Valiant S @ L2 wedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Basic_

Valiant S @ L2 wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 15:35

Hoihoi! :D

Afgelopen zondag hebben we wedstrijd gehad.
Het inrijden ging erg lekker al vanaf het eerste moment! Hij was erg braaf.
Vorige keer waren de voorbij rijdende vrachtwagens wel iets spannend, maar nu keek hij niet eens!
Echt een knapperd dus ik was al in de wolken :D

De eerste proef ging goed! Paar kleine foutjes. Maar was erg tevreden!
De tweede proef liep hij ook erg lekker, alleen vond hij de auto en/of het hockeyen een beetje spannend, maar nadat hij schrok kon ik gewoon lekker verder rijden! Was daar echt heel blij mee! :D

M'n punten waren 182 en 174.

Verbeterpunten:

* Soms niet teveel achterover 'hangen', ik druk dan ook mijn onderrug weg.
* Niet teveel vasthouden in stap en meer ruimte geven
* Benen stilhouden!!!!!
* Soms wat te diep, vooral de tweede proef ( daar was het tempo ook wat hoog)
* Netter rijden, vooral het wijken word ik zelf te slordig omdat ik dan al met het volgende bezig ben :+ zonde dus.

Toch zijn er echt al zoveel verbeterpunten in vergelijking met de eerste keer (wat vooral ligt aan mijn stress en spanning hoor!!
* Hij staat bijna altijd (redelijk) vierkant, lukte eerst niet
* Achterwaarts gaat steeds netter!
* Galoptempo is veel beter!
* Middenstap laatste 2 wedstrijden 2 7ens en 2 8en, eerst alleen 6en

Dit was onze 4de wedstrijd, we hebben Valiant pas 2 en halve maand en hij is van mijn moeder, ik rijd hem dus alleen bij!
En ben echt erg trots! :D
Toch in 4 wedstrijden 6 punten in het L2! :D

1ste proef

2de proef

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:46

Gefeliciteerd met je wp!

Ziet er goed uit, en wat een knap ding is het ook :9

Horsea_nl

Re: Valiant S @ L2 wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:48

gefeliciteerd met je winstpunt!

heerlijke combinatie om naar te kijken! :)

succes verder!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:55

Mooi paard maar hij loopt de hele proef achter de loodlijn en bij een goede jury kost je dit een punt per onderdeel, ik zou daar toch met goede instructie veel op gaan trainen want dit is niet goed en proberen om je benen stiller te houden want het lijkt alsof je continue zit te pompen, ook vond ik sommige dingen zoals de eerste keer de inzet van het wijken voor het linkerbeen te vroeg en slordig ingezet, alles oogde wat gehaast en dat kost ook punten, verder echt een mooi dier en veel succes met hem.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:59

Ik vind dat ie wat rustiger mag gaan lopen, draf en galop vind ik allemaal volgens mij wat snel gaan (lijkt zo).
Sommige dingen niet helemaal netjes gereden,
zoals het wijken (mag volgens mij ook nog wat aangedaan worden). Bij het wijken versneld ie volgens mij ook heel erg, dus probeer hem in het tempo te houden.
Voor de rest vind ik het een leuk paard met een leuke uitstraling.
veel succes verder!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 15:59

Dat weet ik, dat heb ik ook zelf als commentaar erbij gezet. normaal loopt hij niet achter de loodlijn, heb hier in de proef of op m'n protocol ook nooit commentaar op gehad, het was omdat ik gespannen was en hij best druk was. Weet dat het allemaal nog veel beter moet hoor!
Dankjewel iig!

Edit: @ Thomas: ik zal je eens wat aparts vertellen.
De 2de jury vond dat hij JUIST zo moest lopen. Staat op m'n protocol dat hij na het halsstrekken beter ging lopen, terwijl hij daar alleen maar gehaaster ging lopen, aan een rustig tempo wordt gewerkt.
Laatst bijgewerkt door Basic_ op 15-09-09 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:03

Oke, iedereen wil wat anders zien, maar ik vind hem iets te gehaast, maar dat komt vanzelf!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:52

Ts, ik heb nu ook even je tweede filmpje gekeken en misschien moet je dat zelf ook nog maar eens doen en dan vooral letten op je sporen net na de overgang naar de stap, okee hij was "druk" daar op die plek maar ik zie eigenlijk geen enkele aanleiding voor dat doorlopende spoorgebruik de rest van de proef en vervolgens het met de handen tegenwerken, dit is geen aanval op jouw of je manier van rijden want waarschijnlijk had je het zelf niet in de gaten maar durf dit paard los te laten want op deze manier kan hij ook niet anders dan achter de loodlijn lopen en die jury? 8)7

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 23:04

Jaa ik weet het. Ik zei het zelf na de proef ook al. en ik zit niet bewust te prikken in stap.. maar dit is echt iets wat ik meot afleren :+ Echt heel fout.
Ik snap het, maar ben me er zeker van bewust!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:24

Ik zou gewoon de sporen aflaten als je moeite hebt om je benen stil te houden..
Straks moet je m vooruitduwen omdat ie een laag buikeelt heeft ofzo.. :')

Vind het een mooi paard trouwens. :D

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 07:42

In de training heb ik 9 van de 10 keer geen sporen om. Ik rijd ook expres zonder zweep. De sporen heb ik wel om vanwege het M1.

Straks rijd ik M1 en dan kan k m niet inhouden, terwijl het dan verplicht is. Nu kan ik er vast mee 'oefenen'. Snap wat je bedoeld, ga hier ook echt mee aan de slag want het is echt eeeerg ! :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:52

#
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-09-23 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:29

Ik vind dat hij in de 2e proef sommige momenten net wel heel netjes loopt, er zijn inderdaad wat slordigheden maar daar kan aan gewerkt worden, dat gebeurt bij iedereen wel eens. inderdaad je benen zijn soms heel storend maar dat geef je zelf al aan, leuke combinatie zijn jullie! gefeliciteerd met je wp, maar aan je lach te zien na de proef bij het eerste filmpje was je er zelf ook wel tevreden over :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:31

Hoi Basic_

Jij was dus ook op Mariënweide afgelopen zondag! Wat grappig. Op het eerste filmpje zie ik mezelf ook nog lopen met mijn vriendin op haar paard haha! Ik was met haar mee, want zij reed met twee paarden in jouw klasse mee en ik heb even geholpen. (Ze werd twee keer tweede en twee keer derde, misschien weet je dan wie ik bedoel).

Ik vind dat je mooie proeven hebt gereden en een super leuk paard hebt ook! Je geeft het zelf al aan, maar je moet echt je benen stiller gaan houden dus oefen daar hard aan, want het is zonde van het plaatje. Voor het mooie moet je ook na het achterwaarts gaan sneller aandraven. Je stapt nu nog vrij lang voordat je aandraaft. Maar misschien had je daar een reden voor.

Verder weinig aan te merken. Je gaat ook lekker met zes punten al. Wanneer start je weer? Misschien komen we elkaar eens tegen (ik start ook L2).

Groetjes Sharon
Laatst bijgewerkt door sharon_quiz op 16-09-09 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:33

Hoi Basic_

Jij was dus ook op Mariënweide afgelopen zondag! Wat grappig. Op het eerste filmpje zie ik mezelf ook nog lopen met mijn vriendin op haar paard haha! Ik was met haar mee, want zij reed met twee paarden in jouw klasse mee en ik heb even geholpen. (Ze werd twee keer tweede en twee keer derde, misschien weet je dan wie ik bedoel).

Ik vind dat je mooie proeven hebt gereden en een super leuk paard hebt ook! Je geeft het zelf al aan, maar je moet echt je benen stiller gaan houden dus oefen daar hard aan, want het is zonde van het plaatje. Voor het mooie moet je ook na het achterwaarts gaan sneller aandraven. Je stapt nu nog vrij lang voordat je aandraaft. Maar misschien had je daar een reden voor.

Verder weinig aan te merken. Je gaat ook lekker met zes punten al. Wanneer start je weer? Misschien komen we elkaar eens tegen (ik start ook L2).

Groetjes Sharon

(Sorry! Twee keer!)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:42

In de L2 vallen de jury's er nog niet zo vaak over dat je na het achterwaarts gaan even rustig en netjes aandraaft, dus een stapje extra doet, in de M1 en vooral m2 is pats vertrekken maar daarvoor rij je dan ook in de hogere klasses.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:48

Een hoop jury's (bij ons in de regio tenminste) verwachten dat toch wel hoor. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 13:07

Ja, klopt. Normaal draaf ik een stuk sneller aan, maar nu was er wat spanning waardoor ik iets langer wachtte zodat de overgang wel netjes werd. Scheelt toch weer in punten.
Ik start de 26ste bij ons op stal, de 27ste weer Mariënweide en 11 oktober in Heemskerk!

Bedankt voor de reacties! :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:45

Oke, en wat is bij jouw op stal dan? :P Zie dat je in Hoofddorp woont, sta je daar ook? Ik heb zondag a.s. wedstrijd in Hoofddorp en verder nog niks gepland. Waarschijnlijk ook november pas weer want ik oktober ben ik zowat de hele maand op vakantie. Succes met de wedstrijden!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 13:53

Ohja lekker slim hahaha

Stal Jasper in Beinsdorp! :)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:56

Mooi paard! Jammer van het overhaaste en het wijken, de rest zeg je zelf ook al.
Maar zitten ook veel leuke stukjes in je proef!! Succes :D