Vienna (v. Casco) back on track

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Vienna (v. Casco) back on track

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 18:06

Hierbij eindelijk weer eens rijfoto's van mijn merrie Vienna onder het zadel. Er zit hier een verhaaltje bij, Vien is twee jaar geleden volledig afgekeurd als rijpaard wegens gewrichtsproblemen......ik heb haar toen laten dekken met het idee van haar eerste veulen mijn rijpaard te maken, en Vien dan uit te lenen als fokmerrie. De dracht heeft echter zo goed op haar uitgepakt, dat ik haar nu sinds vijf maanden weer onder het zadel heb, en dat zonder beenproblemen. Verder problemen genoeg, Vien is een zeer dominante merrie, die voor haar hengstigheid de laatste tijd onhandelbaar is, wat geleid heeft tot een paar lelijke valpartijen. We gaan dan ook volgende week naar de kliniek om dit te laten onderzoeken.....maar op dit moment si ze dus hengstig, en zeer goed te rijden. Tuurlijk is er nog een hoop aan te verbeteren, maar voor een merrie die twee jaar niks uitgevoerd heeft, daarvoor net op L1 niveau liep, valt me dit helemaal niet tegen! Oh ja, ben wat breed en hooggeschoudert, had mijn bodyprotector onder mijn jas....

Losstappen
Afbeelding

Draven:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En haar lekkere bekkie, moe maar voldaan!
Afbeelding

Ik ben me bewust dat ik af en toe meer op mijn kont moet gaan zitten, tenen naar binnen moet draaien, binnenhand moet ontspannen en niet achter de loodlijn moet laten lopen, ben hier ok heel hard mee aan het werk....

Met dank aan Sabine voor het foto's maken!

bobolien

Re: Vienna (v. Casco) back on track

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:09

mooi paard ziet er netjes uit
commentaar geef je zelf al op je bips blijven zitten
en op sommige foto´s je benen wat naar voren maar dat kan ook een moment opname zijn
ziet er leuk uit en fijn dat je haar tegen de verwachtingen in weer kunt rijden

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:18

Ziet er echt super uit! :) Hopen dat het zo goed blijft gaan!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:19

Fiek! Wat een gaaf resultaat! Mooie foto's zijn het geworden!
En het is en blijft een knappe merrie.. Je had haar super aan het lopen vandaag!
Ik weet hoe ze kan zijn en dat is lang niet altijd even gezellig..
Super! :D

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:20

Jaaaaaaaaaaaa, daar is Vien weer *\o/*
Het ziet er prima uit, fieke! Ook al weer een heel ander beeld met een paar weken geleden :j
Je weet waar je zelf nog op kunt letten, en belangrijk is om de ontspanning (voor zover mogelijk met je kanon ;) ) erin te houden!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:23

Wat een mooi paard! Dekje staat hem ook erg goed! :~
Misschien moet je, je handen wat minder wijd doen.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:51

Wat een schattig vlekje heeft ze op dr neus zeg! Vind het rijden er echt goed uit zien. Moest erg lachen om je "breedgeschouderd".

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:53

Wat super dat ze weer zo goed onder het zadel is!!!
Ziet er erg goed uit!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:10

Ik vind indd dat je dik tevreden mag zijn!
Ziet er goed uit!

Ik vind het ook niet aan er te zien dat ze een veulen heeft gehad! :)

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:21

fieke jullie zien er geweldig uit zo, mooi onspannen, lekker laag je hand zoekend, helemaal top wijffie!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:36

fieke, wat een geweldige plaatjes om naar te kijken!!

Super dat jullie weer lekker bezig kunnen zijn!!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:04

Wat fijn dat het weer zo goed gaat met jullie ze ziet er super tevrede uit en julllie zijn een leuk team samen.
Je zegt zelf al waar je op moet letten dus niets aan toe te voegen. Lekker warm zo'n boddyprotector reed en rijd er in de wintermaanden ook altijd fijn mee zomers vind ik het wat minder maar goed wat moet moet...
Hoop dat je nog lang met haar kan blijven rijden.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:23

Gave en mooie foto's fiek..... mijn complimenten, zo zie je maar alles komt weer goed! en dat is te zien aan jullie! ;)

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:25

Fieke
Achterover zitten,niet naar beneden kijken,hakken laag,handen gedragen rechtop en niet te ver uit elkaar,tenen niet naar buiten steken,voeten niet te ver in de beugels,druk houden op de beugels,onstpannen in je schouders,maak je zelf lang ;)
Jaaaaaaa...... _-:( dit weten we allemaal wel,toch :D
De galopfoto :~ Kort gezegt,geweldig mooi paard dat lekker aan het werk wordt gezet,ga zo door.
Je ziet duidelijk verschil in haar hals vergeleken met gisteren.
Ben helemaal Vienfan :wow:

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:59

Wauw, dat ziet er goed uit! Ga zo door! :D

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:02

:D Of je hebt alle goede foto's hier neergezet :D
:D Of je bent echt op de goede weg :D

Ik meen namelijk echt, als ik zeg dat ik je super goed op weg vindt!
HIer en daar wellicht wat diep, maar zeker ontspannen en lekker over de rug. HOpelijk is al je twijfel voor niets en kan je weer heerlijk rijden met haar.
Op de foto's ziet het er in ieder geval echt super uit hoor meis!!!

Ga zo door!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:13

He Twink..........ziet er goed uit hoor en geen spoor meer te zien dat ze een veulen heeft gehad. Bij jullie kan je dus gewoon rijden, geen bevroren bak?
Wist niet dat ze zulke problemen had met haar hengstigheid!
Gewoon lekker doorwerken en dan wordt jij weer wat ontspannender en zij ook.....TOP

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:18

Ziet er leuk uit vooral de laatste foto is super. Als ik de foto zie mis ik haar toch wel een klein beetje, Ik ga wel weer een keer mee om lekker te knuffelen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:49

Wat leuk om weer eens rijfoto's van jullie te zien. Wat ziet ze er goed uit zeg :)! Hoop dat ze wat tegen de hengstigheid kunnen gaan doen straks.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:58

Ik heb dezelfde ervaring met een paard met gewrichtsproblemen. Na het dekken (niet drachtig geworden overigens) loopt ze als nooit tevoren... Zou het met de hormonen te maken hebben?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 11:10

Petra_O schreef:
Ik heb dezelfde ervaring met een paard met gewrichtsproblemen. Na het dekken (niet drachtig geworden overigens) loopt ze als nooit tevoren... Zou het met de hormonen te maken hebben?

Bij vienna was er nog geen gewrichtsbeschadiging te zien, maar was de gewrichtsvloeistof erg dun. Dit kan inderdaad onder invloed van hormonen weer herstellen...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 11:12

quintusgl schreef:
He Twink..........ziet er goed uit hoor en geen spoor meer te zien dat ze een veulen heeft gehad. Bij jullie kan je dus gewoon rijden, geen bevroren bak?
Wist niet dat ze zulke problemen had met haar hengstigheid!
Gewoon lekker doorwerken en dan wordt jij weer wat ontspannender en zij ook.....TOP

De bak wordt hier prima bijgehouden door de stalbaas, twee keer per dag gesleept/losgetrokken en zout er door heen! Was gisteren echt nog een prima bakje. Alleen twee weken terug toen we hier extreem veel sneeuw hadden hebben we 5 dagen niet kunnen rijden.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:20

Wat een leuk paard zeg, en wat is ze goed in vorm zo na een veulen. He was dat jouw veulen die de boktverkiezing heeft gewonnen, erg leuk ding!

Met rijden zou ik erop letten dat ze niet te rond komt, het neusje mag er soms net wat meer uit, eventueel afwisseling met hoog/laag rijden. En let erop dat ze niet kantelt in haar hoofd. Maar wat een lekker bekkie heeft ze zeg.

Wat fijn dat je nu nog in de buitenbak kunt rijden, echt ideaal! Die van ons is helaas ondergesneeuwd. Enig idee hoe het komt dat ze nu dan geen beenproblemen meer heeft?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 11:23

De ruim twee jaar niks doen zal wel invloed hebben gehad op haar benen, in combi met de zwangerschapshormonen....

Dat laag rijden doe ik bewust, ze is nogal explosief op het moment (pas tien dagen niet kunnen lopen omdat ik gigantisch gelanceerd was). Als ze lekker laag door de rug loopt is ze meer met haar aandacht bij mij, en reageert ze wat minder op de omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:02

Fiekkk ! Wat leuk om jou weer lekker dressuurmatig bezig te zien met Vientje :D Geweldig dat ze het rijden weer zo goed oppakt, en ik ben er van overtuigd dat er voor het hengstigheidsprobleem ook wel weer een oplossing komt. Het is iig fijn dat je het uitgebreid kan laten onderzoeken, en mss vinden ze dan ook wel meteen de oplossing !

Ik vind echt dat vien er lekker bij loopt :j Lekker ontspannen, en over de rug...! Top joh!