Agnes haar eerste oefenparcour.. TROTS!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Agnes haar eerste oefenparcour.. TROTS!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:49

Vandaag (20-01-10) hadden Agnes Emelwerth en ik onze eerste oefenparcour bij ons op de manege.
Agnes is nu een dikke 5maanden onder het zadel, en springen bijna niet, we hebben 1keer per week allround les (om het maar zo te noemen, 30minuten dresuuren daarna nog even springen (+- 40cm) want we gaan nog niet omhoog)

Ik weet het we sprongen met een dressuur zadel maar op deze hoogte zal hij niet erg in de weg zitten..
Ik ben tot ander half jaar terug zelf nog Mspringen geweest, maar valt aan men houding niet echt af te zien deze keer.
Men beugels waren te lang en soms leun ik te veel op de nek. Maar ten slot van rekening heb ik daar niet echt op gelet en was ik meer
met mijn gedachten bij men pony hoe ze op alles zou reageren.

Ze heeft het SUPER gedaan! Nog nooit heeft ze deze hindernissen gezien en zonder enkele twijfel sprong ze alles.
Het eerste parcour ging super 1 weigering (nouja ik ging er bij langs er stond een paard voor) 2de parcour 1keer voor langs wat MIJN schuld was (benen er niet goed bij) zelfs de hindernissen die niet goed uitkwamen sprong ze nog.. wat een top beesje..

Waar werken we aan:
Heel veel galop, ze vind dit nog heel erg moeilijk maar dat ga ik niet van haar kwalijk nemen.
Afstanden beter inschatten (ook weer bij m'n zelf)
Tenen, en niet meer zo gaan liggen.
Ik weet het is nog niet goed, maar daar ging ik niet voor!

De foto's hebben niet het WAUW factor maar hoe leg je in 5minuten je vriendin uit hoe een spiegelreflex werkt.
Maar ben er als nog blij mee.

Info voor af
Naam: Agnes Emelwerth
Leeftijd: is dus dit jaar 5geworden (eigelijk 4)
ras: Welsh NWR
Vader: Flora's hof magic
Vind springen echt GEWELDIG

Alle foto's zijn van parcour 1

Hooi.
Afbeelding

Op de hindernis aanrijden :P
Afbeelding

Hindernis 2 (knieen aan het zadel)
Afbeelding

Hindernis 3 (weer men knieen en tenen, stom dressuurzadel :P )
Afbeelding

Hindernis 5 (ze vind het echt leuk)
Afbeelding

Hindernis 6 (moet meer me gegeven, tenen door te lange beugels)
Afbeelding

Hindernis 9 laatste hindernis (jammer dat hij wazig is, mooi foto anders geweest)
Afbeelding

Stappen tussen door hoort er natuurlijk ook bij (net klaar, teugels oppakken)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken..
Ik wou ze graag laten zien omdat ik zo trots op ben hoe ze het gaan heeft..

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:43

Aaaah wat een leuke pony! :+:
Zo bagger zit je niet hoor ;)
Maar ik zou toch uitkijken met dat dressuurzadel, ook op deze hoogte zal het niet echt fijn voor hem zijn en dat is toch zonde voor die eerste ervaringen :o
Maar ik zal niet zeiken haha :Y)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 00:15

CCindy schreef:
Aaaah wat een leuke pony! :+:
Zo bagger zit je niet hoor ;)
Maar ik zou toch uitkijken met dat dressuurzadel, ook op deze hoogte zal het niet echt fijn voor hem zijn en dat is toch zonde voor die eerste ervaringen :o
Maar ik zal niet zeiken haha :Y)

Ja ik weet het.. Ik ben er zelf totaal geen voorstander van, Maarja als je op dat moment niks anders hebt moet je roeien met de riemen die je hebt ;) Maarja daarom bewust niet hoger gegaan inverband met het zadel.. Maar het zal op deze hoogte wel mee vallen met rare eerste ervaringen door dit zadel.. Had wel rond gevraagd maar nergens aan kunnen komen.. Hopelijk duurd het niet zo lang dat ik men ideale springzadel heb gevonden.. Tot die tijd doen we gewoon rustig aan.. ;)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:25

Inderdaad het zadel, een ander passend zadel en dan veelzijdig of springen zou een stuk beter zijn voor jullie beiden. Ik dacht ook bij de eerste foto wat een dressuur setje, heb ik de titel wel goed gelezen. Mooi hoofdstel overigens.

Een springzadel die goed bij jouw zit en de pony zijn rug past, is veel beter voor jouw zit en je pony zal makkelijker en fijner springen. Hoeft niet duur te zijn, als hij maar goed past, haal er dus wel een zadelmaker bij.

Bij hindernis 6 kwam je volgens mij niet goed uit, wel mooi met je handen meezitten dan. Verder lijkt het alsof je niet altijd netjes in het midden springt, het midden altijd aanhouden, train hier ook op.

Ziet er verder erg netjes uit, maar let vooral op je houding.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 10:02

sammie18 schreef:
Inderdaad het zadel, een ander passend zadel en dan veelzijdig of springen zou een stuk beter zijn voor jullie beiden. Ik dacht ook bij de eerste foto wat een dressuur setje, heb ik de titel wel goed gelezen. Mooi hoofdstel overigens.

Een springzadel die goed bij jouw zit en de pony zijn rug past, is veel beter voor jouw zit en je pony zal makkelijker en fijner springen. Hoeft niet duur te zijn, als hij maar goed past, haal er dus wel een zadelmaker bij.

Bij hindernis 6 kwam je volgens mij niet goed uit, wel mooi met je handen meezitten dan. Verder lijkt het alsof je niet altijd netjes in het midden springt, het midden altijd aanhouden, train hier ook op.

Ziet er verder erg netjes uit, maar let vooral op je houding.

Ik weet dat het veel lekkerder springt met een springzadel (ben ten slot van rekening M geweest) en er komt zeker een zadelmaker bij kijken zitten nu te zoeken wat een goede is (inverband pony heeft moeilijk rug)

We houden wel het midden aan hoor, daar let ik heel erg op, inderdaat bij 6 zou ze stoppen maar kreeg haar zo ver waar ik niet op rekende, dus vandaar niet meegeven.

Men houding komt ook veel al door het zadel..

Als nog bedankt..

rizzy_brig

Re: Agnes haar eerste oefenparcour.. TROTS!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:19

(L)mooie pony,sgatje
ik hou ook erg van springen..:D

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:23

Foto's made by me :o Ging voor het eerst met een spiegelreflex werken en tja Nicole moest het dus in 5 minuten uitleggen!

Heb je die foto van mij ook van hindernis 2?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 15:27

Haha ja gemaakt door Dineke :P

Haha die in de avond, geloof me die is niet goed gelukt haha

Viloudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:05

wat een schatje van een pony heb je!
super gewoon

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:48

Viloudia schreef:
wat een schatje van een pony heb je!
super gewoon

Ze is eigelijk niet van mij (mag wel doen dat ze van me is)
Ze is van haar fokker, ze wordt ook gebruikt voor de fok, maar gelukkig dit jaar niet drachtig en kan lekker dit jaar uit rijden op de wedstrijden :D

Bedankt, ja het is een lekker ding, maar kan soms echt een dondersteen zijn _O-

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:51

Wat een heerlijke pony, wees er maar zuinig op!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:09

Pollewoppy schreef:
Wat een heerlijke pony, wees er maar zuinig op!

zuinig ben ik er zeker op ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:17

Dat geloof ik ;)
wat leuk dat je de pony mag rijden trouwens. Kan me wel voorstellen dat je stiekem wel blij bent dat ze niet drachtig is! Echt een hele aansprekende pony :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:01

Pollewoppy schreef:
Dat geloof ik ;)
wat leuk dat je de pony mag rijden trouwens. Kan me wel voorstellen dat je stiekem wel blij bent dat ze niet drachtig is! Echt een hele aansprekende pony :j

Ja hij heeft heeeel veel pony's en moeten toch hun beweging krijgen (man is al aardig oud)
Ben zeker blij dat ze niet drachtig is :P weet hij ook hoor, moest er toen wel om lache maar anders hadden we dit jaar een lief veulentje van Now or Never, maarja volgend jaar beter :P

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:27

Aaahh *bedel* bedel* please stuur eff die foto maakt niet uit datie niet goed gelukt is.!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:48

Wat een leuk paardje zeg!!! De sprongen zien er echt goed uit voor zo'n jong ding. Ga lekker zo door! (wel dan met ander zadel natuurlijk :p)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 09:40

Mir_horses schreef:
Wat een leuk paardje zeg!!! De sprongen zien er echt goed uit voor zo'n jong ding. Ga lekker zo door! (wel dan met ander zadel natuurlijk :p)

Ja ze vind het ook echt leuk, ander zadel ben ik al naar op zoek ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 09:56

Wat een leuk paard zeg. :) Jullie zijn een leuke combinatie. Probeer inderdaad je knieen aan het zadel te houden maar dat zie je zelf ook. :) De hoogte vind ik wel kunnen met je dressuurzadel hoor. :k==

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:39

leuke pony

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:48

Dat ziet er goed uit voor de eerste keer! Ook vind ik de fotograaf talent hebben, met slechts 5 minuten uitleg van te voren!

Probeer je bovenlichaam meer terug te houden. Het is niet nodig om zo te gaan liggen, je gaat tenslotte niet over 1.60m heen ;) Misschien dat de donkere manen iets vertekenen, maar ik heb het idee dat je je handen niet draagt boven de sprong.

Veel plezier met deze leuke pony!

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:56

mo_van_dijk schreef:
Ook vind ik de fotograaf talent hebben, met slechts 5 minuten uitleg van te voren!

:o bloos) dankjee.. Ps Nicky ik wil in Kampen as zaterdag ook wel foto's van je maken?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:11

mo_van_dijk schreef:
Dat ziet er goed uit voor de eerste keer! Ook vind ik de fotograaf talent hebben, met slechts 5 minuten uitleg van te voren!

Probeer je bovenlichaam meer terug te houden. Het is niet nodig om zo te gaan liggen, je gaat tenslotte niet over 1.60m heen ;) Misschien dat de donkere manen iets vertekenen, maar ik heb het idee dat je je handen niet draagt boven de sprong.

Veel plezier met deze leuke pony!

Bedankt, ik zal het tegen haar zeggen :P

Dat komt omdat ik zelf altijd hoger gewend ben geweest denk ik, ik draag men handen wel hoor dat vertekend een beetje.