Bianca:BULL'S EYES, HILTSJE F In Flitsende WITTE dressuurset

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Bianca:BULL'S EYES, HILTSJE F In Flitsende WITTE dressuurset

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 22:07

Ik wil dit topic graag onder RIJ-ITP, maar kan het niet meer zelf veranderen :o ?? Ik hoef dus geen rijtechnisch commentaar ;) .
Ik had al meer dan 15 foto's zag ik, maar dat heb ik al verminderd... :D

Na een tijdje geen foto topic meer geplaatst te hebben vond ik het wel weer tijd voor eentje van beide paarden.

De Fries Hiltsje F ( Onne * Tsjerk), nu KROON met een verwijzing voor de CK 2009 voor model, heb ik nu precies 1 jaar onder het zadel ( om in de sport uit te brengen voor de eigenaren ) en we zijn dus nu al van zadelmak naar M2 met winst. We zijn razendsnel gegaan en daarbij heeft ze ook nog een merrieveulen van Olgert gehad waardoor we een tijdje wedstrijd rust hebben gehad. Nu heeft Hiltsje ook weer even 2 maanden wedstrijd rust omdat we zo hard gegaan zijn en we haar fris willen houden voor de modelkeuring in oktober. Na de keuring zal ik met haar de wedstrijden door pakken om naar het Z te komen.
Omdat we graag een mooie foto serie van dit paard wilden maken zijn we eenmaal al compleet als Z combinatie door de baan gegaan. Ik heb als nieuwe wedstrijd outfit dus WIT.

Het andere paard is een hengst Bull's Eyes ( Manhattan * Ekstein) en nu 3 weken zadelmak, ik rijd hem max 3 keer per week een half uurtje. Hij doet het erg braaf, de foto's zijn een beetje een moment opname van hoe hij onder het zadel is en ook met hem zijn we even in het net gestoken. Bij Bull draag ik dus wel zwart omdat ik nog een Body protector aanhoud voor de zekerheid. Met Bull wil ik weer opnieuw de eventing gaan beginnen wanneer hij 4 jaar is.

De Fries Hiltsje F

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Hengst Bull's Eyes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flevolander

Re: Bianca:BULL'S EYES, HILTSJE F In Flitsende WITTE dressuurset

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:48

Gave paarden, en een aparte set zeg... Ik dacht dat ook in de nieuwe regels er nog een bepaald % verschil moet zitten met de kleur van je broek ?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:49

Wauw wat is jou fries lekker over de benen! :D Helemaal niet de 'standaard' friezengang. Dat wit staat ook heeel appart op je fries! De jonge hengst ziet er ook super uit, lekker ontspannen. Wat een prachtbeesten :~ !

Succes :D

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:57

Flevolander schreef:
Gave paarden, en een aparte set zeg... Ik dacht dat ook in de nieuwe regels er nog een bepaald % verschil moet zitten met de kleur van je broek ?

En het jasje mag ook maar een bepaald percentage afwijken van de originele kleuren,dus wit mag niet...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 23:07

Fortuna22 schreef:
Flevolander schreef:

En het jasje mag ook maar een bepaald percentage afwijken van de originele kleuren,dus wit mag niet...

wit mag wel...bruin, blauw alles mag, het percentage heeft te maken met je broek, je mag NIET met een zwarte of grijze rijbroek de baan binnen komen, enkelt dus WIT, CHAMPAGNE of BEIGE, maar je mag zelfs knal oranje jas of wat dan ook starten, zilver, goud mag etc etc etc......Ik heb zelfs de presentatie daarover bezocht op het NK en hierbij de gouden en zillveren sets gezien.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:11

Dan zal ik vast verkeerd geinformeerd zijn...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 23:31

Fortuna22 schreef:
Dan zal ik vast verkeerd geinformeerd zijn...

heel erg duidelijk is het soms ook niet. Sprak zelf van de week een jury en die gaf de ene persoon een 7 en en ander een 8 op verzorging, conclusie, persoon met de 7 droeg een witte rijbroek en champagne shabrak, zij vond dat niet 1 geheel ??dus als je een kleur kiest raad ik iedereen wel aan om het op 1 kleur accent te houden en dat overal in terug te laten komen anders word het wel heel kermis. ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:36

Ik zag je jasje al voorbij komen in het topic over welke setjes je al gezien had na 1 april. Vind het jasje zelf ontzettend gaaf! Had zelf ook al het idee om dit model over te nemen, alleen dan met bruine stof.
Diep respect dan ook voor de maker/maakster!
Staat super op de Fries! Hou niet van het ras, maar ben toch wel een beetje verliefd op de jouwe geworden! In de travers kijkt ie ook wel erg mooi mee ;)

Ga mijn moeder nog even lief aankijken of ze dit jasje ook voor mij wil maken. Heb zelf de zwarte versie ervan, helaas niet geweldig qua maten :( Heb je enigszinds tips voor me voor het maken van dit jasje? Of tips van de maakster? Mag ook via pb uiteraard..

De discussie of de kleur nou wel of niet mag: bekijk het reglement, er staat nu alleen nog maar bij dat het een rijjasje moet zijn met een platliggend revers. Over de kleur wordt niet iets specifieks gezegd. Heb op ander topic zelfs een foto gezien dat er iemand in een zilveren rijjas reed en een in een tijgerprintje }:0

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:37

Ik vind dat je de fries erg ontspannen hebt lopen, geen druk, goed de achterhand erbij, prima!

Alleen de hengst vind ik minder. Veel meer spanning op de kaken, beetje getrek en de achterhand. Is natuurlijk een jong paard, maar waarom niet gelijk op eigenbenen laten lopen?

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:18

Ik ben helemaal gek van de fries! wat een wauw beest is dat zeg! En wat gaat dat snel! (wie zegt dat friezen niet kunnen dressuren :s?)
Met die jonge hengst gaat het vast ook helemaal goed komen. Ook mooi beestje. Maar nog duidelijk groen.

Succes!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 00:21

Juangi schreef:
Ik vind dat je de fries erg ontspannen hebt lopen, geen druk, goed de achterhand erbij, prima!

Alleen de hengst vind ik minder. Veel meer spanning op de kaken, beetje getrek en de achterhand. Is natuurlijk een jong paard, maar waarom niet gelijk op eigenbenen laten lopen?

De hengst is nog erg ritselig, vlug en bang voor andere paarden dus meer teugel dan dit krijgt hij niet voor mijn eigen veiligheid, wanneer een ander paard in mijn buurt komt sta ik 180 graden de andere kant op, en hij heeft de potentie om er bij vandoor gaan ook over het hek te kunnen.. :D . Ik heb met hem les bij Lammert Haanstra voor de longe dus daar loopt hij uitstekend !!!! Onder het zadel moet het nog iets meer vertrouwen krijgen voordat hij zich zal ontspannen. Komt vanzelf ;) . Ik houd hem tot 4 jaar toch thuis, op de lessen na dan.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:41

bianca1980 schreef:
Ik wil dit topic graag onder RIJ-ITP, maar kan het niet meer zelf veranderen :o ?? Ik hoef dus geen rijtechnisch commentaar ;).

Bij deze: RT-HAW => RIJ-ITP :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:47

Ik vind het eigenlijk wel leuk zo! Met die zwarte kraag enzo echt leuk :D Komen er nog witte rijlaarzen bij?

Wat een leuk beest, die manhattan :~ Daar toch nog wel een zwart jasje op hahaha!
Knap dat je fries dat allemaal doet trouwens! Echt heel vet. Is ook een hele leuke fries vind ik :j

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 02:27

Leuk zo'n wit jasje bij een fries :D
Mooie foto's!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 02:29

Wat een ontzettend mooi jasje! :oo

Fries vind ik erg fijn gereden! Henst ziet er erg mooi uit, ik snap je beweegredenen voor het kort houden. Verstandig! ;) Meer zal ik daar dus ook niet van zeggen.

Samengevat voor de twee: Verstandig en vriendelijk! +:)+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 10:00

__Marloes schreef:
Ik vind het eigenlijk wel leuk zo! Met die zwarte kraag enzo echt leuk :D Komen er nog witte rijlaarzen bij?

Wat een leuk beest, die manhattan :~ Daar toch nog wel een zwart jasje op hahaha!
Knap dat je fries dat allemaal doet trouwens! Echt heel vet. Is ook een hele leuke fries vind ik :j

Witte laarzen worden me te gek en ook te duur. Ik heb dit jasje voor relatief weinig geld kunnen laten maken.
Met de hengst draag ik zwart omdat ik een BP aan heb dus dan blijft er van een wit jasje toch weinig over, hij start ook niet, wilde alleen wat foto's voor mezelf om over een half jaar het verschil weer eens te zien, dat hebben we met de Fries destijds ook steeds gedaan. Met de hengst wil ik denk ik in een kleur azuur blauw gaan vanwege zijn bruine, zwarte kleur, dan laat ik tegen die tijd ook voor hem een jasje maken en dan zelfde kleur dek als jas ivm 1 geheel (van Anky)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:47

Wow, wat een mooie foto's!
Je set is ook heel mooi :)

PamAnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:29

Huh? Bull's Eyes 3 weken onder het zadel, je rijdt hem toch al een half jaar? Ik quote je even uit maart dit jaar: Ik heb zelf al Z dressuur geweest( en ook eventing en springen gedaan) en ben nu een jonge hengst aan het in- en aanrijden dus ik heb daar al geen last van, we nemen hem nu al mee op jonge paarden concoursen om te controleren hoe hij zich houd naast de man. Dan doet hij mee aan de vrijspring wedstrijden etc. maar ben het met een ieder eens dat niet iedereen zich bewust is van de knikker in het hoofd die een hengst kan hebben. Alhoewel ze ook niet allemaal slecht zijn, zijn ze ook niet allemaal goed. :D[/quote]

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 10:44

PamAnn schreef:
Huh? Bull's Eyes 3 weken onder het zadel, je rijdt hem toch al een half jaar? Ik quote je even uit maart dit jaar: Ik heb zelf al Z dressuur geweest( en ook eventing en springen gedaan) en ben nu een jonge hengst aan het in- en aanrijden dus ik heb daar al geen last van, we nemen hem nu al mee op jonge paarden concoursen om te controleren hoe hij zich houd naast de man. Dan doet hij mee aan de vrijspring wedstrijden etc. maar ben het met een ieder eens dat niet iedereen zich bewust is van de knikker in het hoofd die een hengst kan hebben. Alhoewel ze ook niet allemaal slecht zijn, zijn ze ook niet allemaal goed. :D
[/quote]

Zoals er staat was hij mee op wedstrijd voor vrijbewegen jonge paarden, dus niet onder de man, en liep hij idd aan de longe ed. (dat noem ik dan wel het begin van het zadelmak maken, zadeltje op bitje in leren, erop hangen etc) Ik ben er niet als een gek meteen op gaan zitten. Ik heb eerst het paard sterker gemaakt, alhoewel dat niet een ieders voorkeur is. IK ben er voor het eerst echt opgegaan halverwege juni. Toen heb ik er 4 keer op gezeten en wat gestapt en gedraaft, toen kreeg ik een vrij ernstig auto ongeluk waardoor Bull stil kwam te staan en nadien heb ik in augustus hem weer opgepakt wat gelukkig wel gelijk op stappen en wegrijden was. Toen ben ik ook pas aan de galop begonnen. Dus daarom is hij nu na 1 augustus echt onder de man.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:49

wauw, mooi pak heb je aan zeg! :D