En dan wordt je gebeld........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

En dan wordt je gebeld........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:12

Met de vraag of je zit....

Vanavond rond 18:00 werd ik gebeld door een stalgenoot. Na de vraag: zit je? Werd me verteld dat Thinka aan een boom bij het hoornesplein stond. Schijnbaar was ze er met wandelen met mijn nieuwe verzorster vandoor gegaan en losgebroken. Ik ben direct opgesprongen en wat mensen gaan bellen. Ik zag op mijn telefoon dat ik oproepen gemist had van mijn verzorgster dus eerst geprobeerd haar te pakken te krijgen, dit lukte niet. Vervolgens mijn vader gebeld of hij kon komen om met de auto naar stal te gaan en die kwam eraan. De stal gebeld voor meer info maar daar dachten ze dat ze nog los rende!
Nog een stalgenoot gebeld en die is richting de opgegeven locatie gegaan om te kijken of daar iemand was.

Met mijn vader naar stal gereden, hier was niemand, stalgenootje belde dat op de locatie die eerst gezegd was ook niemand was te zien dus uiteindelijk heb ik ten einde raad 112 gebeld, die gaven het nr van de politie en daar werd ik doorverbonden met de meldkamer. Die konden mij vertellen dat er idd een melding van een loslopend paard was en dat deze inmiddels gevangen was en naar een dichtbijzijnde manege gebracht werd. We hadden onderweg wel al politie gezien en ons afgevraagd of die soms betrokken zouden zijn bij haar ontsnapping. Met de auto dus daar weer heengereden en de agenten aangesproken. Die vertelden dat ze op de N206 gelopen heeft en dat ze 100m verder had moeten lopen en dan hadden ze geen keuze gehad en haar neer moeten schieten! Echt je hebt geen idee wat er door je heengaat als dat gezegd wordt en je je dier nog niet weer gezien hebt. vervolgens gingen we op weg richting de stal waar ze heen gebracht was en daar stond ze dan, doornat en inmiddels doodkalm. Maar wat was ik blij dat ik haar nog heb! en zij reageerde ook blij dat ik er was.

De politie heeft 45 min achter haar aangereden, ze heeft 2 politieauto's schade toegebracht en een aantal agenten heeft zere handen/vingers overgehouden en 1 een flinke zere schouder deze werd gewoon de lucht ingesleurd door haar. Verzorgmeisje heeft een zere hand en schouder.

Wat ik begreep van haar is thinka gaan steigeren, heeft daarbij haar geraakt en ze is onder thinka terecht gekomen en daarna aan de kletter gegaan. verdere info hoe en wat er allemaal gebeurdt is moet ik later nog maar aan haar vragen, daar is in de stress van het moment niets van gekomen.

Ik ben zelf aan het hoofdstel teruggewandeld naar stal wat ong 10min was. (ze was aan het halster gaan wandelen) Behalve doornat van het zweet was er verder niets bijz. te bespeuren. Morgen bij daglicht alles nog maar eens nakijken al liep ze nu niet kreupel en kon ik geen wonden ontdekken. Gelukkig maar want ze is achterop een politieauto geknald (die dus schade heeft) onderuit gegaan en heeft dr hoofd gestoten.

Waarom dit gebeurd is weet ik niet, ben ik wel benieuwd naar, aangezien Thinka normaal heel chill is met wandelen, ik wandel meestal met een loshangend touwtje. Wel had ik gezegd een hoofdstel in te doen wat helaas niet gebeurdt is. Maar voor nu ben ik vooral heel heel erg blij dat ik haar nog heb! Ben nadat ik haar verzorgt had nog even naar de bakker gereden en heb een taart op politiebureau gebracht waar toevallig een van de agenten was die ook geholpen heeft.

Britt

Re: En dan wordt je gebeld........

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:14

:oo Wat moeten jullie geschrokken zijn!
Gelukkig is het 'goed' afgelopen en zijn er geen (zwaar) gewonden gevallen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:15

Jeutje Rach, dat is schrikken.........

_Esly

WOW!
Dat is idd even schrikken, gelukkig is het goed met haar!

Veel sterkte er nog mee..

x_Jeanine_x

He bah!

Sterkte!

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:16

tjeee wat een mazzel heeft jou paard gehad zeg! en de schade moet jij dat vergoeden??althans jou verzekering?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:16

nu ik t zo opschrijf voel ik de hele schrik weer, vooral de mededeling dat ze bijna afgeschoten was..........
Ik ben ook heel blij dat er geen zwaar gewonden gevallen zijn! Had ik nog vele malen erger gevonden

schade is idd verzekeringswerk

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:17

zow!! dan heb je heel wat meegemaakt zeg.
Wat zul je ongelovelijk geschrokken zijn!

Gelukkig dat het tot nu toe allemaal "goed" afgelopen lijkt te zijn. Morgen zal ze vast wel stijf zijn, maar dat hoort erbij..

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:18

O, wat zul jij in de stress gezeten hebben! :(:) Man, ik kan me niet voorstellen wat een gevoel het moet geven als er zoiets gebeurd! Maar ik vraag me af, mag de politie zomaar een paard neerschieten? >;) Dat heb ik nl nog nooit gehoord?
Gelukkig is alles al bij al goed afgelopen, stel je voor...

Hopelijk houdt ze er niets aan over!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:19

Tjeetje zeg, wat een vreselijk verhaal.
Gelukkig heb je je paardje weer lekker in haar stal staan en is alles goed.
Ben benieuwd wat er gebeurd is met wandelen...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:20

Wat afschuwelijk om mee te maken, je wilt niet weten wat er gebeurd was als ze wel die 100m verder was gelopen... Ben benieuwd wat er is gebeurd met wandelen, waardoor ze zo is 'geflipt'...

Maar gelukkig is alles goed afgelopen... Sterkte!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:21

stijf is geen ramp dat gaat wel over, ik ben zooo onwijs blij dat ze nog leeft! Heb haar half jankend en mopperend naar stal gewandeld en dan kijkt ze me zo begrijpend aan van tja was dom maar ja. En toen ze dr neus tegen me aandrukte daar op die stal kon ik wel janken

ik wil ook heel graag weten wat er nu gebeurd is, want ik ken dit gedrag absoluut niet en ik heb haar ruim 8 jaar

tnx allemaal, hoop dat ik er geen dromen aan over ga houden over die laatste 100m extra

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:22

Dat vraag ik me ook af, kunnen ze dan niet ergens schieten waar het paard "weinig" last van krijgt maar wel door stopt? Of een verdoving ofzo :Y)

Ben benieuwd wat de oorzaak was en hoop dat -buiten misschien wat schaafplekjes en stijfheid?- niets mankeert.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:22

moeshie schreef:
O, wat zul jij in de stress gezeten hebben! :(:) Man, ik kan me niet voorstellen wat een gevoel het moet geven als er zoiets gebeurd! Maar ik vraag me af, mag de politie zomaar een paard neerschieten? >;) Dat heb ik nl nog nooit gehoord?
Gelukkig is alles al bij al goed afgelopen, stel je voor...

Hopelijk houdt ze er niets aan over!

Denk dat als er echt geen andere optie is ze dat wel mogen doen, maar niet zomaar iig
Ts wat fijn dat alles toch redelijk goed is afgelopen. Verzorgstertje maar even niet meer aan de wandel laten gaan.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:23

@moeshie; als het gaat om de veiligheid dan mag dat volgens mij wel. Als er een auto met 120 km per uur opklapt wil je de gevolgen ook niet weten

@chocobroodje moet nog zien dat ze uberhaubt nog wil komen, in ieder geval komt ze voorlopig niet meer van t erf met iemand anders dan mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:24

Wajo Rachel, dat moet inderdaad enórm schrikken geweest! :(:)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:24

Zo Rachel!! :oo Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent!
Wat eng zeg! Wat een verhaal..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:27

Oh, dus het was jouw paard :oo

Stalgenoot heeft geholpen het paard te vangen. Helaas leek het alsof de agenten niet zoveel ervaring met paarden hadden waardoor ze met sirene en zwaailichten achter Thinka aan gingen.
Op gegeven moment hadden ze haar bij de Texaco klem gereden en hadden haar nog vast (heel kort aan het halster). Stalgenoot heeft toen gevraagd of ze het paard kon overnemen dan kon ze het weghalen bij de zwaailichten vandaan. Maar nee, volgens de agent kon ze beter eerst een touwtje pakken. Voordat stalgenoot dus een touwtje had was Thinka dus al gaan steigeren en weer opnieuw op de vlucht geslagen.
Toen ze haar uiteindelijk te pakken hadden kon mn stalgenoot haar overnemen. Thinka werd ook gelijk rustiger toen ze weg kon stappen van de zwaailichten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:28

Nou fijn dat ze in de buurt was om te helpen dan :D

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:29

oooh apple onwijs bedankt voor de hulp dan! Dat is idd mijn peerd geweest, en geen wonder dat ze dan zo lang aan de ren geweest is, zou ik ook doen als ze met zwaailichten en sirenes achter me aankomen. Arm peerd

bedank je stalgenootje maar van mij!
Laatst bijgewerkt door trustHim op 02-12-09 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:30

Nou ja, niet mijn hulp, stalgenoot :-)

Blue_Eyes

Apple schreef:
Helaas leek het alsof de agenten niet zoveel ervaring met paarden hadden waardoor ze met sirene en zwaailichten achter Thinka aan gingen.

:oo :roll:

lidaju

Jemig zeg, iedereen met een beetje gezond verstand snapt toch dat zo'n beest ontzettend bang wordt van al die zwaailichten!!!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:31

ja ik heb inmiddels berichtje gewijzigd, blij dat je stalgenoot er was!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:33

Phoe, daar heb je geluk gehad, verzorgstertje voortaan maar in de bak/wei laten wandelen, want een ongelukje zit een klein hoekje, zo zie je maar weer! :)