Gusina bijna een jaar ITP.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindee

Gusina bijna een jaar ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 15:19

Hallo :wave:

Ik wil graag 'een jaar in the picture' maken van mij en m'n pony Guus, al heb ik haar nog
geen jaar, wel wil ik graag laten zien wat ik allemaal al met haar bereikt heb.

Maar eerst reed ik vanaf m'n 6e tot m'n 14e bij manege De Hulhorst in Roden, eerst was die manege van m'n tante,
maar door omstandigheden moest ze de manege verkopen. Toen ben ik er ongeveer
een jaar weggegaan en ging lessen met de pony van m'n zus die ik nog thuis had staan, maar ik was
een meisje met niet veel lef en zelfvertrouwen. Malle Pino heeft eerst 20 jaar op de manege gestaan
bij mn tante en daarna hebben wij haar overgekocht voor m'n zus.
Omdat ik ook graag reed, wou ik ook op Pino rijden, maar helaas was pino wat te fel en te
pittig voor mij en viel ik er vaak af. Daardoor was ik helemaal m'n zelfvertrouwen en lef kwijt en durfde
niks meer. Maar toch wou ik graag blijven rijden, dus ging ik weer terug naar de manege van m'n tante,
waar nu dus andere eigenaren waren. Het was er weer vertrouwd met de lieve manegepony's,
ik begon weer op de makste pony van de manege en nadat ik weer durfde ging ik weer op
meer pony's. Toen had ik grotendeels m'n vertrouwen weer terug, toch zat ik nog steeds te
zeuren om een eigen pony.
Pino overleid in de nacht van 5 op 6 December 2005 aan zware koliek en ouderdom, Pino heeft
25 jaar mogen worden. Ookal was ze niet de makkelijkste, toch mis ik haar nog wel.
Toen gingen we uiteindelijk toch opzoek naar een geschikte lieve pony voor mij, al was dat niet
makkelijk, eerst had ik nog een paar keer leenpony's gehad, wat bij sommige goed ging.
De eerste was Puck een supershet waar ik een superband mee had, je kon alles met 'm! Ik mis 'm nog heel erg.
Daarna kwam Snowy een welshje, die was ook behoorlijk pittig, maar echt plezier had ik er niet van.
M'n laatste leenpony was Nelly, een 20jarige welshmerrie van een fokker bij ons in de buurt die we goed kennen,
hij wou haar niet verkopen maar ik mocht haar wel beschouwen als eigen pony en ze mocht bij ons thuis staan.
Ik heb haar van 09-02-'08 tot 12-04-'09 geleast. Dat ging een hele tijd goed, al was ik wel wat te groot voor haar,
toch reed ik af en toe op haar, Nelly vond het geweldig. De fokker vond het ook helemaal super dat Nelly weer
beweging kreeg en dat we er zo'n plezier in hadden. We konden veel samen, zonder zadel, buitenritjes, gewoon
dressuren, samen naar een vriendin toe, springen deed ik maar niet meer aangezien ik wat te groot
voor haar was en haar leeftijd, dus deed ik het rustig aan. Later ging het niet zo geweldig meer tussen
mij en Nelly, ze was echt zo'n chagerijn die niet graag aandacht wou en ik ben zo'n meisje die graag
met een pony omtutte, helaas kon dat dus niet met Nelly. Ik was vaak verdrietig daarover en later
had ik maar bedacht om haar weer terug naar haar eigenaar te brengen voor haar welverdiende
pensioen, ze had er volgens mij geen zin meer in en ze was ook al aardig op leeftijd. Toen gingen
ik en m'n moeder echt opzoek naar een eigen pony waar ik goed op kon rijden en goed bij me past.
Ik had eerst 3 pony's bekeken, maar dat was niks voor mij, ik had nog niet veel vertrouwen dus het
moest echt een onwijs makke en lieve pony zijn. Die 3 waren dat niet helaas. Later hadden we nog
via een kennis een leuke pony gevonden, die eigenaar wou niet graag de pony op internet zetten,
maar als het echt niet anders kon deden ze dat. M'n moeder had met die kennis gebelt en die had
2 pony's doorgegeven, m'n moeder vertelde er eerst nog niet over tegen mij, omdat ik me er dan veel
te veel bij ging voorstellen en als het niks werd ik teleurgesteld was.

April.
In April gingen we bij een bruine 14 jarige nrpsxarabier merrie kijken, die M2 gelopen
had. Ik kwam daar en zag 2 pony's in de bak. Eén daarvan leek echt helemaal op m'n droompony en
hoopte dat dat de pony was waarvoor we gingen kijken en het was inderdaad waar! Ik was helemaal
blij en mocht ook even op haar rijden. Ze heet Gusina, maar ze noemde haar altijd Guus of Guusje.

5 April ging ik er voor de 3e keer kijken en ook rijden.
Klik.

Afbeelding
Het rijden ging natuurlijk eerst nog niet zo goed, dat kwam omdat ik alleen maar manegepony's
gewent was.

In April zijn we nog vaker bij haar gaan kijken en m'n tante ging ook een keer mee om te zien
hoe ze was. Ook heeft m'n tante er een keer op gereden en ze vond het een geschikte pony
voor mij. Ookal zat er arabier in, ze was super rustig en heeft een heel lief karakter.
Toen waren we er ook uit en hebben we haar gekocht! Ik was helemaal blij en 27 april kwam
ze bij mij. In die week dat ik haar had ben ik ook al een beetje gaan rijden en haar aan de nieuwe
omgeving laten wennen, ook ben ik met haar gaan wandelen. Omdat ik zelf geen bak heb,
mocht ik de bakken gebruike van een buurman en van de paardenfokker waarvan ik Nelly
geleast had. Dit was de eerste keer thuisrijden. [RT-HAW] Guus voor het eerst thuis rijden.

Mei.
In Mei ging het allemaal wel goed, lekker doortrainen en we namen ook ons eerste onderlinge wedstrijdje
mee, op de manege waar ik toen nog reed. Ik had een 6e prijs, maar reed niet goed genoeg naar
de letters maar was toch wel tevreden. Guus deed alsof ze al jaren bij die manege kwam, zo braaf!

sorry voor vage foto, komt uit een filmpje.
Afbeelding

Verder trainden we na die wedstrijd gewoon door. Zo wisten we ook waar we wat aan moesten werken.

Juni.
In Juni kwam een kennis langs om wat foto's van mij en Guus te gaan maken, ik was erg blij met
de foto's! Het rijden ging ook wel fijn, het ging steeds een stukje beter gelukkig.
Afbeelding Afbeelding
KLIK.

Ook had ik Guus even los gegooit in de bak, waar natuurlijk ook foto's van gemaakt werden.
Toen kwam de arabier in haar op, met een hoop gesjouw en gesnurk.
Afbeelding
KLIK. KLIK.

Op 26 juni hadden we een onderlinge wedstijd bij de ponyclub. Ik kwam net van een schoolreisje terug,
dus m'n moeder had haar even losgereden. Ik kwam net bij de ponyclub aan en zat er 5 minuten op,
toen moest ik al m'n proef rijden. Ik was helemaal gestresst omdat ik zo weinig tijd had,daarom gingen
sommige dingen ook wat gehaast. Toch had ik 184 punten en een 3e prijs van de categorie D en E pony's .
Ook gingen we meedoen met springen. Ik sprong BB, het ging niet echt goed, maar was toch wel
heel tevreden. Helaas geen foto's van dressuur maar wel van het springen.
KLIK. KLIK. KLIK.

Juli.
In Juli wouden we ook wel weer eens wat anders dan alleen maar in de bak trainen.
Het was een warme dag en hadden bedacht om een buitenrit te gaan maken, het was hartstikke leuk,
en hadden op een pad nog even lekker heen en weer gegallopeerd, Guus vond het ook geweldig.
Afbeelding
KLIK. KLIK.

Augustus.
In Augustus was ik 2 weken op vakantie, dus Guus had ook lekker 2 weken vakantie.
Ik was 1 week met m'n vader op vakantie en de andere week met m'n moeder. Maar toen ik met
m'n vader op vakantie was, had m'n moeder Guus even aan het spit op het grasveld gezet, zodat
ze daar het gras op kon eten, helaas was het anders gelopen en was ze ergens van geschrokken.
Ze trok het spit kapot en begon te rennen, helaas de verkeerde kant op, en ze raakte in de bosjes
op ons erf. Gelukkig kwam ze daarna naar het weiland toe. Doordat ze in de bosjes vast zat, raakte
het spit om haar been en had ze daar een diepe snee. Gelukkig liep ze niet kreupel, wel had ze een
behoorlijk dik been. Ik schrok heel erg toen ik thuiskwam, maar gelukkig viel het mee en was de pees
niet geraakt. We hebben toen een hele tijd lang elke dag het been 2 keer afgespoten en toen was het weer
heel mooi geheelt. Op de foto's valt het allemaal gelukkig nog mee. WOND. WOND. DIKBEEN.

Guus was toch wel een beetje zat van dat stilstaan en werd er een beetje moe van.
Afbeelding

Toen de wond weer mooi geheelt was, gingen we weer voorzichtig rijden. Het leek ons het beste eerst
nog maar niet in de bak te gaan rijden, dan kon er misschien zand in de wond komen. Toen gingen we
in een groot weiland rijden een paar straten verderop van m'n vader. Guus had weer zin om te lopen,
maar ik deed het eerst maar wel rustig aan, later heb ik haar toch maar even lekker laten crossen.
Afbeelding Afbeelding
KLIK. KLIK. KLIK.

Ook in Augustus kregen we ons eerste setje, donkerblauw.
KLIK. KLIK. KLIK.

September.
In September ging het wat minder met het rijden, ik werd wat bangig omdat Guus me een beetje begon
uit te proberen en gewoon wat drukker was. Ik vond dat best wel eng, doordat ik nog steeds niet helemaal
m'n lef en zelfvertrouwen terug had. Meestal voordat ik erop ging reed eerst m'n moeder er even op,
om haar energie alvast wat kwijt te zijn voordat ik erop ging. Dat vond ik wel fijn als ze al wat energie kwijt was.

Die maand ook wel vaak losgegooit en gelongeert.
FILMPJE.

Opzich viel het die maand ook nog wel mee hoe bang ik was en reed toch ook wel regelmatig.
Ik reed erg onrustig en snel, doordat het er niet erg netjes uitzag. FILMPJE.
Voor de grap vroeg ik aan m'n vader of ie een keer op Guus wou, heel vaak zei hij nee omdat hij
Guus te hoog vond, doordat ie heel erg hoogtevrees heeft. Maar deze keer zei hij ja! Dus m'n vader
erop en m'n moeder foto's maken. FILMPJE.

Ook begon ik in September met officiële wedstrijden te rijden. Op 12 september had ik m'n debuut.
Het was in de buurt, dat vond ik wel fijn. Gelukkig was het in de buurt want m'n moeder had perongeluk
de verkeerde coupons ingevuld en meegenomen. Ze had springcoupons in plaats van dressuur coupons
meegenomen, maar gelukkig waren we ruim op tijd en kon m'n moeder snel nog even andere coupons
halen. Helaas ging het rijden wat minder, ik was echt onwijs zenuwachtig. De eerste proef ging echt slecht!
Er was totaal geen ontspanning en het wou gewoon niet, dat kreeg ik ook te horen van de jury dat er geen
ontspanning was, de punten waren dan ook 162. De tweede proef ging het stukke beter voor mijn gevoel
en ook te zien aan de punten, daar had ik 177. Helaas geen foto's van m'n wedstrijd debuut.

Oktober.
In Oktober ging het rijden wel weer goed en begon ik weer meer vertrouwen te krijgen.
En ik had er weer een nieuw setje bij, een fel oranje.
Afbeelding

17 Oktober had ik weer een wedstrijd, in Roden, bij de manege waar ik reed. Voor mijn gevoel
ging het niet zo goed en er zat ook nog een behoorlijke fout in de proef. Maar ik had m'n eerste
winstpunt binnen met 181 punten! Wat was ik blij! [RIJ-ITP] Guus, tweede wedstrijd in de B .

24 Oktober ahd ik weer een wedstrijd, in Kollum. Daar ging het voor mijn gevoel wel lekker,
Guus was heel braaf. Alleen de punten vielen me een beetje tegen, 171 punten. Maar toch was
ik wel tevreden. Helaas erg slechte foto's. Het dekje zit inderdaad dubbel.
Afbeelding

November.
Op 8 november hadden ik en een vriendin Laura (xLauraax op bokt) een fotoshoot bij Kiki hier op bokt.
Er zijn erg leuke foto's uitgekomen. Guus vond het ook erg leuk in het bos, voor mij iets té leuk, doordat
ik het behoorlijk spannend vond, m'n moeder ging tussendoor op Guus, maar met de foto zat ik erop.
[JITP] Gusina fotoshoot bij Kikovski.
Ben nog steeds erg blij met de foto's, nogmaals heel erg bedankt Kiki ! :D

Ik werd nog onzekerder na de fotoshoot, doordat Guus het zo leuk vond. Daarna was ik echt heel bang
geworden en stapte ik soms ook erg onzeker op de pony, maar dat voelt Guus natuurlijk ook.
Gelukkig ging het stukje bij beetje weer iets beter, maar toch is het niet hetzelfde als een tijd terug.

22 November had ik weer een wedstrijd, in Oostwold. Ik vond het erg goed gaan en Guus was heel braaf.
Ik was even bang dat ze de witte hekjes waar we tussen moesten rijden eng vond, maar daar trok
ze zich niks van aan. Helaas reed ik weer op een te hoog tempo en werden sommige figuren erg
slordig gereden, dat kreeg ik ook te horen van de jury. De punten waren 176 en 175.

28 November had ik weer een wedstrijd, in Siegerswoude. Ik vond het niet zo goed gaan en weer
zaten er wat behoorlijke fouten in. Guus liep wat te irriteren en daardoor werd ik ook geirriteerd.
De punten vielen me nog hartstikke mee, 176 en 178.
Afbeelding
KLIK.

December.
In December ging het rijden redelijk, nog steeds was ik best bang, maar ik moest doorzetten!
Eerst ging m'n moeder erop, en daarna ik. * Daar zat ik ook best voorover.*
Afbeelding
KLIK. KLIK.

Dat was ook de laatste keer rijden in deze maand en dit jaar. Daarna kwam heel veel sneeuw.
Toen heb ik Guus ook maar vakantie gegeven, ze stond dag en nacht in de wei met 2 dekens op.
Met de sneeuw kwamen ook hele leuke foto's . [JITP] Gusina in de sneeuw.

Helaas heb ik 2 wedstrijden af moeten zeggen deze maand, doordat ik niet kon rijden met de sneeuw,
en ik het niet aandurfde om dan ineens erop te gaan zitten na zo'n lange tijd niks gedaan te hebben.

Januari.
In Januari ook weer wedstrijden af moeten zeggen doordat de sneeuw nog steeds bleef liggen.
Maar natuurlijk nog wel veel foto's gemaakt in de sneeuw.
Afbeelding
KLIK.

Ik ben nog steeds erg blij met haar en verder hoop ik nog veel wedstrijden met haar te rijden
en natuurlijk heel veel plezier met haar te beleven! Hopelijk ben ik ook steeds minder bang.
Maar dat komt vast helemaal goed met zo'n topper als Guus. Ik hou van jou maatje. :+:

Afbeelding

Break_sd

Re: Gusina bijna een jaar ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:24

Wauw, Linde :oo!
Echt wat heb jij een supermooie pony :))

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:30

wauw linde
wat een super mooi verhaal :+:
guus is zoo een super paardje !
komt helemaal goed met jullie ! :+:

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:34

Mooi verhaal Linde. :+:

Guus&jij passen echt goed bij elkaar ! :+:

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:47

Mooi verhaal zeg! :D
jullie zijn hardstikke vooruit gegaan. :)
Echt jammer van het weer! (helaas kan ik er over meepraten... :\ )

ik zou zeggen ; ga lekker zo door! :D

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:53

Jullie zijn echt heel erg vooruit gegaan! +:)+
Jullie komen er wel,jullie zijn een topteam! :+:

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:27

mooi verhaal zeg!
je kan echt zien dat jullie samen heel erg vooruit zijn gegaan!
jullie passen echt goed bij elkaar. :+:

sietske_drop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:52

Wauw! :+:
Jullie zijn echt heel erg vooruit gegaan! :))
Jullie zijn heel lief samen! :+:

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:35

aaahw echt een superlief verhaal linn :+:
en echt leuke foto's !

ga zo door meid +:)+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:52

He linde
Hele leuke foto's zeg, enne op sommige foto's is het sprekend Zembla. :P

Jullie zijn een leuk koppel. :D

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:20

echt super meiss
wat jullie allemaal bereikt hebben!
jullie horen gewoon bij elkaar! :))
en ookal gaat het soms iets minder
gewoon vooruit blijven kijken
het komt allemaal goed :+:

Break_sd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:58

Ik zet nog 1 reactie neer,
omdat jullie echt een topteam zijn :+: !

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:19

Super leuk topic Lin! :))
Guus is een mooie dame, en jullie twee zijn al een heel tean
geworden. Je ziet heel veel vooruitgang.
:+:

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:09

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reactie's. :+:

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:44

Echt super leuk lin!
je ziet heeel erg hoe jullie beide vooruit zijn gegaan :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:52

Jullie zijn echt super vooruit gegaan , echte toppers :+:
Enne, op ponykamp zag het er ook heeeel goed uit :))
Ik ben trots op jullie :o

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:06

Jullie gaan goed vooruit Linde! +:)+
Enne, nog alsjeblieft voor de foto's hoor :D

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:55

Na die lieve reactie van jou zag ik dat jij ook een leuke topicje geopent heb. :9
Vind jullie zo'n geweldig team Linde! :+:
Ik weet zeker dat jullie dit jaar steeds dichter naar elkaar toe zullen groeien! :)
Komt helemaal goed met geweldige knappe Guus & geweldig knappe jij. :+:

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:00

jullie zijn echt een topteam linde :+:
komt helemaal goed met jullie!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 15:06

Heel erg mooi Linde!
Wat is Guus toch ook een mooierd he.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:54

mooi overzicht! succes in 2010 :)

xLauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:19

Super Lin! :+:

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:13

Wat leuk zeg al die tekst en die mooie plaatjes erbij! :j
Onwijs leuk om te bekijken! :D

Het komt vast helemaal goed met jullie twee, gewoon rustig blijven doorgaan. :)

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 20:35

Bedankt voor alle leuke en lieve reactie's! :D

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:38

:+: :+: :+: :+: :+: