Meet Cheeminee (geboren als Caaduuc maar maakte zijn naam teveel waar

Chee heb ik zelf gefokt uit mijn Elcaro ster sport dr merrie en de hengst Vivaldi.
4 weken geleden heb ik hem opgehaald uit de opfok. Hij was net gecastreerd (een week terug) en dat was nogal mis gegaan. Het hele boeltje was ontstoken en zelf onder zijn buik zat een hele vochtbult van pus wat geen weg naar buiten had kunnen vinden.
Mèn, wat was dat ventje er slecht aan toe.
Daarnaast was (en is) tie onwijs achter in de groei. Dus ook bloed laten trekken en jawel, een gigantische worminfectie.
Holadijee, hadden we hem maar een andere naam gegeven toen die geboren werd

Maar goed, ik was er op tijd bij en we zijn begonnen met behandelen, injectie zus, injectie zo, ontwormen, zaakie afspuiten en schoonmaken, goed voeren en goed bewegen.
Zie hier het resultaat:
Zo kwam die thuis (leek veelbelovend op deze foto

Maar hij zag er zo uit

Nadat hij weer praatjes kreeg, niet meer stonk en wat dikker werd ben ik hem in overleg met de arts toch wat beweging gaan geven. Hij was zo verzwakt en spierloos dat ik ben gaan opbouwen van niks naar elke dag een uur in de stapmolen en om de dag een beetje sjouwen aan de longe.
Doordat hij wat werkt kan hij meer voer tot zich nemen en door het bewegen wordt hij ook weer sterker.
Tada:

En het is ECHT net zijn moeder!
Wat vinden jullie ervan?
Dit was tie als veulen: