met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 18:07

jaja ik ga weer een tripje maken :wave: ,na mijn topic van vorig jaar [TAO] verslag met 10 paarden per boot naar suriname
gaan we deze keer naar syrie! _/-\o_
deze keer zijn we een week onderweg,we gaan eerst met de vrachtwagen naar frankrijk naar het plaatsje sete.
deze reis per vrachtwagen duur ongeveer 17 uur en dan zijn we in de haven in sete!
daar gaan we aan boord van het schip etab :) .
de etab is een schip wat veel vee vervoert dus aangepast voor dieren }:0 ,ze hebben al eerder paarden,koeien kameelen,pony's schapen noem maar op vervoert.de paarden gaan aan boord via een loopbrug......ze kunnen er niet van afvallen hoor!het is als waren een dichte sluis het schip op,op mijn vorige reis naar suriname stonden de paarden in containers die met een kraan op het dek werden gezet,nu staan de paarden in het ruim.
de pony's 30 shetjes staan als ware in een schapen kooi de paarden staan tussen in een soort stalletjes als ik het goed heb...
we varen dan van frankrijk naar beirut,dit duurt afhankelijk van het weer ongeveer een week,daar aangekomen gaan de paarden met vrachtauto's verder naar syrie,de pony's blijven in beirut daar woont hun nieuwe eigenaar,ik reis mee met de paarden en heb geen idee hoe lang die reis is,ik hoop niet te lang.
dus weer een hele belevenis!en ik zal weer een verslag typen als ik terug ben! :list: met foto's natuurlijk! *-:)
ik vind het wel onzettend spannend!ook omdat ik in mijn uppie met de paarden mee reis,we gaan met gelissen naar frankrijk en op het schip ben ik vrees ik enig meisje haha ~~}> ,als ik het goed heb is de crew van het schip mensen van de comodesneilanden...tenminste ze varen onder de flag van comondore.
nou hebben ze mij wijs gemaakt dat je als vrouw zijnde in beirut en syrie niet in korte broek of korte mouwen mag lopen :+
ik neem mijn korte broek toch maar mee voor de zekerheid,ene tshirts met lange mouwen heb ik niet eens haha,het is daar 30 graden!ow ja en geen alcohol dan krijg je stokslagen! :D
ik vertrek maandag of dinsdag heel vroeg dat weet ik nog niet precies,het schip vertrekt nu woensdag.
spannend spannend!!
:wave: :wave:

pluisje88

Berichten: 8100
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:12

Wat lijkt me dat gaaaaaaaf!!!!!!!!

Maar dat reizen aan 1 stuk door is dat niet vreselijk vermoeiend voor de paarden?

EveliNero

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:16

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er met de paarden gaat gebeuren? Zijn ze allemaal aan dezelfde eigenaar verkocht?

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 18:20

ja het is wel een zware reis voor de paarden,op het schip hebben ze wel even rust en ruimte ze krijgen op de vrachtwagen onderweg eten en drinken en er worden tussen stops gemaakt,op het schip hangt het wel van het weer af natuurlijk maar over het algemeen kunnen ze daar rustig staan of even liggen.
en ik hou ze dan de hele dag bezig met hooi en water en voer.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 18:22

EveliNero schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er met de paarden gaat gebeuren? Zijn ze allemaal aan dezelfde eigenaar verkocht?


het zijn springpaarden die in syrie de sport in gaan,ze zijn volgens mij wel door 1 eigenaar gekocht,maar ik denk dat er een aantal in syrie zelf voor de sport verkocht worden,de schetjes worden allemaal grasmaaiers.
wel weet ik dat ze goed terecht komen!

Naranga

Berichten: 1699
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: My house in the middle of the street

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:25

knooopje schreef:
nou hebben ze mij wijs gemaakt dat je als vrouw zijnde in beirut en syrie niet in korte broek of korte mouwen mag lopen :+


Dat kan goed kloppen, vaak worden blote schouders in zulke landen gezien als sexy en provocerend (en dan niet op een positieve manier) als ik jou was zou ik publiekelijk toch iig shirtjes aantrekken die je schouders bedekken en zonder al te diep decolleté... De cultuur is zo anders in zulke landen

Veel succes iig met de trip, zal weer een hele ervaring zijn! :)

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 18:28

Naranga schreef:
knooopje schreef:
nou hebben ze mij wijs gemaakt dat je als vrouw zijnde in beirut en syrie niet in korte broek of korte mouwen mag lopen :+


Dat kan goed kloppen, vaak worden blote schouders in zulke landen gezien als sexy en provocerend (en dan niet op een positieve manier) als ik jou was zou ik publiekelijk toch iig shirtjes aantrekken die je schouders bedekken en zonder al te diep decolleté... De cultuur is zo anders in zulke landen

Veel succes iig met de trip, zal weer een hele ervaring zijn! :)


oke dank je!
dus een gewoon tshirt kan wel?maar geen shirt met spaggeti bandjes zeg maar?

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:31

wat dacht je van een luchtige tuniek, is vaak dunner dan een shirt, zit lekker en alles is bedekt.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 18:36

ja goed idee ik neem gewoon van allerlei shirts mee voor de zekerheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:46

Houdt je inderdaad aan die kledingvoorschriften. Ik ben mee geweest en in de haven van Casablanca, mocht ik de haven niet in, dat was niet vertrouwd. Ik liep in mijn korte broek in t shirt op het dek van punt a naar punt b en het werk lag stil. Doe het ook voor je eigen veiligheid.

Op het schip is voor de paarden toch ook vermoeien, ze lopen constant hun evenwicht te bewaren, net als op de trailer. Maar liever in het ruim dan op het dek in containers. Hoe lager in het schip, hoe minder beweging. Mijn man is kapitein en zijn hut ligt onder de brug, dus hoog, nou das geen pretje met zwaar weer :D

Heel veel succes en hopelijk net als vorige keer geen koliek of andere aandoeningen onderweg!!

Fidele

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:02

Veel succes, het zal voor jou ook knap vermoeiend zijn!!! Geniet er ook van, je zal daar niet zo snel nog eens komen! :D

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:10

TAO --> PP

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:05

Wauw, wat gaaf joh! Ben benieuwd naar je fotoverslag :)

1 tip, neem het aub serieus van de kleingvoorschriften, vooral opd eboot tussen de mannen.
Mn zusje is stewardess en komt geregeld in zulke omgevingen. Er worden zelfs hoteletages afgehuurd, zodat ze daar die dagen kunnen verblijven. Al ze toch de straat op willen mag niets bloot, zelfs de enkels niet.
De werknemers liepen op de etage in hun gewone kleding en het mannelijk personeel kon daar slecht tegen, ze werden gigantisch lastig gevallen, tot zelfs tegen de deur aan gedrukt..


Veel succes met je grote reis.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:09

Succes, ben weer benieuwd naar je verslag; wordt ie weer net zo uitgebreid? :D

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:10

Wat spannend zo'n reis. Heel veel succes en plezier en ik kijk uit naar je verslag ;) .

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 20:19

opisop_shop schreef:
Succes, ben weer benieuwd naar je verslag; wordt ie weer net zo uitgebreid? :D


haha ik vrees van wel!

ow ja jullie moeten wel effe duimen hoor.....
de vorige reis zeiden ze tegen mij dat er dolfijnen en walvissen te zien waren onderweg op de oceaan.....
nou ik heb dus 11 dagen op de oceaan gedobbert en geen dolfijn gezien en ook geen walvis!
dus ikke balen!want ik was iedere ochtend over de reling aan het turen turen en nog eens tuuuuuren om een dolfijn te spotten!
nou niks dus!zelfs de crew van het schip heeft me er de hele reis mee gepest door dolfijn geluiden na te doen.. :?
dus deze keer hoop ik dan toch een dolfijn te zien tijdens de reis!
het grappige was dat mijn moeder 2 weken later naar ierland ging en die moesten ook met de boot vanaf frankrijk...
nou in de haven had ze de eerste dolfijn al gezien!en ik ga de hele oceaan over en.....niks haha!

pluisje88

Berichten: 8100
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:29

Citaat:
het grappige was dat mijn moeder 2 weken later naar ierland ging en die moesten ook met de boot vanaf frankrijk...
nou in de haven had ze de eerste dolfijn al gezien!en ik ga de hele oceaan over en.....niks haha!


Wat balen! hoop nu op meer geluk voor je! Als je ze ziet..... FOTO'S!

:D

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:44

Wow dat is spannend zeg, zal wel een zware reis worden.
Ben benieuwd naar de foto's!

LuckyShot
Berichten: 280
Geregistreerd: 20-05-07

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:49

Oh gaaf zeg!!
Veel succes en plezier, ben benieuwd naar je verslag! :D

Anoniem

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:53

gaaf :D heel veel plezier,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:08

Dat is inderdaad gaaf, ik heb ze ook gezien. Ik mocht voor op de boeg gaan staan en ze kijken ook omhoog! Er waren een stuk of 40 en ze zwommen allemaal voor het schip uit, net alsof ze een wedstrijdje met het schip deden.
Het was in de buurt van Portugal, het dolfinarium vind ik dan ook niet leuk 8-)

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:56

Ik heb het vorige verslag ook gelezen. Erg leuk om te lezen.
Wat ik me nu afvraag. Staan de paarden een hele week stil? Hoe houden ze dat vol? Stuiteren ze dan niet alle kanten op.

Ik ben weer benieuwd naar dit verslag met foto's.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 08:24

mindim dat is nou precies wat ze mij verteld hadden dat ze spelen met het schip wat veel zeg een stuk of 40!gaaf.

de paarden staan de hele week stil de reis zelf kost ze aardig wat energie,op het schip kunnen ze wel een rondje lopen in hun stal net als thuis in de box,maar ze kunnen er niet uit.
bij mijn vorige reis naar suriname had ik verwacht dat de paarden echt stijf de containers uit zouden komen,omdat ze toch op 1 plek blijven staan,doordat het schip beweegt blijven ze op 1 plek staan en lopen ze geen rondjes door de stal,maar bij aankomst toen ze uit de containers kwamen viel dat reuze mee!ze worden niet echt fris want op het schip moeten ze telkens hun balance houden door dat het beweegt dat is wel vermoeiend voor de paarden.

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 08:37

jeemig wat spannend weer.
Heb net je vorige topic van de reis naar Suriname gelezen en heb bewondering voor je!!!!
Ik zou het niet durven hoor met paarden op een boot.
In elk geval wens ik je een goede reis toe en zal duimen dat het goed gaat met de dieren en voor goed weer!!!
Dat geschommel is ook niks :D

Anoniem

Re: met 23 paarden en 30 pony's op een schip naar syrie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:48

Ik zal eens kijken of ik nog een foto uit de oude doos kan toveren Knooopje, moet wel even via de scanner.
Maar het is een aanzicht, dat vergeet je nooit weer, vooral als je het niet al te vaak ziet. Mijn vind het de normaalste zaak van de wereld, die komt ook orka's en haaien en walvissen (die zitten ook in de middelandse zee) tegen.
Het is ook leuk om te zien dat de dolfijnen in de hekgolven zwemmen, ze springen dan over de golven die het schip maakt.