In oktober 2008 kwam Wontana voor 2 weken op proef. Ik had haar nog niet gezien, ik wist alleen dat er een bruin braaf paard ging komen. Vanaf het allereerste moment dat ik haar zag wist ik het: dit is ze, dit wordt mijn paardje! En dat was ook zo. Ik heb in die twee weken alles met haar gedaan wat ik wou uitproberen en bij alles was ze even braaf

Na die twee weken hebben we Wontana gekocht. Helaas werd ze na 6 weken geblesseerd, ze had waarschijnlijk vast gelegen in haar stal, gevolg 7 weken stappen.
Begin februari mochten we weer aan de slag en zijn we rustig gaan opbouwen en gaan trainen voor ons B-debuut in mei. Er was nog veel werk aan de winkel

Ook in april trainden we lekker verder en heb ik voor het eerst een paar hoofd- en standfoto's van Wontana gemaakt:

In mei hadden we onze eerste onderlinge wedstrijd en ook onze eerste officiële wedstrijd. Met de clubkampioenschappen werden we 4e met 191 punten. 3 dagen later werden we op onze eerste echte wedstrijd 2x 7e met 179 en 191 pnt. Ons eerste wp was binnen!

Ook werden er fijne bosritten gemaakt.

Nu we wisten waar we stonden, konden we weer lekker verder trainen.

En toen werd het zomer en kwamen die vervelende dazen. Hierdoor waren we noodgedwongen verbannen naar de binnenbak... er zijn dus ook geen foto's gemaakt. Ze is in juni naar de stamboekkeuring gegaan en is opgenomen in het stamboek! Ze is nu prok en stamboekmerrie!
Eind augustus zijn er voor het eerst weer foto's gemaakt. We hebben de hele zomer lekker getraind en we waren nu wel klaar voor onze tweede wedstrijd die half september zou plaatsvinden.

En ook in september trainden we lekker verder en konden de bosritjes weer opgepakt worden.

Het winterseizoen is ondertussen begonnen en ook de selectiewedstrijden zijn van start gegaan. De eerste selectiewedstrijd werden we 9e met 188 pnt.

Ondertussen zijn we lekker op dreef, de laatste drie proeven vielen alledrie in de prijzen: 2e, 3e en de tweede selectiewedstrijd werden we 6e met 196 pnt! De stand staat nu op B+8 wp!
Dit was ons eerste jaar samen, ik hoop dat er nog vele mooie jaren mogen volgen!!!