IJslander Boj/Taktur terug naar zijn oude eigenaren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

IJslander Boj/Taktur terug naar zijn oude eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 17:37

9 jaar heeft Boj/Taktur hier gestaan, zijn eigenarese die helaas de laatste jaren niet meer voor hem heeft kunnen zorgen had een week of 5 geleden besloten om voor hem een goed plekje te zoeken. Omdat mijn IJslander bij haar staat heb ik al die tijd nog voor Boj/Taktur gezorgd maar hij verdiende gewoon meer aandacht. Heb toen een advertentie op marktplaats gezet en eigenlijk na een paar dagen kreeg ik al een reactie of dit paard misschien vroeger Taktur heette enzovoort..... ik wist niet wat ik las! Ze herkende Boj/Taktur meteen van de foto en wilde heel graag komen kijken!
Ik heb natuurijk meteen het nieuws aan zijn eigenarese verteld en ze hebben ook contact met haar gehad om een afspraak te maken!

Donderdag 10 september, bijna 2 weken geleden zijn de mensen hierheen gekomen met trailer om te kijken of het Boj/Taktur echt was! En jawel.......... het was hem hoor! :D Hij was natuurlijk wat ouder geworden, een beetje een doorgezakte rug en minder manen (hij had hier heel veel last van zijn eczeem door de bossen) maar verder was hij niks veranderd zeiden ze!
We waren echt heel blij dat het Boj/Taktur was en hun ook! Ze hebben toen dus besloten om hem mee te nemen, ze wilde er nog vanalles mee gaan doen en hij komt in een kudde met andere IJslanderruinen. Na nog even binnen wat gedronken te hebben, gingen we een poging doen om hem op de trailer te zetten wat hij niet zo heel leuk vond maar uiteindelijk liep hij er keuring op! :)

Het is best wel vreemd dat hij er nu niet meer is, maar ik ben heel blij dat hij naar een super goed plekje is gegaan! We weten nu ook zijn afstamming en zijn echte naam en wat meer over zijn verleden want daar wisten we niks van. (Taktur fra Deildartungu)

Ik heb vandaag wat foto's gekregen van Boj/Taktur in zijn jongere jaren bij hun, echt leuk! Ik vond het wel een leuk verhaal om hier neer te zetten!

Bojeankie het ga je goed! Y;(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vroeger:
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Kimmy

lonniejj

Re: IJslander Boj/Taktur terug naar zijn oude eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:45

Bojeanke in zijn jongere jaren, jeetje wat zagtie er toen ongelooflijk schattig uit! :+:

Wel jammer dattie weg is, maar hij heeft vast een goed plekje gevonden!

Anoniem

Re: IJslander Boj/Taktur terug naar zijn oude eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:54

Boj is niets verandert zeg! wat lief, die foto's met die kindjes :D

idd heel jammer dat hij weg moet, maar hij gaat het vast naar z'n zin krijgen bij de nieuwe eigenaar :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:33

Ah nohh, die onderste foto's van Jeankie, te lief! :+:

Twee weken geleden alweer jemig, de tijd vliegt! Maar hij heeft het supergoed bij jou en Anja gehad hoor kindje! En ik weet zeker dat ie nog regelmatig aan die goeie ouwe tijd terug zal denken ;)

Bojean, bedankt! ;( :*

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:35

Wat apart zeg! Wel erg leuk, inderdaad zowel voor jullie als voor die oude eigenaars!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:51

Haha onze Jean!
Leuk die foto's van vroeger, toen zag ie er qua bouw inderdaad wel mooi uit (zonder die rare bult)
Hij zal t daar vast wel goed hebben, gekke Takkie :+:

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 21:50

Bedankt voor de leuke & lieve reactie's! :D
Laatst bijgewerkt door Imre op 11-10-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verplaatst van GP naar ITP