Knappe fries Hilde eindelijk weer @work! (netjes in het wit)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Knappe fries Hilde eindelijk weer @work! (netjes in het wit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 01:32

Knappe Hilde heeft het de laatste weken erg rustig gehad.
3 weken geleden de Brabantse gehad waar ze even 1 ochtendje hard heeft moeten werken, maar de week daarvoor had ik amper gereden ivm ziekzijn, en na de Brabantse ben ik steeds ziek geweest of had ik geen zin om 'echt' te rijden maar wilde ik liever ff uitwaaien in het bos(dit ivm ellende met de andere paarden & nogsteeds iedere keer weer ziek/niet fit zijn)
Omdat ik mn werk niet kon combineren met les(dik uur met de trailer, uur les en weer een uur terug, en dan nog opruimen enz dan was ik total loss) hebben we dat ook al even niet gehad, maar morgen gaat ze naar mn instructrice toe en dan gaan we tm donderdag daar gezellig trainen :D

Komende zaterdag hebben we het NK voor friezen in Kootwijk, dus gister zijn we weer serieus aan het werk gegaan in de bak.

Mn papa had zn nieuwe camera nog niet op de paarden getest, dus van de gelegenheid gebruik gemaakt en Hilde maar meteen netjes in het wit gestoken voor wat leuke plaatjes *-:)

Ik had al losgereden, mn papa had maar even de tijd voor wat foto's, hij moest nml nog uiteten :Y)

Even wat draven
Afbeelding

Afbeelding

paar keer op de lange zijde wat schoudervoor gereden(en dan op de andere zijde schouderbuiten maar dat viel buiten beeld ;) )
Afbeelding

Afbeelding

http://img186.imageshack.us/img186/2889/5aj.jpg

De buurkids zijn éng haha(en onze grootste fans geloof ik, want ze zijn er bijna altijd meteen bij zodra ik de bak in ga haha :D )
Afbeelding

Wat verruimen
Afbeelding

http://img183.imageshack.us/img183/8455/22j.jpg
en dat gaat nog wat mis als er spanning op zit zoals nu, dan gaat ze onder me uit ipv alleen maar verruimen, maargoed we moeten nog zat leren&verbeteren ;)
Afbeelding

Tijd voor een galopje
Afbeelding

Hil werd wat te vrolijk & enthousiast ;)
Afbeelding

Dus maar even op de volte, ipv rechtuit onder me uit lopen
Afbeelding

Fijn paard is het!
Afbeelding

Blijft mooi onder me, binnenteugel kan ik dan loslaten zonder dat ze onder me uit gaat.
Afbeelding

óp de loodlijn ;)
http://img413.imageshack.us/img413/2450/50j.jpg

Pasje wijken
http://img27.imageshack.us/img27/853/54jgg.jpg

Afbeelding

Moeilijke kant op, maar ze begint écht te scharen!
Afbeelding

Andere kant op
http://img182.imageshack.us/img182/8517/59j.jpg

Nog wat draven
http://img406.imageshack.us/img406/8139/dsc8891.jpg

En nog even een pittig galopje, ze werd wat heet(rij expres al zonder sporen) van de buurkids+mn andere 2 paarden die aan het renen waren naast de bak ;)
http://img34.imageshack.us/img34/6421/dsc9011.jpg

Hilde is een totaal ander paard dan een jaartje geleden, ben zeker qua serieus rijden nog niet zo heel lang bezig(goed halfjaar, en ik heb nog nooit vaker dan 2/3x per week in de bak gereden, rij haar nooit heel veel en ga graag naar het bos of longeer wat als afwisseling)
Ze begint écht fijn te lopen en wordt al mooi gespierd.
Een nadeel, ze wordt ook alsmaar heter en heter, was ze vroeger niet de vlugste en had je een zweepje en spoortje toch nog weleens nodig, nu vlíegt ze voor je been, en is 10x kijkeriger dan voorheen, maar ze wil altijd voor je werken en dan is die looplust ideaal!

Afbeelding
Kortom een geweldig paard en ben heel blij dat het dan tenminste nog met 1 van mijn paarden goed gaat.

Nu een paar dagen fanatiek trainen en dan vol goede moed naar Kootwijk, en de week daarna ons L2 debuut :D

annebe

Re: Knappe fries Hilde eindelijk weer @work! (netjes in het wit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 03:40

Je mag best wel wat meer lachen en ontspannen als je op zo'n pracht paard zit :D

Succes in Kootwijk!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 04:48

ik vind dat je een hele nette houding hebt, continu ...

en keep smiling ...

veel succes

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:46

Tjee Renske wat wordt ze mooi!
Wat een flinke hals heeft ze ook!
Rijden ziet er prima uit en je houding...die wil ik ook!! :D
Succes in Kootwijk!!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:58

super leuke fotos , ziet er netjes uit
de links zijn ook super

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:04

ziet er super uit hoor Rens...Hilde is echt een knapperd...

echt sneu voor je dat je maar blijft sukkelen met je andere paardjes...is Wisje nog steeds hetzelfde dan??

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:06

heey meis !!!

wauww kwam dit topic tegen en ik dacht huh wie is dat? wat ziet ze er ongelofelijk goed uit!!!

jullie zijn echt heel erg stoer samen. vind jullie echt heel mooi passen. je mag echt super trots op der zijn.
vind het leuk te zien dat het zo goed gaat met jullie !!!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:48

Nou mooie foto's hoor. Er valt weinig van te zeggen, alleen dat ik nog net wat meer lengte horizontaler wil zien, maar ik weet dat je al blij bent dat ze zo loopt en ze gaat al veel beter zitten en geslotener lopen. Als je nog wat lengte naar voren gaat krijgen dat ze je hand meer op gaat zoeken dan gaat ze waarschijnlijk ook meer schwung krijgen in de rug. Maar goed, het is als tip natuurlijk. En ik weet natuurlijk dat je al hier goed voor traint en dat je ermee bezig bent en al blij bent dat je paard onder je blijft lopen!!!
Enne good luck in Kootwijk, laat ze een poepie ruiken.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:55

Supermooie combi :D ; meid, dat gaat helemaal goed komen in Kootwijk *\o/*

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:12

Wat een superknappe fries! :oo
Dit gaat zeker goed! Hoop ook ooit zo geconcentreerd en netjes te kunnen rijden. :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:30

Wauw! Ziet er heel erg goed uit! En hij loopt zo mooi opgericht :oo

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:27

Dank jullie wel voor de leuke reacties :D
Ben nu extra trots op Hilde!

@ Bets, daar heb je helemaal gelijk in, vooral met wat spanning wordt ze nog te kort in de hals vooral in draf.
Denk dat dat altijd wel een aandachtspuntje zal blijven voor ons, maar we blijven oefenen en het gaat al steeds beter :)

@ klomp, dank je! Haar hals wordt steeds gaver en gaver, echt stoer!

@ efaa, thanx! Is een heel verschil qua bespiering&uitstraling met hoe ze er uitzag toen ze nog van de manege was he, t lijkt echt bijna een ander paard :D

@ Trieske, Wis heeft naast alles wat al moeilijk ging ook nog eens last van haar hormonen gekregen, waardoor ze op sommige dagen extreem overgevoelig is op haar huid over heel haar lichaam en voor iedereen incl zichzelf is ze op zo'n dag gewoon onmogelijk, ze weet dan zelf ook zelf niet wat ze wil heel sneu :(:)
Ben nog met 1 ding bezig met de DA en daarna waag ik nog 1x een poging met in training gaan en anders is het voor iedereen incl zij zelf beter dat ze weggaat, ze zit duidelijk niet lekker in haar vel maar wát het is lijkt niet te achterhalen...
Hierdoor is ze gevaarlijk qua reactie onder het zadel, in de omgang en ook voor zichzelf en dat is ook geen doen helaas, ze zit ook steeds overal onder de wonden en hoe ze het voor elkaar krijgt weeet niemand, de anderen hebben dezefde stal, staan in dezelfde wei en hebben nooit zulke rare wonden!

En mn grote vriend Q is zo hard achteruit gegaan dat hij deze winter niet meer in gaat, hij is heel erg stijf en meer gaan kramptrekken, en hij is meer gaan luchtzuigen(uiting van pijn/ongemak bij hem) waaroor hij regelmatig een lichte koliek aanval heeft en dat heeft hij niet verdiend... Had hem graag een échte oude dag gegeven maar als zn lichaam niet meer meewerkt is er niet veel meer aan te doen ;(

Kortom, teveel ellende en ben daarom extra blij dat het met Hilde zo goed gaat, en dat ze er altijd is om ff lekker mee uit te waaien in het bos en hoe rot ik me ook voel ze is altijd zo lief en doet altijd zo goed haar best met alles :+:

Nu even een paar dagen fanatiek trainen bij Mireille op stal en dan op naar Kootwijk, heb er weer helemaal zin in :D

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:30

ziet er erg mooi uit :)

ben niet zo van het dressuur maar vind dat ze ook erg mooi in dezelfde houden nagevelijk loopt

ga zo door meid en wees maar trots op je meisje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:32

Ik vind dat je je handen iets te hoog hebt voor het mooie. Heb het idee dat je het paard, die ik overigens erg mooi vind lopen, iets te veel wilt dragen. De lijn elleboog-hand-bit dient op een lijn te zitten.

Verder vind ik het er heel fijn uitzien, al lijkt ze me af en toe wat sterk.

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:11

wouw rens!! Knappe hilde!!! :D Heb geen rijtechnisch commentaar buiten af en toe idd je handen, maar dat weet je zelf ook wel ;) Heel veel succes in kootwijk, en in hapert met de selectie ben ik weer je grootste fan langs de kant! :D

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 18:13

Joolien schreef:
Ik vind dat je je handen iets te hoog hebt voor het mooie. Heb het idee dat je het paard, die ik overigens erg mooi vind lopen, iets te veel wilt dragen. De lijn elleboog-hand-bit dient op een lijn te zitten.

Verder vind ik het er heel fijn uitzien, al lijkt ze me af en toe wat sterk.

Klopt ze wordt soms wat sterk, zeker op deze (draf) foto's ivm de spanning van wat er allemaal om de bak heen gebeurde.

heb mn handen trouwens wel bewust wat hoger, ik rij volgens de AdB methode en als je je hand wat hoger hebt dan stuur je wat meer in de mondhoek.
Maar als Hilde sterk wordt gaan mijn handen in draf onbewust omhoog en dat moet ik nog 'even' afleren ;)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:56

oh dat is echt balen ja van Wis en Q...
maar Wis heb je echt alles aan gedaan geloof ik wat je maar kunt doen dus als het echt niet gaat is het misschien wel beter.. Hoop voor haar dat ze het nu wel gaat oppakken
En Q vond ik echt een superknol....sneu maar als het niet meer pijn vrij gaat dan blijft er weinig over....

Ben super blij voor je dat het met Hilde wel allemaal goed gaat en dat je er zo je plezier nog in kunt houden.

xxshanniejxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:11

woow :~

dat is het enige wat er nu nog uit mijn mond komt :o
ik hoop ooit ook zo te kunnen rijden met mijn friesje

Valentine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:13

Wauw, Wat een mooi paard. :D

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:14

Wauw, wat een prachtpaard zeg! :oo

Jullie zijn echt een super combi!

PS: Je hebt een mooie zit ;)

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:29

Ziet er super goed uit Renske. Hele mooie foto's!!!
Jullie zijn een prachtcombi en je hebt een erg mooie zit.
Heel veel succes in Kootwijk. Gaat vast helemaal goedkomen!

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:48

Super bezig!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:03

Mooie foto's Renske!
Die spanning zie je wel inderdaad (ik heb de andere plaatjes nog in mijn hoofd ;) ), maar wel ontspannen en de bespiering wordt heel mooi.
sterkte ook met je andere paarden!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:54

Wauw, dat ziet er goed uit Renske. En blijf naar voren kijken, ziet het plaatje er nog fraaier uit. Veel plezier bij Mireille (heb afgelopen zaterdag weer heerlijk bij d'r gelest) en heel veel succes in Kootwijk!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:01

Wat is het toch een heerlijke fries Renske, zij straalt echt heel veel kracht uit, die ze dan ook op een positieve manier uit.
Op een enkel plaatje komt ze imo wat kort in de hals.

Heel veel succes op de NL kampioenschappen voor friezen. Dit komt vast helemaal goed !

Wat naar voor je trouwens dat je zo een pech hebt met je andere paarden. Sterkte hiermee.