Amigo Emaire <3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Amigo Emaire <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 20:56

Hallo allemaaal!
Leuk dat jullie mijn topic eventjes komen bekijken, laten jullie een leuke reactie achter :D ?
Ik ging vandaag weer paardrijden op mijn manege, en ik mocht rijden op een paardje die ik heel erg leuk vind.
Dit paardje heet Amigo Emaire en is nog best jong. Hij is nu een tijdje onder het zadel en hij doet het erg goed!
Ik heb nu voor de tweede keer op Amigo Emaire gereden en ik ben helemaal verliefd op dit paardje! :D

Nou genoeg gekletst, hier de foto's van vandaag;
Ik heb natuurlijk gewoon ingestapt en ingedraaft!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Eigen commentaar;
- Soms hakken meer uittrappen
- Hals iets meer eruit, minder achter de loodlijn rijden

Laten jullie wat tips en reacties voor mij achter? :D

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:58

Wauw wat zit jij netjes! Je kijkt mooi naar voren, heel soms niet. Houd je handen wel rechtop. Vind je een hele goede houding hebben :j
En wat een mooi paardje. Geeft mij nou niet echt het beeld van een manegepaard haha :P

X_Linz_X

Re: Amigo Emaire <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:00

nette houding!
leuk dier!
let alleen wel op je binnenhand, vind hem soms een beetje te streng..
mooie fotos verder!

ansje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:04

Wauw mooi paard!!
Idd geen manege paard om te zien.
Je zit inderdaad erg netjes!
Wat er al gezegt is let op je binnen hand :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:08

Ik vind de binnenhand idd ook veelste streng ;) Kijk eens naar foto 3, hier zet je je hand vast, zet je druk op de teugels, en kijk eens hoe hij kijkt en naar zijn hoofdhouding.... Ziet er niet vriendelijk uit. Hij loopt veelste diep én in een valse knik. (Dus een knik iets na het midden van zijn hals) Probeer NIET teveel met je handen te doen! Maar eerst op de achterhand en ontspannen, want dat is het hier zeker niet.

Verder zit jij overigens erg netjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:44

je binnen hand is veelste streng en je paard loopt achter de loodlijn en idd in een valse knik. verder ga ik helemaal met Juangie mee

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:39

Leuk paard, het ziet er alleen niet heel vriendelijk uit, sorry. Hij heeft op zowat alle foto's zijn mond open, soort verkeerde stelling en een valse knik.

Je zit is netjes, alleen je zou je handen rechtop mogen houden ;)

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:43

Tof paard, bij mij op de manege vroeger liepen de paardjes niet zo mooi (kan ook aan mij gelegen hebben :+ )
Anyway, zoals de rest al zegt, ziet het er wat streng uit. Ik denk dat het paardje erg voorwaarts is? Het lijkt alsof je hem een beetje in zn mond trekt.. Verder is je zit mooi!
Ik zou in de toekomst meer werken aan ontspanning.. Minder druk op de teugels.

En.. Mag je een eigen paard van je ouders? Zou een mooie kandidaat zijn :D .

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:44

Je hebt je handen ook regelmatig op je bovenbenen (die zie ik nog niet staan, ik zie juist complimenten over je houding...). Daar horen je handen niet ;) Op veel foto's zie ik da je sporen in aan het prikken zijn. Je kan proberen om je enkels te draaien en een goede onderbeenhouding aan te leren met sporen, maar dat is niet bevordelijk voor de reacties van je paard op het been. Beter is: sporen af, en dat oefenen. Je zit soms ook een beetje in de stoelzit.

Edit: Ik kijk nog eens naar de foto's, is dat lichte een deel van je chaps? Of zijn het sporen? Want anders is het sporencommentaar overbodig, maar wel even letten op je voeten ;)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:40

Mijn commentaar

~Probeer het paard van achter naar voren te rijden. Het paard komt te ver achter de loodlijn doordat het in een soort valse knik loopt.
~Het paard loopt ook op de voorhand dit wordt een stuk minder als je paard van achter naar voren rijd.
~Houdt je handen bij elkaar EN rechtop. Hangt het paard misschien in je handen?
~Probeer minder streng te zijn met je binnenhand in de wending. In een wending moet op de buitenteugel de meeste druk liggen niet op de binnenteugel.
~Soms steek je je benen naar voor en hang je naar achter, probeer hierop te letten.
~Verder kijk je goed vooruit en houd je je rug goed recht.

Blijven oefenen en het zal vast wel lukken!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:53

staat er serieus een instructrice in de bak? die niks zegt over het feit dat je het paard in de stelling trekt en dat het paard over de buitenschouder weg loopt?

vind ik nl erg storend,laat die binnenhand los. en als ik het goed zie is er ook een valse knik ,probeer meer van achter naar voren te rijden ;) en stel je paasrdje wat lager in.

vind je beenhouding wel erg netjes,erg mooie combinatie!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:56

Mooi paardje :D
Zoals is gezegd, let op je handen.
Probeer altijd een zachte verbinding te houden met evenveel druk op beide teugels.
en te sturen op je buitenbeen en buitenteugel en niet door aan je binnenteugel terug te werken, nu blokkeer je zijn binnenachterbeen.
Veel succes en plezier nog maar zo te horen gaat dat wel lukken :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 22:12

Hoi allemaal!

Erg bedankt voor al het commentaar! Ik ben blij met dat eerlijke commentaar, want daar kan ik wat mee en kan ik eraan werken (waar ik natuurlijk ook al mee bezig ben!!)

Even een paar reacties terug (A) ;
- Het klopt idd dat ik te streng ben met mijn handen..het paardje waar ik op zit is nog behoorlijk jong en wilde nog wel is opeens gaan rennen/opzij springen. Ik weet dat dit geen reden is om streng te zijn met mijn handen, maar ik denk dat dit een beetje onbewust is gegaan. Ik ga er zeker beter op letten!
- Dat het paard achter de loodlijn loopt, had ik ook aangegeven bij mijn eigen commentaar. Ik heb in de les geprobeerd om Amigo er meer uit te rijden, dus dat hij wat lager gaat en zijn rug dus beter gaat gebruiken, alleen Amigo wil zelf heel hoog lopen met zijn hoofd! Dit vind ik nog erg lastig..
- Op het commentaar van MLoeser; Ik had geen sporen om!! Dit is inderdaad het knoopje van mijn chaps! ;)
- Er stond ook nog commentaar over dat het paardje zijn mond open had! Dit is niet het geval.. het witte dat je ziet is schuim rond zijn mond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:23

@Channiiiej:

-Terug rijden doe je op je zit en niet op je handen/teugels dus dat is het slechtste excuus dat ik ooit(maar helaas vaak) gehoord heb.

- het paard er meer uit te rijden kun je beter doen door hem voor helemaal los te laten (hals strekken) en als hij dat helemaal ontspannen doet hem van uit dat punt weer omhoog te rijden (van achter naar voren niet van voor naar achter) want zo vast als jij het paard nu houd zal hij echt niet gaan zakken en uit zijn valse knik komen en zijn rug gerbuiken. Het paard zal pas los laten wanneer jij dat doet.

en let er verder nog op dat hij zijn hoofd niet kantelt wanneer jij een stelling (?) wil vragen.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:49

Nog een foto die ik net van iemand heb gekregen, vanuit deze les;

Afbeelding

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:58

Dit is een mooie foto, maar wederom te streng met de hand!!!
Als t inderdaad een jong paard is zou ik m liever iets lager ingesteld zien zodat hij goed z'n rug gebruikt.
Blijf ook recht op je paard zitten, op deze foto hang je erg naar binnen..
Verder ziet het er leuk uit hoor!!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:38

Jullie zijn een leuke combinatie
Probeer echt vriendelijker in je handen te zijn, en meer te sturen met je benen. Ook jonge paarden hebben dat snel genoeg door.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 22:40

Dankjullie wel! :D
Jaa ik ben er hard aan aan het werken, en zal er zeker extra op letten!

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:56

vilouma schreef:
staat er serieus een instructrice in de bak? die niks zegt over het feit dat je het paard in de stelling trekt en dat het paard over de buitenschouder weg loopt?

vind ik nl erg storend,laat die binnenhand los. en als ik het goed zie is er ook een valse knik ,probeer meer van achter naar voren te rijden ;) en stel je paasrdje wat lager in.

vind je beenhouding wel erg netjes,erg mooie combinatie!

Er is een instructrice maar die geeft niet echt het goede voorbeeld, heeft namelijk ook de handen op de bovenbenen :D dus seriues en geinteresseerd komt ze niet over!

Vind het een leuk beest, en ga mee met de tip van Voloumia om hem iets lager proberen in te stellen, en ja let op de binnenhand. Dat je je handen iets lager houd is voor je paard wel fijn zo help je iets in de goede richting. Nadeel daarvan is dat je hand te snel een eigen weg gaat zoeken in de verkeerde richting.

Veel rijplezier nog met hem

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:07

Hoihoi,

Ik vind je houding heel netjes en wat een mooi dier heb je onder je kont :P

Wat je misschien kunt proberen om stelling te vragen is om je binnenhand niet naar je toe te halen, maar alleen te wijzen waar hij naar toe moet. Hij moet dus naar binnen, dus moet jij je binnenhand ook naar binnen toe zetten. Zo heb je eigenlijk altijd je buitenteugel er bij en is de kans veel kleiner dat hij over zijn buitenschouder wegloopt. Als je je binnenhand ook naar je toehaalt, dan buigt hij eigenlijk alleen maar achter de oren in plaats van ook in zijn rug. Als de de hand opzij zet, dan krijgt hij ook de kans en ruimte om zijn rug te buigen.

Veel succes met oefenen ;)

EsmayEsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:09

Ik vind het helemaal niet zo goed. Ik rijd zelf ook op deze manege en dit paard is helemaal nog niet zo lang onder het zadel en is waarschijnlijk ook nog maar een jaar of drie en niet veel ouder. Dus ik vind dit helemaal geen goed beeld geven omdat ik het idee heb dat je alleen maar bezig bent met zijn hoofd in deze houding te houden. Deze jonge paarden van onze manege hebben allemaal nog een erg gevoelige mond dus zijn er gemakkelijk in deze houding te zetten. Dus volgende keer misschien je teugels een stukje langer, meer lengte in de hals en lager ingesteld. Vind wel dat je een nette houding heb, misschien je handen af en toe meer netjes naast elkaar en geen pianohandjes. Maar voorderest zit je mooi rechtop!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:13

Ik vind het ook zeer onprettig om naar deze foto's te kijken,
zo'n jong dier moet je lekker op ontspanning rijden, hals langer, rug langer en op z'n eigen benen lopen.
Nu zie ik een ruiter die zijn handen vast zet, paard in een houding dwingt en er stiekem nog trots op is ook..
Hoop dat je begrijpt dat dit niet de manier is, probeer je handen naar voor te doen, te ontspannen en hem lager en langer in te stellen, zeker bij een 3 jarig paard is het belangrijk om ontspanning te hebben.

Je beenligging is idd wel erg mooi :j
Laatst bijgewerkt door _Christine op 16-10-09 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:15

xKatjj schreef:
En wat een mooi paardje. Geeft mij nou niet echt het beeld van een manegepaard haha :P

Dat had ik nou ook ;). Ziet er goed uit. Ga zo door.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:16

EsmayEsmay schreef:
Ik vind het helemaal niet zo goed. Ik rijd zelf ook op deze manege en dit paard is helemaal nog niet zo lang onder het zadel en is waarschijnlijk ook nog maar een jaar of drie en niet veel ouder. Dus ik vind dit helemaal geen goed beeld geven omdat ik het idee heb dat je alleen maar bezig bent met zijn hoofd in deze houding te houden. Deze jonge paarden van onze manege hebben allemaal nog een erg gevoelige mond dus zijn er gemakkelijk in deze houding te zetten. Dus volgende keer misschien je teugels een stukje langer, meer lengte in de hals en lager ingesteld. Vind wel dat je een nette houding heb, misschien je handen af en toe meer netjes naast elkaar en geen pianohandjes. Maar voorderest zit je mooi rechtop!

Voor een manegeles vind ik het echt zo slecht nog niet. Ik heb weleens erger dingen gezien!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:20

Rl_PrincEsS schreef:
EsmayEsmay schreef:

Voor een manegeles vind ik het echt zo slecht nog niet. Ik heb weleens erger dingen gezien!

Ja tuurlijk zie je wel eens ergere dingen, maar betekend dat dan dat we de dingen die minder erg zijn maar moeten vergeten?