ik wil der echt niet kwijt :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 20:47

Ik zocht al erg lang een bijrijd pony, het liefst een pony die alles al kende omdat ik een bange onzekere ruiter ben ..
toen ik bijna 15 was kwam er een nieuw paarden bedrijf bij ons in het dorp, ik heb heen gebeld of ik daar misschien vakantiewerk zou kunnen doen, helaas ze hadden net iemand aangenomen .. maar of ik dan wel kon paardrijden want ze zochten iemand voor hun pony ..
ik helemaal blij, meteen wezen kijken en er was meteen een klik met het beestje ..
het rijden ging helaas niet goed, de merrie kende haast niks en was ook bang en onzeker, toch hebben we samen doorgezet en we zijn nu aardig opweg ..
ze kent nu binnen been, verzamelen , galop en nog meer kleine dingetjes, ze kende hier niets van ..
ik was/ben er elke dag, en ik krijg nog altijd complimentjes dat ze er zo geweldig mooi en gezond uitziet, en dat haar karakter zooooo'n stuk beter is geworden,
maar nu gaan ze er straks opeens les mee geven en nu rijd er iemand op om haar door te rijden zodat ze straks meer kent, maar ze rijd om maandag dinsdag donderdag en vrijdag,
ik moet op zaterdag werken dus ik kan alleen nog maar op woensdag,
ik vind dit zo verschrikkelijk jammer, ik hou zo van dat beestje .. en mijn ouders kunne helaas geen eigen pony veroorloven, het zag er allemaal zo geweldig uit, maar het is niks meer ..
sorry als het een beetje onduidelijk is maar ik voel me zo verschrikkelijk poedersuiker :(

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:52

in een bedrijf gaat het gewoon zo.
jij hebt de pony doorgereden, nu kunnen ze er geld mee verdienen.
zou er binnenkort niet een nieuwe pony voor je beschikbaar zijn daar?
ik begrijp wel hoor, dat je je gehecht had aan deze pony, en ze zal zo te lezen ook vast niet weggaan (alhoewel, dat kan natuurlijk ook wel gebeuren).
als je bedrijfsmatig met paarden werkt is het echt beter om je niet teveel aan zo'n dier te hechten...
maar goed, dat heb je natuurlijk niet altijd zelf in de hand.
ik hoop voor je dat je over kan op een andere pony, of meer tijd vind om met deze pony door te gaan,
sterkte in elk geval!

pink_lady

Berichten: 385
Geregistreerd: 14-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:52

Kop op meissie, het komt vast wel goed.
Je kunt er nog op blijven rijden en je kunt er alleen maar meer van leren!
Misschien kun je overleggen dat je 2 dagen in de week zou mogen rijden? Wie niet waagt wie niet wint...

Sterkte!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:56

en de zondag dan?

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Re: ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 21:00

het was eerst niet de bedoeling dat ze lessen zouden lopen, de afspraak was dat ik der lekker elke dag zou rijden lekker mee naar buiten mocht alles wat ik wou, heb der ook lessen op eigen kosten enzo mee gehad, ik zou er ook nog mee op cc gaan..
en ze hebben zelf pension stalling, dus ik snap het ook echt wel goed hoor want ze kost hun wel even min 250 euro in de maand en ze verdienen er niks aan, maar het klinkt misschien egoistish maar ik ben zo aan der gehecht ik wil haar helemaal niet delen ik zie haar als mijn eigen paardje .. en op zondag wil ik haar echt graag der rust gunnen .. maar zou ik opzich wel kunnen poetsen enzo :)

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:01

Ik zou ook gaan overleggen! Wie weet wat er nog uitkomt.

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Re: ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 21:10

ik ga morgen heen om haar gewoon een beetje te poetsen,
maar ik weet iig dat ze nu dus die dagen word gereden door een instructrishe, en straks beginnen de lessen gewoon, dus ik denk dat er niet veel valt te overleggen, bud you never know

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:19

maar als jij niet op zaterdag kan rijden dan heeft ze toch op zaterdag een rustdag?

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Re: ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 21:22

Ja nu nog wel, dat klopt idd maar straks gaan ze dan lessen geven op zaterdag..

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:25

ja, dan word het moeilijk, als je haar echt niet kwijt wil dan zul je het met de woensdag moeten doen.

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:25

ik wil me niet moeien he, maar als je ze echt graag wilt blijven bereiden en die mensen willen der perse geld aan verdienen, vraag hen dan of ze je verzorgpaardje mag zijn, dat jij gewoon iederen maand een bepaald bedrag aan hen betaald ofzo, lijk de stalling of het eten ofzo, dan hebben jullie er beiden wat aan he
x

_JY_

Berichten: 939
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Zwolle

Re: ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:31

of neem lessen op die pony.

Maydine

Berichten: 4472
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: De Achterhoek

Re: ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:34

Je kan toch gewoon overleggen met die man van die stal?
Vraag je of je haar toch nog op bepaalde dagen mag komen rijden.
Maak je er duidelijke afspraken over en kan je misschien wel les krijgen met de pony.
Praten praten praten en overleggen is de enige oplossing. Niet geschoten is altijd mis toch? Succes ermee ;)

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: ik wil der echt niet kwijt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:51

Ga met de eigenaar praten!