Haflinger terra laat zich weer een zien

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Haflinger terra laat zich weer een zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:46

Vandaag was het weer eens zover Terra mijn haflinger damen die vanaf vandaag nog 3 maanden 1 week en 2 dagen officieel met haar baby in de buik mag rond lopen!

terra is een wallenstein dochter en is drachtig van de hengst Nebel van het groenten hof.

terra word dit jaar 4 jaar en is nog niet zo lang onder het zadel en hier dan ook pas voor de 2e x met barebackpad aan het rijden!

Afbeelding
last van de zon :Y)
Afbeelding
babybuikje
Afbeelding
Afbeelding
verkleed als cadeautje!

2e x met BBP rijden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
bedankt voor het kijken :D

o0eefje0o

Re: Haflinger terra laat zich weer een zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:48

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:52

knappe terra!!!! :D :D :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:53

Ik vind het rijden er absoluut niet ontspannen uitzien :n jij zit er erg gespannen op en zit hem constant in zijn mond. Hierdoor loopt hij veel te diep en gaat hij protesteren.

Ga óf met zadel met beugels rijden of probeer meer te ontspannen en hem van voren los te laten.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:53

knappe terra :+:

lleuke foto met die strik eef

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:54

Terra ziet er goed uit! Maar wat is dat nou weer voor een aparte bodem zeg :oo
Leuke nieuwe kleren :D

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:57

Wat ligt er nou voor groens in de bak?

Knappe (Barbie) Terra! Ze zit mooi in haar vacht!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:59

bodem was van de koeien keuring! die moet nog slijten is gewoon een dun laagje zagsel!

met zadel loop ze minder lekker door de dracht licht het zadel niet zo mooi meer! en ze is nog niet zo lang onder het zadel! dit is gewoon lekker bezig zijn! tot we verder kunnen als de baby er is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:01

ziet er goed uit eef. op dit moment beter als met zadel.

ben benieuwd als je weer actief gaat rijden na de baby

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:02

Juist als ze niet zo lang onder het zadel zit moet je niet zo gaan rijden. Dit is erg belastend voor haar rug, zeker omdat je zo aan het hobbelen bent en haar aan het tegenhouden bent aan de voorkant.

Dan zou ik je zadel aan laten passen :) ik heb nog nooit gezien dat een drachtig paard met een dracht van 3 maanden al niet meer met een zadel gereden kon worden.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:04

ze moet nog 3 maanden! en zonder zadel loopt ze echt veel beter! en na 1x kunnen we nog geen wonderen van elkaar verwachten!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:08

en als je na de filmpjes kijkt zie je dat de teugels gewoon contact houden zijn want dat er gewoon boogjes in vallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:11

o0eefje0o schreef:
en als je na de filmpjes kijkt zie je dat de teugels gewoon contact houden zijn want dat er gewoon boogjes in vallen

vind ik ook duidelijk te zien.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:12

ziet er leuk uit eef!
vooral met die strik :P

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:15

thanks!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:20

ooow oke, dat had ik dan verkeerd gelezen :) dan kan ik best begrijpen dat het zadel niet meer past :P

Maar in dit geval, zou ik dan niet meer rijden. Als ze al zo ver in de dracht zit is het gehobbel op haar rug ook niet erg prettig. Of zoals ik al zei, probeer je meer te ontspannen, benen lang houden, teugeltjes wat langer en lekker ontspannen lopen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:20

engelina schreef:
o0eefje0o schreef:

vind ik ook duidelijk te zien.

er komen boogjes in op de momenten dat de pony achter de teugel kruipt :+

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:22

ze moet in beweging blijven van de DA omdat ze een been probleem heeft met dit weer kan ze op de ijzers ook niet na buiten dus dit is onze eenige oplossing lekker stappen door de bak wat kletsen overal en wat kroelen!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:30

Longeren kan toch ook? Zowel aan de lijn als los, erg leuke afwisseling en ze blijft in beweging :)

Stappen op deze manier is ook geen probleem, maar zo draven helaas wel. Je zit er nu zo krampachtig op dat je haar in de weg zit. Doordat jij niet ontspannen bent hobbel je erg op haar rug. Probeer lekker te zitten als een zoutzak bijv :P lekker ontspannen, benen lang en laag houden, niet optrekken. Wat langer teugeltje erbij zodat haar neusje eruit kan.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:32

los gaat niet sta op een vrij grote stal met op de momenten dat als ik niet aan het werk ben er nog vele andere op stal zijn omdat ze vrij zijn! longeren kan ook maar niet altijd! en ze zal het ook moeten leren net zoals ik!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:40

is er geen longeerbak aanwezig? Ik heb je net ook al een aantal tips gegeven voor als je dan toch perse wilt rijden :) jammer dat je daar geen reactie op geeft.

Een pony die ook nog niet zo lang onder het zadel is moet leren op haar eigen benen te lopen, zolang jij haar van voren vast houdt zal dit niet gaat, ze duikt dan op de voorhand en zal gaan hangen in de handen. De reden waarom je haar kort hebt is omdat je er gespannen op zit. Kortom, ontspannen en meer ruimte van voren geven.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:52

longeer bak is niet aanwezig mee! meer ruimte van voor is paard kwijt in galop! en als we het nu dagelijks deden!
het is een dubbel en moeilijk iets door been probleem moeten we bezig blijven maar door baby zou stoppen beter zijn! zadel past niet meer en merrie is gewoon niet de makkelijkste om te rijden! we boeken mega vooruitgan maar door 2x rijden met BBP kunnen we geen wonderen verwachten! met lange teugel ben ik gewoon men paard kwijt! ik hou netjes contact! ( soms vallen er boogies in maar pak haar dus niet strakker ) maar voor eigen veiligheid en voor die van anderen laat ik niet met paard als een gek door de bak crossen!

en ik zit er na mijn weten ontspannen op! heb heel de tijd ook lopen gekken en beppen met mensen aan de kant en de mensen die in de bak aan het rijden zijn! vind het kanp dat jij door een dikke een maat te grote jas heen kunt kijken! benen steken iets af omdat als ik ze aanleg mijn ponny weg is!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:04

Je hoeft niet overal een uitroepteken achter te zetten :+

Klopt, je hebt soms boogjes. Maar op deze momenten komt ze achter de teugel en dat is niet de bedoeling. Helemaal niet bij een jong paard dat nog niet zo langer onder het zadel is. Je moet eerst aan de achterhand werken, de motor. Niet aan de voorkant plukken.

Als ze zo druk is, dan longeer je haar eerst even aan een touw in de rijbak, klein kwartierje en dan stap je erop :)

Je denkt misschien dat je er ontspannen op zit, maar zo ziet het er niet uit. Dat is nou het fijne van filmpjes, dan zie je hoe het er daadwerkelijk uit ziet :) en op het filmpje zit je niet ontspannen erop, maar erg krampachtig.

Ik heb het niet over je rug (dus de dikke jas snap ik even niet hoezo ik daardoorheen zou kunnen kijken). Het gaat om je armen, je benen en ook je rug ja. Die kan ik zo niet beoordelen nee, maar je benen en armen wel.

Hoe vaak rijdt je haar eigenlijk? Een pony die pas net beleerd is hoeft niet vaker dan 3/4 x in de week max een halfuurtje te lopen :) anders wordt ze overbelast (zowel geestelijk als lichamelijk).

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 23:09

we rijden 1 sosm 2 x in de week! en dan 1x buiten in een groepje en 1x op deze manier op dit moment!
longeren al doe ik dit een half uur dan stap ik op en is ze nog zo! toen ze nog niet zo ver in haar dracht was dachten we ook we gaan eerst de energie eruit halen! vooruit rijden! dan stapte mijn instructrische er op en na een uur rijden stap en galop was ze nog even fel!

ze draaft voor haar doen nu heerlijk op tempo eindelijk inplaats van racen! en ze is stil te zetten wanneer ik wil en niet ik sta pas stil als zij dat wil! het gaat voor ons super en nu sinds 2 maanden rijden we ook niet meer actief sinds we weten wat het been probleem bij haar is en aan mijn benen kun je ook weinig tot niets zien die zitten namelijk met schroeven en bouten aan elkaar door een ongeluk en verbrijzeld been!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:13

Ooow oke, dat is dan netjes idd :) Alleen een uur rijden is echt te veel... Ik zou het bij max een kwartiertje longeren houden en max een halfuur rijden.

Vervelend dat ze dan nog zo druk is. Komt ze veel buiten nu? Worden ze vaak ook een stuk rustiger van, iig mijn pony wel (deels haflinger).

Maar je armen en handen zijn alsnog één brok spanning, evenals de druk op de teugels. Je hebt je handen zelfs op je bovenbenen. Probeer je handen boven haar schoft te houden, ong. 15 cm van elkaar af, niet te hoog uiteraard.

Je pony hoort op je zit terug te komen, niet alleen op de teugel.

Nogmaals, je kunt ook gewoon tikken zonder uitroeptekens :+ Ik probeer je alleen maar te helpen en tips te geven (anders moet je geen rijfoto's plaatsen). Je hoeft je niet aangevallen te voelen.