En eigenlijk ben ik best trost op ons
Met bit krijg ik hem toch net wat beter aan het werk. Ik train hem dan zo op M niveau. Alleen de galop vind hij nog erg moeilijk.
Ik vind eigenlijk dat als je ECHT op je zit rijd het eigenlijk niet uit zou maken, of je met bit of met halsring rijd oid, theoretisch.
Maar goed praktisch werkt het blijkbaar anders
Ik krijg hem met bit toch net wat makkelijk op de achterhand en je kan beter het hoofd plaatsen met stelling.
We doen gewoon van alles wat, we hebben lol en gaan vooruit en daar doen we het uiteindelijk voor

En we blijven gewoon oefenen om het met halsring ook te verfijnen.
Stef (v. Sturm) is overigens een haflingerruin van 7 jaar. Ik heb hem zelf gefokt en ingereden op 4 jarige leeftijd.
Ik rijd voornamelijk klassieke dresuur/ recht richten en dan zo "dressuur in vrijheid" of hoe je het wilt noemen. Ongeveer M niveau (geen wedstrijden).
We oefenen met name om hem netjes op de achterhand te krijgen en op zijn eigen benen. En bezig met recht richten.
Hij is beide kanten op redelijk makkelijk. Soms rechts wat moeilijker. En omdat ik eigenlijk niet zijn hoofd nageefelijk rijd met mijn teugels is het voor hem ook makkelijker afgeleid te zijn
maar goed hij doet ongeloofelijk zijn best, wil echt samenwerken en heeft geen makkelijk lijf, aangezien hij een hele zware voorhand heeft en we zijn gewoon fijn aan het rijden, naar mijn idee! Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, maar hou het leuk, dat is voor mij uiteindelijk het allerbelangrijkste!
Mooi achterhand eronder:

En dan je hoofdje netjes laten vallen:

Stelling vragen:

Beetje verkeerd foto-moment, maar wel mooi plaatje:

Pasje schouderbinnenwaarts beide kanten op:

En het mooiste plaatje:
Je houding heeft nog een paar verbeterpuntjes maar dat is je al bekend.