toen ik haar kocht was ze 3 jaar en 3 maand.
nu is ze inmiddels 4 geworden en meet 1.82. en haar pappa is Johnson, en komt uit een Aktion mamma..
voor beauty had ik een paard die ik reed voor een handelaar. Haar wou ik graag kopen, alleen was ze heel mager en heel stug met rijden. maar al met al hebben we het altijd leuk gehad. En stond dus op het punt haar te kopen. Helaas stonden mijn ouders hier niet achter om z'n vreselijke groot bedrag te betalen voor een paard dat van alles mankeerde.
mijn moeder was intussen steeds op0 marktplaats aan het kijken en vond deze 3 jarige merrie

ik had deze foto gezien maar ik wist het niet ikw ou met alle geweld mijn andere paard. daar had ik zo grote band mee... en dacht dat ik het met beauty nooit zou krijgen.
Wij naar Drenthe gegaan om toch maar deze 3 jarige te bekijken,. Op het eerste oog vond ik het niks.
Ze was vreselijk schrikkerig en kopschuw en groot en heel appart. er was n0g verder niks met haar gedaan dus nog volledig groen.
thuis aangekomen kon ik alleen maar aan beauty denken, dus eigenaars gebeld en gezegd dat we haar wouden hebben. 28 april was het dan zo ver. ik ging onze groene reus ophalen

iedereen op stal was vreselijk onder de indruk van haar omdat ze zo groot was en heeeel bang en onrustig. als je bij haar in de stal wou komen ging ze bang achter in het hoekje staan.
na 2 a 3 dagen begon ze echter al goed vertouwen te krijgen en kwam naar me toe als ik voor haar stal stond. en ik mocht haar aaien, en borstelen. heerlijk gevoel was dat. en haar meteen een nieuw kapsel gegeven

toen kon ik haar de volgende dag gewaan aan dr stal zetten wat ze heel vreemd vond. en begon erg aan mij te hangen.ging ik links ging ze me helemaal na kijken en als ik uit zicht verdween raakte ze in paniek.. als ik haar buiten deed bleef ze alleen bij het hek staan als ik er bij stond en ging niet lopen of iets dergelijks. als ik de bak in ging liep ze met haar neus rondjes achter me aan. maar zoauw ik weg was raakte ze in paniek en wou overal wel doorheen.
na een weekje ben ik begonnen met longeren,.. dit vond ze helemaal prima en leek nergens van onder de indruk. zadeltje gepakt ook niks aan de hand. totdat een vriendin van mij haar een dag moest doen. even uit dr stal halen en ff buiten doen. daar ging het mis. Vriendin werd stal uit gedreigd en kreeg haar niet te pakken. dus haar aangeraden bij haar uit de buurt te blijven. volgende dag samen met vriendin naar beauty gegaan om te longeren. ik kwa binnen beauty hinnikte ens tond voor aan dr stal en wachte tot ik haar er uit zou halen. ik vriendin gevraagd of zei het wou doen. Dit ging wel goed. haar gevraagd of ze even wou borstelen enz. dit was geen suc6 beauty schopte gericht naar alles wie niet ik was. zelf maar verdeer gegaan met lekker longeren wa ze heel leuk vond.

probleempje?? ja...
na een weekje longeren wou ik er graag op. Maar omdat ze geen vreemden bij haar in de buurt wou moest ik het helemaal alleen doen. maar omdat er dus nooit iemand op had gezeten was dit best riskant. en omdat ze zo groot was moest het wel met een stoeltje anders was het helemaal niet eerlijk tegenover haar. ook ben ik niet gaan hangen en ben meteen gaan zitten!
helaas geen foto. 2e dag mijn vriendinnetje maar mee gevraagd om foto te maken
2e keer er op en meteen al los.ze vertrouwde me volledig! en ik haar ook!

na het rijden altijd ff vrolijk rond rennen als baasje in de buurt is
[im]http://94.100.121.33/618750001-618800000/618799201-618799300/618799295_5_UoZT.jpeg[/img]
na 3 weekejs de 5e a 6e keer dat ik er op zat en we reden al los! en genoten samen

en het ging steeds beter en ze liep steeds heerlijker!!...
en we hadden een vreselijk sterke band. alleen het probleem was dat ze verder niemand toe liet.
tot een vriendin van me graag een keer op min paard wou zitten. ik haar alle dingen verteld en gewaarschuwd.

tadaaaaaaaaaaaaa en daar zat ze op mijn toppper!!.. hier had ik niet van durfen dromen.
nu ben ik er achter dat iedereen die non verbaal erg agressief en druk is haar afschrikt en als een bedreiging ziet.
maar degen die nu op mijn paardje zat had zelf nog noooit op een paar dgezeten en dit vond mijn topper wel goed
daarnaa trainden en trainden we verder. met longeren tussen door en een buitenritje en dagen lekker spelen met zijn 2. we gingen de goeie kant op
dit was inmiddels eind juni begin juli

en we gingen steeds beter met rijden. gingen leuke oefeningen doen. en natuurlijk ook een geweldige fotoshoot

vrienden voor het leven!!!
ook wij kregen in augustus het setjes virus..... en eind aug. onze 1e onderlinge:P
http://94.100.115.180/738550001-738600000/738590001-738590100/738590100_5_XShF.jpeg[/img]haar achterhand kwam nog niet helemaal mee maar ze is ook zo groot dus wou geen zaken overbelasten.

en daar was hij dan onze 1e onderlinge en voor 2e keer op onbekend terrein.
Spannend.. maar beauty kennende gedroeg ze zich voorbeeldig.
losrijden

in de proef

ik wete niet meer hoeveel punten ik had maar was erg tevreden!!!
natuurlijk in sept en okt. nog lekker verder getraind en gespeeld

ook houd ze van kusjes geven en aan baasjes haar knabbelen
en toen kwam de sneeuw!!...

sneeuwsnor Beauty haha

tonnetje rond na het niks meer doen door de sneeuw haha...
zonder zadel was geen suc6 voor leuke foto's dus dan maar met zadel:P

(L) forever love
en daarna met sneeuwschoentjues op stal:D:P

gelukkig hebben we nog nooit geen ernstige blessures gehad of geen problemen.
ons grootste probleem dat er niemand anders op kan rijden is opgelost:D
ze accepteerd het eindelijk. en me moeder kan EINDELIJK haar deken op en af doen zonder dat ik er bij ben:D
tijdelijk staan we nu vanaf 9 jan op een andere stal ivm sneeuw. beauty had 8 week vakantie gehad. en heb haar weer opgepakt met rijden wat super goed gaat:D!!!! heb onder linge wedstrijdje mee gedaan na die 8 week stil staan en 5 x trainen en hadden 184 punten dus was super tevreden na zo lange vakantie.
foto's daarvan zullen snel volgen!!..
sorry voor het lange verhaal maar vond het leuk om te schrijven:D
groetjes van ons:D
wat niet meer rijden werd maar wel leuke plaatjes opleverde!!:P