- Sinds 3 weken ben ik Vaidosa weer rustig aan het oppakken. We hadden weer een show in het verschiet
waar we een simpel proefje hebben gereden en afgelopen week ben ik weer iets meer door gaan pakken
tijdens de training. De reden dat Vaidosa een tijdje niet is gereden is omdat ze moeder is geworden van
een prachtig veulenkind

Vaidosa is niet zo heel dol op het bit, voor de stop had ze er al aardig vrede mee gesloten, maar toen
ik haar weer ging oppakken merkte ik toch dat er wat spanningen zaten, met name als je wat druk op
de mond legt. Ik heb daarom besloten om op de neusriem en op het bit te gaan rijden en dat pakt zeer
goed uit

Vaidosa is erg voorwaarts onder het zadel, het terug komen in tempo vindt ze moeilijk en ze loopt liever
in een zeer hoog tempo. Hier zijn we dus aan het werken. Veel schakelen en overgangen rijden. En dit
gaat gelukkig steeds beter.
Ze wordt erg heet van de galop, maar vooral op de foto zie ik dat deze toch ook sterk verbeterd. Ze
vind de galop erg moeilijk en gaat dan vaak racen, waarbij de controle volledig verloren gaat.
Vaidosa is nu 1 jaar onder het zadel en gezien waar we vandaan komen heb ik steeds meer hoop voor
de toekomst!
Zelf moet ik zeker nog aan mijn houding werken.
Deze punten merk ik zelf op:
- rechterop gaan zitten, borst vooruit!
- hakken uitdrukken
- in galop op mijn kont blijven zitten
- zo nu en dan de teugels korter zodat mijn handen niet op schoot belanden
- ook werk ik zo nu en dan iets te veel in met mijn binnenhand, maar dit ben ik al aardig aan het afleren
Vanaf vrijdag gaan we aan de slag met een nieuwe instructrice, ben benieuwd hoe dat ons verder
gaat brengen

Oja, de bolletjes op het hoofdstel zijn nog van onze show van vorige week.
Ik heb geen foto's van het losrijden, toen regende het nogal en had mijn vriend geen zin om buiten
te staan

1.

Ik geloof net een pasje wegrijden
2.

Terug komen in tempo, het liefst met zo min mogelijk druk op de teugels.
3.

4.

Weer netjes terug komen in tempo, mijn handen mogen wat meer bij elkaar.
5.

En weer wat meer vooruit
6.

7.

Van hand veranderen in galop
8.

9.

Emilio even bijtanken
10.

11.

Niet mijn handen op schoot leggen
12.