan hebben is voor buitenstaanders vaak niet te vatten.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:11

Wat mooi!

Mijn paard is naar mij toe heel aanhankelijk en ze knuffelt de hele tijd; als ik de stal in kom, als ik poets, voetjes doe...(gisteren kreeg ik een neus in mn oog :+ ). Het maakt ook niet uit wat voor dag ik heb gehad, als ik bij haar ben is alles goed.
Ze voelt mij inderdaad heel goed aan :+:

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:12

Dat zijn de zeldzame momenten waarop je je helemaal een voelt met je paard. Dan weet je weer waar je het allemaal voor doet ;)
Komt me ook wel bekend voor, op die momenten kan ik niet omschrijven hoe ik helemaal warm word vanbinnen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:13

Wat super lief!
Mijn vorige paard was ook zo.... als ik verdrietig was, kwam ze ook gelijk bij me staan om steun te geven.
En haar moeder (was mijn verzorgpaard) ook...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:14

Toen ik in de stal ruzie had met mn vriend en waardoor ik ook ging huilen bleef mijn pony aan m njas trekken en duwen. Uiteindelijk ging ik bij m zitten en gaf hij steeds kusjes met tong haha en met zn neus door mn haar wroeten :)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:17

Ja, dat herken ik. Mijn fjord legt altijd zijn neus tegen mijn wang en blaast dan zachtjes. En ja, meestal moet ik dan nog harder janken omdat ik dat zo ontroerend vind. *D

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 20:59

Wat leuk om te lezen dat iedereen zijn eigen ervaring heeft als het op troosten aankomt.
Ik wist dat ze heel goed kunnen spiegelen en je aanvoelen, maar dit.... het lijkt wel of ze het nog beter aanvoelen dan honden..
Echt heel mooi..... :j