Andalusierhengst Condo in de piaffe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Andalusierhengst Condo in de piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 00:45

In januari dit jaar kreeg Condo ineens een megagrote tumor net achter zijn rechtervoorbeen waardoor hij kreupelde als hij een singel omhad. Dus tot mijn en vooral ZIJN grote verdriet kon ik hem niet meer onder het zadel werken. Het is een paard dat WIL werken, hij vindt het heerlijk.

Maar.

Dit paard bewees al eerder dat spat, borreliose en een enge schimmelbacterie waar hij een aantal jaren geleden bijna dood aan is gegaan, hem er niet onder konden krijgen en ook de tumor heeft hij verslagen want hij begon zomaar te krimpen en ik dacht een paar weken geleden, ik kijk eens of hij er nog last van heeft met een zadel op. En niks geen last meer, hij kon alles weer en kreupelde niet. Dus ja, ik ben weer begonnen met hem te rijden nadat ik er zo'n acht maanden niet op heb gekund, en hij voelde meteen alsof ik hem de dag ervoor nog had gereden, zo enorm los en soepel en zijn conditie is niks achteruitgegaan, ongelooflijk maar waar.

Het is een waanzinnig paard en vandaag kwam Anne-Marie, die Piep bij mij in training heeft staan, langs en die had haar camera mee! Dus ja....Condootje werd er even netjes op gezet, zn staart kreeg ik niet wit want ik had geen zilvershampoo meer maar daar kijken we dan maar ff doorheen, kijk en geniet van mijn Condootje, 19 jaar oud.

Drafje:
Afbeelding

Galoppie:
Afbeelding

En wat hij het allerallergaafste vindt om te doen, piaffe:
Afbeelding

Afbeelding

Hij is gewoon THE KING en hij weet het.
Afbeelding

Condo heeft me vorig jaar met z'n blije kop door de ellende getrokken en daar ben ik hem heel erg dankbaar voor, Condo, je moet nog heeeeeeeeeeel lang zo maf, lief, stoer, mooi en dol blijven als je bent vriend.

Edit: We zijn gister voor het eerst samen naar het bos geweest en dat vond hij toch een partij prachtig! Aan een los teugeltje heerlijk door het bos gekuierd, echt genieten. Wereldpaard, kan niet anders zeggen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij zijn twee vriendjes, Condo en ik.
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 10-09-09 01:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Andalusierhengst Condo in de piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 00:53

Wat is het toch altijd heerlijk om jou met je paarden bezig te zien... Ziet er weer super uit Mindfields... Wat een prachtdier. De laatste is er eentje om uit te vergroten :+:

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 01:01

Prachtig zeg, jeetje, wat een geluk, ja meer kan ik nu niet echt uitbrengen.

Heerlijk beest onder je kont !

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 01:14

Wat een machtig mooi paard zeg! :oo
Fijn dat jullie weer lekker aan het werk kunnen! Die laatste foto's zijn ook erg leuk :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 01:16

Wát een prachtig beest met een super uitstraling zeg!
Heerlijk om zo'n verhaal te lezen, heel fijn voor jullie beiden dat alles toch nog goed is gekomen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 01:31

Lekker dier! Echt een toppertje. Een wereldpaard.
En jullie zijn zo'n mooi stel samen!

Hoop dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 02:05

Mooi paard met uitzonderlijk veel uitstraling. Heel bijzonder dat het paard al zoveel heeft overwonnen, hij wilde nog teveel van zijn tijd genieten.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 02:59

Wat leuk joh!!

Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten ;)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 03:43

Wat een geweldig stoer en lekker paard heb je!! En erg bijzonder dat hij al die dingen overleefd heeft!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 06:54

Wooww..
Want een superpaard! :~ :oo
Prachtig hoe je de band tussen jullie beschrijft :j

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:47

Oh geweldig zeg, wat een paard.
Echt schitterend!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:48

Prachtig om jou zo bezig te zien met je paardje! Ziet er echt geweldig uit.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 08:53

*D Wat een leuke reacties, en ja hij is echt bijzonder. Voor mij het liefste paard van stal maar voor anderen soms een ware plaag, hij is ontzettend dominant, erg intelligent en in zijn 19 jaar ervaring met mensen leest hij je binnen 3 seconden als je voor hem staat. En dan bepaalt hij meteen of hij al dan niet respect voor je heeft :D Niet iedereen kan hem uit de wei halen bijvoorbeeld, want hij jaagt je er zo weer uit. Ooit heeft iemand Parelli met hem geprobeerd te doen, maar die werd binnen no time de bak weer uit geparellied door Condo. Dat soort ongein houdt hij niet van, hij wil zelfstandig denken, je moet hem echt in zijn waarde laten maar wel duidelijk zijn anders loopt hij gewoon letterlijk over je heen en hij kan dan gerust agressief worden, ik heb dat eens gezien hoe hij iemand tot drie keer toe in volle galop aanviel die iets van hem vroeg wat hij niet wilde. En die persoon kende hem al heel lang en heeft heel lang veel met hem gewerkt maar het respect was weg en dan kun je het dus vergeten bij Condootje.

Maar nogmaals, het liefste paard van stal voor mij en een enorme knuffelkont die tutten en teuten geweldig vindt. Maar werken voor het vrouwtje vindt hij toch wel het allergaafste en ik ben ZO blij voor hem dat hij nu gewoon weer mag werken, want een pensioentje op de wei is niks voor hem, hij verveelt zich stierlijk.

Door alle toestanden in de afgelopen drie jaar is onze band gewoon enorm hecht geworden en ik heb ontzettend veel respect voor hem, niks is gaver dan 's ochtends de stal binnenkomen en zijn blije smoeltje te mogen zien, hij tovert meteen een glimlach op je gezicht. :))

Condo :+:

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 08:58

sammie18 schreef:
Mooi paard met uitzonderlijk veel uitstraling. Heel bijzonder dat het paard al zoveel heeft overwonnen, hij wilde nog teveel van zijn tijd genieten.

Inderdaad, hij vindt het nog lang geen tijd om te gaan geloof ik. En dat moet ook vooral niet want om met dit paard te mogen werken en op zijn rug te mogen worden rondgedragen is echt een enorme eer en dagelijks genieten. Zoals Condo is er geen tweede, echt niet en ik heb er toch al echt een heleboel gereden/verzorgd in de afgelopen jaren, maar deze? Deze is speciaal.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:59

wat een mooi paard, en jullie zijn een mooie combi. NE ik vind dat je hem super rijdt! zoiets mag wel vaker gezien worden :)

veel plezier nog samen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:59

heerlijk meis!!!!!

Ik geniet plaatsvervangend van jouw paard!! :)

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:00

Wat een prachtig dier! Jullie stralen samen heel veel plezier uit, jullie genieten er echt samen van. Mooi om te zien.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 09:03

KiWiKo schreef:
heerlijk meis!!!!!

Ik geniet plaatsvervangend van jouw paard!! :)

:D Gaaf he. En als je nou eens deze kant op komt ga je er gewoon eens op zitten *D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:07

hahahahahaha :D :D :D

zou me een feessie worden :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:08

wat een prachtige foto's en wat heb je hem geweldig aan het lopen, fijn dat het goed gekomen is met die tumor, is hij helemaal weg ook ?
Condo mag hier ook wel een keer komen logeren... ;)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:11

Wat wat een prachtig paard en....jij bent echt zo'n ruiter waarvan je op de foto al kan zien dat je geweldig kan rijden en met paarden omgaan.Dat spettert er gewoon vanaf. geen geklets van, ja maar ik heb al zoveel ervaring en een foto is een momentopname.Nee,op deze foto's zie je bij iedere foto je liefde voor dit paard,keurige zit en een gewedlig dier onder je!!Ik hoop dat hij nog heel lang bij je zal blijven.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 09:12

garny95 schreef:
wat een prachtige foto's en wat heb je hem geweldig aan het lopen, fijn dat het goed gekomen is met die tumor, is hij helemaal weg ook ?
Condo mag hier ook wel een keer komen logeren... ;)

Haihai, nee de tumor is er nog, maar een stuk kleiner geworden, geen idee hoe dat kan maar is wel gebeurd en blijkbaar doet het hem geen pijn meer. Hij zit sowieso onder de melanomen, onder zijn staart wil je echt niet kijken bijvoorbeeld en ik hoop van ganser harte dat de tumoren die inmiddels aan de binnenkant van hem zitten, nog heel lang dicht blijven want het kan zomaar ineens gebeurt zijn als zo'n ellendeling knapt en openbarst.

Kiwiko: Ja dat sowieso hahahaha

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:26

Wat zijn jullie gegroeid als combinatie, zeg. Fantastisch. De eenheid straalt ervanaf. Hoop dat je nog heel lang van Condo kan genieten.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:55

Pff, wat kan ik toch genieten van jouw foto's, haha, jij hebt precies het paard, die je zo (hoeft niet ingepakt!) bij mij op stal neer mag gooien, haha!
Wat een heerlijk dier, zo wijs, het straalt er vanaf. :+:

Geweldige combinatie!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:31

wauw, super zeg! Wat fijn voor jullie dat het allemaal zo goed gaat!