omdat ik nu niet zozeer op zoek ben naar rijtechnisch commentaar, plaats ik het hier.Sinds ons laatste topic ( [RT-HAW] 3-jarige 'Arabier' @ work ) ben ik helemaal terug gegaan naar de ontspanning, eigen benen en gewoon rustig aan, niet teveel aan het hoofd zitten. Een hele verandering voor ons beide, maar het werpt zijn vruchten af
ik wilde al HEEL lang eens bij Noor lessen, dus zodra ze dichterbij een leslocatie kreeg ben ik op zoek gegaan naar vervoer, dus daar waren we.Mijn jonge vent van nu ruim 3 maanden onder het zadel, op een vreemde locatie (voor het eerst!!), in een bak omgeven door met paarden gevulde paddocks, zonder eerst te longeren, met een flinke wind én een aantal toeschouwers naast de bak; voor ons beide best spannend! Maar hij was echt zo mega braaf..... helaas door deze omstandigheden laten de foto's niet ons huidige 'echte niveau' zien (ook hierom op R-ITP ipv HAW) maar ik wilde vooral eens het verschil met de laatste keer laten zien. Bovendien was Noors wijze van lesgeven heel anders dan ik gewend ben, dus voor zowel voor Kas als mijzelf was het voornamelijk in het begin erg zoeken, dat is ook wel te zien op de foto's.
En als laatste; mijn houding laat hier en daar te wensen over, daar ben ik me erg van bewust. Tijdens mijn les bij Noor hebben we hier niet al te veel aandacht aan besteed. Nou, genoeg gekletst, hier de foto's

Beginnen met stappen, poeh wat zoeken met die teugels.. ik moest m'n binnenteugel geheel los laten, en toch stiekem proberen contact te zoeken

Drafje, weer erg zoeken met die binnenteugel. Overigens telkens op de rechterhand op dit deel van de volte werd hij wat gespannen, de toeschouwers stonden hier in zijn gezichtsveld

Drafje andere hand. Zadel lijkt hier teveel naar voren te leggen? Mijn houdingprobleem komt hier goed naar voren, met name m'n afstekende benen. En ik kom teveel uit het zadel.

Weer draf

Maar hij kan het zeker
zelfs op deze locatie. Handen heb ik idd breed staan, mijn stiekeme manier om toch die binnenteugel vast te hebben 

En ik ben blij met deze galopfoto. M'n jas zit wel nogal vreemd hier, maar m'n schouderpartij is al veel beter!!

Galopje rechterhand, hij zag kaboutertjes rennen tussen de toeschouwers, m'n houding verkrampt dan (goed te zien vind ikzelf). Let vooral die oortjes hihi...
Helaas geen foto's van het uitdraven/stappen.
Berichtje stel ik heel op prijs

Overigens vraag ik de mensen die zonodig commentaar willen leveren op de leeftijd van mijn paard, graag een pb sturen!! Vorige keer is m'n topic al genoeg verpest, dat wil ik nu graag voorkomen.
of er nog een keer komt weet ik nog niet, ik ben vervoersafhankelijk.. maar ik zou het echt zo weer doen, zonder twijfel.
), maar vind jou paardje wel erg leuk!! Vind de kleur erg mooi!
ga zo door