Poging tot diefstal van paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Poging tot diefstal van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 20:06

In de nacht van zaterdag op zondag 19/20.09.2009 is er in Opgladbeek/Limburg een poging geweest van diefstal van een paard.
Het ging om een 3-jarige hengst die vrijdag gecastreerd was.
Er zijn voetsporen gevonden op een weg die niemand kent als de bewoners en zijn gasten.
Er waren sloten opengebroken, de hoge omheiningpoort was open en het halster van de hengst/ruin is teruggevonden. Het halster van het paard was op twee plaatsen over.
De hengst/nu ruin is nog nooit geladen op een trailer of vrachtwagen, misschien ook de reden dat hij losgetrokken is.
De Politie heeft de eigenaars verwittigd toen het paard loslopend opgemerkt is.
Een hengst gaat nooit weg van zijn merries, kan geen poorten opendoen, tevens was de eigenares afwezig wegens nachtdienst, zij had hem nog juist voor haar vertrek een antibioticaspuit gegeven op aanraden van de DA, en zijn raad opgevolgd om hem buiten in de weide te zetten om zijn bestwil.
De Politie heeft nota genomen, maar kan niet bevestigen dat het een poging tot diefstal is, wegens ontbreken van bewijzen, voetsporen en de wijze van uitbreken zijn geen vaste bewijzen.
Het halster van het paard was op twee plaatsen over,

upendo

Berichten: 22298
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Poging tot diefstal van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:07

Jeetje.. :\

Gelukkig dat hij niet echt gestolen is.
Hopen dat de politie de dader vindt!

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Poging tot diefstal van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 08:19

Geluk dat de eigenaar nog niet geoefend heeft met die hengst op in de trailer te staan!Anders was hij misschien wel weg geweest!

En welke gek doet nou zo iets?

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 08:25

upendo schreef:
Jeetje.. :\

Gelukkig dat hij niet echt gestolen is.
Hopen dat de politie de dader vindt!


Denk niet dat ze er heel veel mee gaan doen...

Poging diefstal is niet strafbaar...

Hooguit inbraak, maar volgens mij geldt dat enkel voor inbraak in panden...

Gelukkig is het allemaal meegevallen (is ook mijn grootste angst)... Voortaan maar 2 grote dobermans op het terrein los laten wandelen!!!

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:32

De politie moet altijd bewijzen hebben, vaststellingen die het effektief bewijzen.
Als de diefstal gelukt was (de derde poging op één maand tijd in Belgie), de vrachtwagen niet gezien, is het dan diefstal ????
Dan zijn er toch ook geen bewijzen, bandensporen??? Nu zijn er voetsporen in de brandweg (kleine weg waardoor ze op het terrein gekomen zijn)

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:35


Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:50

Bewijs maar eens dat hij niet vrijwillig is teruggetreden en dat hij daadwerkelijk de sloten heeft vernield...

Citaat:
Een dader die een poging tot een bepaald misdrijf doet en vrijwillig terugtreedt, is niet strafbaar (art. 46b Sr). Het moet echter gaan om een spontane vrijwillige terugtreding. Bang dat men gepakt gaat worden als men de sirene van de politie hoort is geen vrijwillige terugtreding en dan is de dader dus in beginsel strafbaar.


Ik denk dat dat je niet gaat lukken ;) en zodoende vraag ik mij af of ze hoge prioriteit aan deze zaak gaan geven...

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: Poging tot diefstal van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:55

Lijkt erg veel op mijn verhaal. Mijn paard is ook ooit bijna gestolen. Alleen vond ik hem 's ochtends onder de wonden en gesedeerd in de wei.....Die heeft letterlijk gevochten met/voor zn leven. Hier ook overduidelijk waar de daders langs zijn gegaan e.d. en de politie kan er niks mee. Het enige wat ik kreeg te horen: "Oh, ze weten nu waar ze langs moeten, die komen nog wel een keer terug"....leuk, politie. Nog als ik de foto's van mn arme paard krijg lopen de rillingen over mn rug.....

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 12:20

Twee arabieren in Balen/Belgie ook een poging tot diefstal (dit jaar) zijn zelfs kilometers verder een brug overgegaan. Volgens de Politie ook geen poging tot diefstal, alleen was één van de Arabieren ooit gekwetst geweest op een trailer, niet meer op een trailer of vrachtwagen te krijgen. Nu had hij weer een dik been (volgens eigenares en mezelf door een poging van de dieven om de paarden te laden)
Daders zoeken en vinden, het beste bewijs is hem zien gaan met de paarden aan de hand, maar wanneer komt je dat tegen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Re: Poging tot diefstal van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:28

jeetje dat is schrikken zeg,
jammer dat de politie er weer eens niks mee doet of kan doen
hoop dat ze het nu niet weer proberen