Deze foto's zijn van stilstand maar Stefan is toch aan het rijden.
Korte intro: Stefan is 7 jaar, heeft een lichamelijke beperking. Hiervoor hadden we een verzorgshet waar hij ook op draafde, ook los. Sinds mei dit jaar hebben we Jippe, een Friese ruin van 6 jaar die erg gek is op de kinderen. Omdat Stefan te groot begon te worden voor de shet (van 80 cm) hebben we nu de overstap gemaakt naar een echt paard. Voor Stefan is het doel nu eerst ontspannen zitten in stilstand en stap om zo ook ontspanning te krijgen in zijn wat verkrampte lichaam (hij heeft een verhoogde spierspanning). Daarnaast evenwicht oefenen (dus af en toe handen los en simpele oefeningen doen) en zelfvertrouwen opbouwen. Maar met zo'n vriendelijke reus onder je billen moet dat wel lukken.
De longe zit zoals te zien is van de ene kant naar de andere kant vast en dan naar mij toe. Dit omdat Jippe nog wat moeilijk stil staat met een kind op zijn rug als ik wegloop. Hij heeft nog veel ondersteuning, bevestiging en bemoediging van mij nodig. Daarin lijken dit paard en het ruitertje wel op elkaar

Aandacht van kind en paard op elkaar gericht

Totaalplaatje: