Mijn 3-jarige 'superbier' bij Noor Tanger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Mijn 3-jarige 'superbier' bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:22

Na een lange tijd hier weer eens een topic :) omdat ik nu niet zozeer op zoek ben naar rijtechnisch commentaar, plaats ik het hier.
Sinds ons laatste topic ( [RT-HAW] 3-jarige 'Arabier' @ work ) ben ik helemaal terug gegaan naar de ontspanning, eigen benen en gewoon rustig aan, niet teveel aan het hoofd zitten. Een hele verandering voor ons beide, maar het werpt zijn vruchten af :) ik wilde al HEEL lang eens bij Noor lessen, dus zodra ze dichterbij een leslocatie kreeg ben ik op zoek gegaan naar vervoer, dus daar waren we.

Mijn jonge vent van nu ruim 3 maanden onder het zadel, op een vreemde locatie (voor het eerst!!), in een bak omgeven door met paarden gevulde paddocks, zonder eerst te longeren, met een flinke wind én een aantal toeschouwers naast de bak; voor ons beide best spannend! Maar hij was echt zo mega braaf..... helaas door deze omstandigheden laten de foto's niet ons huidige 'echte niveau' zien (ook hierom op R-ITP ipv HAW) maar ik wilde vooral eens het verschil met de laatste keer laten zien. Bovendien was Noors wijze van lesgeven heel anders dan ik gewend ben, dus voor zowel voor Kas als mijzelf was het voornamelijk in het begin erg zoeken, dat is ook wel te zien op de foto's.

En als laatste; mijn houding laat hier en daar te wensen over, daar ben ik me erg van bewust. Tijdens mijn les bij Noor hebben we hier niet al te veel aandacht aan besteed. Nou, genoeg gekletst, hier de foto's :)

Afbeelding
Beginnen met stappen, poeh wat zoeken met die teugels.. ik moest m'n binnenteugel geheel los laten, en toch stiekem proberen contact te zoeken :o

Afbeelding
Drafje, weer erg zoeken met die binnenteugel. Overigens telkens op de rechterhand op dit deel van de volte werd hij wat gespannen, de toeschouwers stonden hier in zijn gezichtsveld :P

Afbeelding
Drafje andere hand. Zadel lijkt hier teveel naar voren te leggen? Mijn houdingprobleem komt hier goed naar voren, met name m'n afstekende benen. En ik kom teveel uit het zadel.

Afbeelding
Weer draf :z

Afbeelding
Maar hij kan het zeker :j zelfs op deze locatie. Handen heb ik idd breed staan, mijn stiekeme manier om toch die binnenteugel vast te hebben :o

Afbeelding
En ik ben blij met deze galopfoto. M'n jas zit wel nogal vreemd hier, maar m'n schouderpartij is al veel beter!!

Afbeelding
Galopje rechterhand, hij zag kaboutertjes rennen tussen de toeschouwers, m'n houding verkrampt dan (goed te zien vind ikzelf). Let vooral die oortjes hihi...

Helaas geen foto's van het uitdraven/stappen.

Berichtje stel ik heel op prijs :j

Overigens vraag ik de mensen die zonodig commentaar willen leveren op de leeftijd van mijn paard, graag een pb sturen!! Vorige keer is m'n topic al genoeg verpest, dat wil ik nu graag voorkomen.

Germatje

Re: Mijn 3-jarige 'superbier' bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:27

hey wat leuk zeg! ook echt super op een nieuwe andere locatie, dat is voor beide natuurlijk spannend.
Het is echt lastig om je binnen teugel zo los te gooien he? Zowiezo om alles los te gooien haha, ik klungel er nu nog mee maar het is zeker een super manier!
ook een leuke arabier trouwens, ben er nooit zo'n fan van maar hij ziet er leuk uit hoor!
Nou succes en tot de volgende keer?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:36

Leuke foto's Myour!
Mooi dat hij zich zo goed gedroeg op een vreemde locatie!
Lijkt mij ook erg spannend!
Maar de foto's zijn echt leuk geworden!

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:37

Persoonlijk vind ik dit er een stuk plezieriger uitzien dan je vorige topic. Het lijkt erop dat je het zelf ook een fijne manier van rijden vindt? Gezien de manier van zitten; veel meer ontspanning, bij jullie beiden trouwens. Ik hoor goede verhalen over Noor, en als ik deze foto's zo zie, zijn die terecht. Je paard loopt veel beter op eigen benen, wat ik erg belangrijk vind bij jonge paarden. ga zo door! Wat je zit betreft; praat jezelf niet teveel naar beneden, meid, ik zie ze regelmatig veel slechter zitten. Wees trots op jezelf en je makker, jullie zijn een mooie combi!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:39

Fijn dat het zo goed gaat Franka! Hardstikke goed hoe jullie het na een 'dipje' weer voor 100% oppakken en er beter uit komen!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:41

@ Germatje: ja echt heel lastig.. maar ik ben er nu 'thuis' zelf mee aan de slag gegaan, maar wat een verandering :+: of er nog een keer komt weet ik nog niet, ik ben vervoersafhankelijk.. maar ik zou het echt zo weer doen, zonder twijfel.
@ Tamara: ik stond er eigenlijk van te kijken :o had m'n longeerlijn al klaar liggen hihi, maar had er zo m'n gevoel bij dus ben toen zo opgestapt. Dankje :)
@ Anne Marie: ik vond het een ware verademing, echt geweldig :j heel fijn dat je een positief verschil ziet! En bedankt :)
@ Pink_Horizon: echt wel fijn, krijg je steeds meer zin om te gaan rijden om vooruitgang te boeken :j

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:56

Ik vind het er ontspannen uitzien en dat op een vreemde locatie, super hoor +:)+ Jullie zijn een leuke combinatie samen.

Ook ik weet hoe moeilijk het is om je binnenhand los te laten ik heb (nu al vele stukken minder gelukkig) hetzelfde probleem alleen op de linkerhand.

Ik heb ook les van Noor en sinds de lessen 1000x meer plezier in het rijden en mijn paard ook.

Ik hoop dat je vervoer kan regelen voor een volgende keer !

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:22

Ik vind het er al super uitzien voor zo'n jonkie hoor! En al helemaal op een vreemde locatie!
Ik ben mijn paard ook zelf aan het inrijden, dus weet precies waar je mee bezig bent.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:31

Ik vind dat hij er super uitziet hoor! Netjes op vreemd terein en zo braaf :) Succes!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 13:09

@ MikeRick: dankje hoor! Ik was best beetje zenuwachtig maar dat ving hij super op. Ik hoop ook op nog eens vervoer, maar elke maand zal niet lukken. Dus ik ben nog steeds op zoek naar een derde persoon hier in de buurt zodat ze naar ons toekomt.. hopen maar!
@ Suusel19 en randyLOVER: dank jullie :)

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:06

Ziet er goed uit Myour! Ziet er rustig en vriendelijk uit! En dat voor een vreemd terrein! Ik heb trouwens niet het gevoel bij deze foto's dat je zadel te ver naar voren ligt, maar erg goed zien kan ik het niet.. :)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:41

Hey Franca!
Grappig om foto´s te zien van jou en Kas.
Wat fijn dat hij zo braaf was op een vreemde locatie, ben benieuwd hoe King dat zou doen ;)

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:08

iet er netjes uit, leker zo door gaan!
Heel veel succes.

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:13

Ik hou persoonlijk niet zo van arabieren (vind ze op katten lijken, die kunnen ook zo heerlijk arrogant zijn :9 ), maar vind jou paardje wel erg leuk!! Vind de kleur erg mooi!
Verder vind ik het plaatje lekker ontspannen uitzien! Succes ermee verder!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 15:11

@ Erpel: bedankt :) ik twijfel vaak over m'n zadel, maar mooi dat jij het niet ziet, dan zal het wel niet zo zijn.
@ Nimroy: daar kom je maar op één manier achter.. :P
@ Isaatje en Xindy: dank jullie! Kas is trouwens nog 25% New Forest, geen volbloedje dus.

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:39

heel leuk diertje! ik vind dat je het heel netjes doet! hij ziet er zeer ontspannen uit :D ga zo door