Sannalina @ work commentaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duality

Sannalina @ work commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:20

Halo

ik heb hier wat foto's
misschien wat opbouwende kritiek ofzo?
Geen afkrakingen want daar kom ik hier niet voor

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Beetje vroeg haha ik weet het maar ze kwam er goed vanaf ze kwam er zelfs nog 2 meter achter terecht :o
Ik weet dat ik meer bij het zadel moet blijven meer terug maar dat wil nog niet helemaal lukken :o :o

Gr en Hoefjess van sannalina(links :D )
Afbeelding

Saleisha

Re: Sannalina @ work commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:23

Hij staat verkeerd! moet bij HAW of RITP! ik tem even :)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:23

Pfoe, ze zet wel vaak vroeg af hoor. Ik zou dit een beetje onder controle proberen te houden door langzamer op de sprong af te rijden, desnoods in draf, dat kan bij deze hoogte prima. Als ze zo vroeg blijft afzetten komt ze er bij hogere sprongen minder goed vanaf.

En ik denk dat je paard de rechtse is op de onderste foto? ;)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:54

Hahah jah idd ff verkeerd neergezet haah njaa

Neehoor , ze zet niet zo heel vroeg af hoor, alleen die ene was wel heel erg maar dat gaat nu ook al stukken beter!
Nee ik spring ook 1,30 met haar maar dan ga je ook zien dat ze veel meer na moet denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:57

Enige wat ik erbij zou kunnen zeggen wuif je eigenlijk hierboven zelf al weg, ik vind dat ze op meerdere foto's wat aan de vroege kant afzet, maar als jij zegt dat het niet zo is dan heeft tips geven weinig zin want het is al niet zo :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:59

Foto 1, 2 en 4 zet ze helemaal niet vroeg af, en foto 3 valt ook wel mee maar alleen die laatste was beetjee vroeg..:$ haha

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:02

Probeer wat dichter bij je zadel te blijven. Dan kan je ook beter contoleren, zodat je wat dichter op de hindernis kan rijden

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 03:30

langer in je zadel blijven zitten voor de sprong ???
en misschien evt met een balkje ( afzetbalk ervoor)

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 04:13

de 2e foto zet ie ook echt te ver van te voren al af. Zou da zelf echt niet fijn vinden en is ook makkelijker als ze later afzet. Als t mis gaat lig je vol in de hindernis en dat is niet zo fijn. Rustiger rijden, balk ervoor en eventueel dubbel oefenen wil ook nog wel eens helpen. Succes

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 07:38

RT--> RIJ-ITP

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 07:40

Ik vind ook dat ze vrij vroeg afzet, idd met een grondbalkje oefenen, als je wat dichter onder de sprong kunt rijden, zal ze uiteindelijk beter bij elkaar springen en meer kracht krijgen voor hogere hindernissen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:29

XxJustinexX schreef:
Foto 1, 2 en 4 zet ze helemaal niet vroeg af, en foto 3 valt ook wel mee maar alleen die laatste was beetjee vroeg..:$ haha

Volgens mijn beperkte inzicht zet ze alleen op foto 1 en 4 goed af en op de rest variërend tussen te vroeg en véél te vroeg... Denk voor de foto's maar eens een galopbalk erbij en je zult zien dat je afzet niet op het juiste punt ligt.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 17:06

Jah maar dat is ook weer zoiets iedereen gaat nu zeggen dat ze te vroeg afzet, ik vraag commentaar op me houding, en tsjaa jullie kennen dit paard tog niet ofwel?, dit is een hartstikke groot beest, ik heb parcours 1,30 en 1,40 met haar gereden,,
en er is helemaal niks mis met haar afzet, kijk bij die lage sprongetjes lijkt het misschien zo omdta het nogal lang paar is

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:13

XxJustinexX schreef:
Jah maar dat is ook weer zoiets iedereen gaat nu zeggen dat ze te vroeg afzet, ik vraag commentaar op me houding, en tsjaa jullie kennen dit paard tog niet ofwel?, dit is een hartstikke groot beest, ik heb parcours 1,30 en 1,40 met haar gereden,,
en er is helemaal niks mis met haar afzet, kijk bij die lage sprongetjes lijkt het misschien zo omdta het nogal lang paar is

Ze zet inderdaad op de meeste foto's erg vroeg af..
Wat meerdere mensen al zeggen probeer het is in draf..
Maar volgens mij wil je geen tips/advies anders reageer je ook niet zo..
Zet dan ook geen foto's op bokt want je weet hoe dat gaat hé.. ;)

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:13

Wil je nou commentaar of wil je alleen horen dat je alles goed doet? Als je paard veel te vroeg afzet, kan je jouw houding ook niet verbeteren.

Het paard zet veel te vroeg af. voor zover ik kan zien alleen niet op foto 4, en foto 1 kan ik niet goed zien, maar die valt ook wel mee.

je paard is dan wel groot, de hindernissen laag of weet ik veel wat, je moet niet te vroeg afzetten. ook niet met een groot paard of een lage sprong, want dan heb je de verkeerde basis.

Het lijkt op de laatste foto net alsof hij steigert, en hij zou nog makkelijk een galopsprong kunnen maken, en daarna springen, hierdoor krijg je ook dat je paard beter basculeert, en zo kan je breedte sprongen veel makkelijker halen.

sluit hem op voor de hindernis tussen je handen en je benen, op je kont blijven zitten, en dan er dicht op rijden. met grondbalk, dit is sowieso heel handig, ook voor het paard, maar zeker voor jou, daarvoor mag je gewoon niet springen!
groetjes en succes!

Edit: volgens mij is dit wel opbouwende kritiek en geen afkraking, en anders zet je je foto's er toch niet op ?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:19

Maar wat heeft het te maken met dat het een groot beest is??

Je kon verwachten dat er reactie op zou komen doordat je paard veel te vroeg afzet en dat heeft mede te maken met dat je te hard op de hindernis afgaat.
En wanneer je al 1.30 springt met haar heeft het paard ervaring en jij denk ik ook..
Dan kan ze deze hindernissen wel in de draf nemen en dan zeker langer in de zadel blijven zitten maar dat is algemeen bekend toch?

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:22

@devine, waarschijnlijk omdat hij dan toch nog groot genoeg is om vroeg af te zetten en er gewoon overheen te komen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:23

XxJustinexX schreef:

ik vraag mij af waarom jij een topic opent....jij bent daar mentaal nog niet aan toe....

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:26

Dat begrijp ik wel dat hij er met gemak overheen komt maar dat is niet de manier om een paard een parcourtje te laten lopen?

Maar goed het zal wel als ze maar plezier heeft!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:27

Het paard zet te vroeg af. Je moet proberen dichter onder de sprong te komen. Je zegt dat het paard langgelijnd is, maar dat heeft niks te maken met het punt van afzetten. Ze springt wat vlak, en ze moet wat dichter onder de sprong komen, en wat minder vlak springen. Het beste kan een afzetbalkje neerleggen, en zelf wat langer in het zadel blijven zitten. anders raakt het paard ook in de war, en weet ie niet wanneer ie af moet zetten.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 17:31

Jah het zal wel , ik vraag toch om mijn houding , en dit zijn dan net weer een paar foto's uit een paar 100,

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:34

Foto 4 zie je dat je paard goed afzet omdat je daar niet zover uit je zadel komt en naar voren hangt ziet er dan ook goed uit je houding dan.
De rest is het wat hier steeds naar voren komt dat je paard te vroeg afzet en dit komt dan door je houding.

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:35

Ik geef toch onderbouwd commentaar? Ik val je niet aan. Het is toch ook belangrijk dat je paard goed afzet? Pas dan kan je verder werken. Dan had je deze foto's maar niet moeten plaatsen.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:37

ik ben geen exper ;)
Maar je mag wel wat meer mee geven met je handen.
Je paard springt trouwens wel heeeel mooi!!!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:39

waarom laat je uit die paar honderd foto's dan niet je besten zien? ik vind je houding netjes, maar je paard zet te vroeg af. daar kun je aan werken. we geven hier gewoon tips, wat je daarmee doet mag je zelf weten ;)