Mijn meisje met spoed naar de kliniek in Moerbeke

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Mijn meisje met spoed naar de kliniek in Moerbeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 10:18

Gisteravond begon het allemaal de kapster was geweest en ik ging de paardjes buitenzetten. Dus ik doe de staldeur van Mabel open om te kijken of haar Fleecehals nog nat was en zie Maret liggen ik dacht eerst nog van Goh wat ligt die lekker te slapen. Tot mijn grote verbazing gaat ze plat liggen en zie ik dat al het vlas tegen de achterwand aan lig door het schoppen van de pijn. Ik twijfel geen minuut ren naar binnen en roep: ik zei toch dat Maret niet lekker was ze ligt plat, Koliek! Dus wij naar buiten en ze stond gelukkig dus mama moest boodschappen doen en Mitchell ophalen van techniek. Dus ik stappen door de bak met als gevolg zere knieen.Dus nou stappen stappen en nog is stappen. Uiteindelijk heeft ze een heel klein beetje gemest dat was een kleine geruststelling. Maar het liggen werd erger en erger. Uiteindelijk kwam mama thuis en heeft de dierenarts gebeld. Dierenarts kwam en ging luisteren. Geen beweging in de darmen en Maret ging liggen van de pijn. Toen met een sonde 10L parafine erin "gepompt".En een injectie tegen de pijn gegeven. Ze moest binnen 2 uur mesten zoniet foute boel! Mama met Maret een rondje buitengestapt daarna nog een rondje gefietst met Maret. Daarna even op stal gezet zodat wij konden eten het was inmiddels al 20.00. Maret goed in de gaten gehouden want ze mocht absoluut niet gaan liggen. Nou denk wel 10 x naar buiten gerend om ze terug recht te zetten dit ging 9x goed maar de 10de keer moest papa helpen want ze had gewoon geen kracht meer. Toch weer gaan wandelen. Dierenarts weer gebeld en was onderweg kwart voor 9 gebeld en hij was er om half 10 dus alweer 3 kwartier gelopen. Weer geluisterd nog steeds geen beweging. Weer opvoelen deed hartsikke veel pijn. Dus injectie ten de pijn en naar Moerbeke.Ondertussen nog een extra broek en trui aangetrokken en mama met Maret laten stappen want ik voelde mijn benen niet meer. Dus papa nog snel tanken en wij maret klaarmaken nog droge deken meegenomen en de trailer op. Ik moest bij Maret blijven staan dus stond niet lekker aangezien ik mijn benen al niet meer voelde. Daar aangekomen weer opvoelen en was goed mis. Dus echo gemaakt en was een verstopping. Dus had de keuze operatie,in laten slapen of afwachten.Uiteindelijk toch voor de operatie gekozen. Dus infuus enz. ingebracht en weer een sonde. Dus kamer in en daar injectie gehad en moesten wij naar de wachtkamer. Ze hadden gezegt dat het 3 kwartier zou duren voordat ze haar buik eenmaal open hadden. na 3 kwartier kwam hij vertellen dat er allemaal gas was ontstaan in de darm en de linkerdikke darm de lever opzei duwde en dat deed zo'n pijn. Dus wij konde naar huis. Het was toen inmiddels 00.15. Mabel is helemaal van slag en superchagrijnig. Ik werd net gebeld en Maret maakt het goed ze is fris ze had iets verhoging maar zakte snel. Haar darmen werken nog niet optimaal maar is niet abnormaal voor nog geen 12u na de operatie. Ik ga nu naar haar toe en geef jullie straks een update!

Tineke90

Re: Mijn meisje met spoed naar de kliniek in Moerbeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:39

Zo zo dat is schrikken zeg. Ik had toen ook een keuze met me pony was alleen geen koliek en ze zeiden in emmeloord dat ze maar 10% had om er door te komen toch voor de operatie gekozen en ze is met spoed in het weekend geopereerd en ja ja ze is er helemaal bovenop. Als je voor zo'n keuze staat probeer je de operatie gewoon. Hoop dat ze snel naar huis mag. sterkte! & hou ons op de hoogte

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:40

Wow, das niet niks, ik blijf duimen dat het goed gaat...

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:43

Ik duim natuurlijk mee :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:12

:(:)

*duimt ook mee*

Gelukkig heb je voor de operatie gekozen en knapt ze nu al weer wat op :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:16

Jeetje Michelle! Wat naar! Arme pony! :(:)
Wij duimen voor je, probeer jij nog wat te rusten of slapen en geef je pony een dikke knuffel van ons allemaal.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:05

Zo dat is heffy! Veel suc6 enzo..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:06

zo ben weer terug. Ze staat daar zo zielig in haar stalletje echt sneu. ze was wel blij ons te zien. Haar wond zit aan de rechterkant en heeft nu een soort drukverband die gaat helemaal om haar buik tussen de voorbenen door en over haar boeg. ook heeft ze een graasmasker op zodat ze geen zaagsel kan eten. ze plast goed haar stal is behoorlijk nat en ze heeft al wat gemest. Ze staat nog wel aan het infuus tegen de pijn en infectatie. zoals het er nu uitziet mag ze vanavond al wat hooi en dat word steeds meer dus ik hoop dat ze snel naar huis mag. Ondertussen naar wat extra werk zoeken want de rekening is aardig opgelopen. Ik ga nu de foto´s uploaden en dan plaats ik ze

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:07

Poehh, gelukkig dat de operatie is geslaagd:D

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:10

ben benieuwd na de foto's ik blijf duimen en hope dat ze snel naar huis mag

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:13

ik hoop dat ze snel opknapt!
was het gaskoliek en hebben ze alleen het gas eruit gehaalt?
Hoe kwam het?

serhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:16

Hoi, jeetje wat een avond/nacht hebben jullie achter de rug maar denk wel dat jullie de juiste beslissing gemaakt hebben.
Gelukkig ook weer goed nieuws,fijn dat het weer beter gaat.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:20

ze had inderdaad veel gas in haar linker dikke darm dat is nu allemaal weg het is puur pech geweest zei de arts. ik ben nu de foot´s op mijnalbum aan het zetten

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:22

jeetje, das schrikken
je hebt een goeie keuze gemaakt!
hopen dat ze er snel bovenop is!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:26

Beterschap voor jouw paardje. Ik hoop dat zij er goed doorheen komt. Ben je al een beetje bij gekomen van de schrik?

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:28

Arm beestje...
Afbeelding
Ja voer! voer! helaas mag dit niet alleen vanavond hooi proberen
Afbeelding
hier de apparatuur die boven haar hoofd hangt voor de pijnstilling enz.
Afbeelding

Dat witte is sudocreme omdat ze een wondje had
Opzich ben ik wel redelijk bijgekomen maar besef wel dat ik veel geluk heb gehad. Ieder smsje dat binnenkomt heb ik het toch weer even zwaar. Het doet me goed dat iedereen met ons meeleeft!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:32

Och, wat ziet dat er sneu uit zeg., beterschap.. arm beessie!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:34

Misschien een hele rare vraag, als zij nu wil gaan liggen trekt zij dan het infuus er niet uit? Idd heel sneu als je haar zo ziet staan.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:38

heftig zeg.Fijn dat ze het goed maakt,het is niet niks!Ik hoop dat ze weer helemaal opknapt!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 12:41

astridelise schreef:
Misschien een hele rare vraag, als zij nu wil gaan liggen trekt zij dan het infuus er niet uit? Idd heel sneu als je haar zo ziet staan.

Helemaal geen rare vraag! Wij hebben ook staan kijken er zit een soort krulletjes in dat rekt net als bij een vaste telefoon en daarnaast zit het ook nog is met een stevig draadje door haar deken gemaakt dat het niet teveel beweegt. het is moeilijk uitleggen. Als het meezit ga ik vanavond nog even dan zet ik het even op de foto

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:55

aah
wat zielig, gelukig gaat het wel beter!
hopen dat het hooi goed gaat!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:04

Woow Meid wat erg.!
Gelukkig gaat het beter.
En jij ook een slechte nacht gehad.!

Heel veel sterktee! en hopen dat ze snel erboven op komt!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:09

Beterschap met je paard!! :(:)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:13

hi sterkte met je paardje, heb dit ook meegmaakt...dus weet er alles van! heel veel sterkte!!!!

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:14

Ach wat schrikken toen ik de titel zag dacht ik even lezen, en al lezende was het he das een bekende naam Maret waar heb ik die eerder gehoord......... ja wel bij Marjolein! Ik heb je daar een paar keer gezien hopelijk knapt ze vlug op en mag ze gauw naar huis.

Sterkte met je meisje!

groetjes anja en bootje