Haflinger Guusje @ springwork!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaar

Haflinger Guusje @ springwork!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 22:58

Hoi bokkers,

Vandaag (24 augustus) heb ik gesprongen. Ik ben hard aan het oefenen met springen en dressuur, want 12 en 13 september hebben we het haflingerweekend in Ermelo.
Het gaat op dit moment heel goed met springen, we moeten 70 cm springen in Ermelo, maar vandaag was het record 90 cm.
Ik heb Guusje sinds 1 november 2008, en ik vind zelf dat we erg vooruit zijn gegaan. Guusje kon nog niet springen, had ze nog nooit gedaan, dus alles liet ze eraf vallen. Gelukkig is dat nu helemaal over. Nu is springen haar favoriete bezigheid geworden, ik merk echt dat ze er plezier in heeft.

Informatie over Guusje:
Naam: Guusje
Ras: Haflinger
Leeftijd: 7
Hoogte: 1.44m (niet officieel gemeten)
Afstamming: Onbekend
Niveau: Wij springen niet officieel

Afbeelding

Dewi (DewiRox op bokt) en Milou (milou+virgil op bokt) hebben de foto's gemaakt, heel erg bedankt meiden!

Ik laat al het commentaar aan jullie over, ik zie zelf ook verbeterpunten natuurlijk, maar wil het graag van jullie horen. Ik wil heel graag tips/commentaar, mits opbouwend!

Kan het niet laten, ook nog even een plekje voor mijn nieuwe spulletjes, ook om bij de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPTXDUYT-D.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UQZ8WDC-D.jpg
Haha, laten we dit nog maar even niet doen! ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QR7Q8RWV-D.jpg
Haar lieve koppie!

Dit was het, de foto's staan niet op volgorde.

Groetjes Emma en Guusje
Laatst bijgewerkt door Emmaar op 24-08-09 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Leinearthur

Re: Haflinger Guusje @ springwork!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:00

lief lief lief lief ..
ziet er goed uit :)
probeer alleen op sommige foto's net iets meer mee te geven..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:11

JEAH, HET IS GELUKT!
Ze zijn echt leuk geworden!

Zoals ze hierboven al zegt, 'probeer iets meer mee te geven en ritme te houden!'.
X

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:18

Ziet er prima uit, je doet de opbouw heel netjes. Rustig beginnen met een kruisje dan naar een stijltje enzo verder. Keurig!

Maar...wat ik zelf ook zo vaak mis bij dit soort topics. Eén enkele hindernis is echt geen kunst. Dan spring ik ook ongetraind met gemak over een 1 meter. Het is juist met springen belangrijk om aan techniek te werken en dat zit hem nou juist niet in de hoogte.

Waar zijn de in-uitjes? Je dubbelsprongen en je 3 sprong.
Waar zijn je lijnen, je bochten. Je tempo-wisselingen?

Begrijp me niet verkeerd. Ik zet ook weleens zo'n hindernisje neer voor de leuk, maar als je het echt uitdagend wilt maken dan zet je een klein parcourtje op van 3 hindernissen. Zet ze schuin in de bak (niet paralel aan de hoefslag) en rijdt hem steeds aan over de diagonaal. Je zal merken dat dit vele malen uitdagender is.

Je pony springt nu ook erg naar voren en niet opwaarts. Ze duikt een beetje en daardoor gebruikt ze haar rug niet optimaal. Zet eens een leuk in-uitje neer van 40 cm en spring die een paar keer.

Heel veel succes!

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 23:41

_Sigrid_ schreef:

Begrijp me niet verkeerd. Ik zet ook weleens zo'n hindernisje neer voor de leuk, maar als je het echt uitdagend wilt maken dan zet je een klein parcourtje op van 3 hindernissen. Zet ze schuin in de bak (niet paralel aan de hoefslag) en rijdt hem steeds aan over de diagonaal. Je zal merken dat dit vele malen uitdagender is.

Heel veel succes!

Ik was ook eerst van plan om een parcoursje neer te zetten. Maar ik was in mijn eentje bij het opbouwen van de sprong dus zag een heel parcours opbouwen niet zitten. En geloof me, dat is een hele hoop gesjouw met materialen. Ook moest ik voor 6'en thuiszijn en zou het anders niet redden. Ik zette dus net zoals jij vandaag een hindernisje neer voor de leuk. En een parcoursje komt echt nog. Ook dan zal ik foto's proberen te maken, als het allemaal meezit.

Ik voel me niet aangevallen, maar opmerkingen zoals '50 cm is echt genoeg voor een haf' via de pb zit ik niet zo op te wachten. Ze organiseren niet voor niks wedstrijden voor haflingers in Ermelo waarbij je 70 en 90 cm mag springen. Blijkbaar heb jij nog niet genoeg verhalen en foto's gezien van haflingers die springen, want ook zij kunnen dit namelijk super! Ik wil echt niet maandenlang op dezelfde hoogte blijven, dan is er voor ons niks meer aan. Tot vandaag heb ik voorheen echt alleen maar laag gesprongen omdat we er samen nog niet klaar voor waren. Nu wilde ik gewoon eens hoger proberen, want het voelde vertrouwd en het ging goed. Guusje heeft bewezen dat ze het kan.
Laatst bijgewerkt door Emmaar op 24-08-09 23:51, in het totaal 4 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:45

Het is inderdaad ook handiger om met zijn 2'en te zijn als je gaat springen. Sowieso erg fijn om iemand langs de kant te hebben om de eventuele balkjes er weer op te leggen.

Nou, lekker doorspringen zou ik zeggen! Gaat helemaal goedkomen.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 06:35

Leuk zeg, ziet er netjes uit! Probeer wat minder te hangen aan je teugels en probeer het wat meer vanuit je benen te laten komen. Verder kan je ook nog aan de slag met _Sigrid_'s opmerkingen dus dat komt wel goed!
Gave haf trouwens!

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:53

Het springen gaat echt al veel beter dan in het begin Emma! :j
Nog iets meer meegeven, dan is het helemaal goed.
Als je een parcoursje gaat opbouwen, wil ik wel weer foto's maken hoor. (A)

MelissaLOVES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:32

Ziet er aardig netjes uit & wat een leuke haf heb je:)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:14

Emmaar schreef:
_Sigrid_ schreef:

Heel veel succes!
Ik voel me niet aangevallen, maar opmerkingen zoals '50 cm is echt genoeg voor een haf' via de pb zit ik niet zo op te wachten. Ze organiseren niet voor niks wedstrijden voor haflingers in Ermelo waarbij je 70 en 90 cm mag springen. Blijkbaar heb jij nog niet genoeg verhalen en foto's gezien van haflingers die springen, want ook zij kunnen dit namelijk super!

Je hebt me denk ik verkeerd begrepen. Ik zeg niet dat je maximaal 50 cm moet aanhouden. Gewoon voor de in-uitjes als trainingsoefening is dat voldoende. Dat bedoelde ik ermee. Uiteraard is het de bedoeling dat je er steeds meer hoogte (en diepte) bij gaat pakken en ik denk ook zeker dat een Haflinger heel goed een meter kan springen en waarschijnlijk ook wel meer.
Maargoed, ik bedoel het gewoon goed hoor. Kijk maar wat je ermee doet.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:19

_Sigrid_ volgens mij bedoelde ze het niet naar jou, ze heeft namelijk via een PB van iemand te horen gekregen dat 50 cm genoeg is voor een Haflinger. Sorry dat ik me ermee bemoei!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:29

oeeeh i like guusje en je nieuwe tuig! :+:
(Heb ik het al uitgebreid met milou over gehad :P Ik ben een vriendin van milou )

Maar hele leuke haflinger! Jansen van den hout levert nou eenmaal geweldige pony's :D Gewoon lekker dooroefenen, de techniek komt er wel, je ziet al op een paar foto's dat ze dat al krijgt. Inderdaad op sommige foto's meer meegeven, maar dat was het wel!
:)

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 16:16

@ Dewi, ik kreeg idd wel pb van _Sigrid_ dat 50 cm genoeg was voor een haf, maar ze bedoelde dat voor inuitjes of trainingsoefeningen dus het was niet bot bedoeld.

@ _Claire: ik wist inderdaad al dat je een vriendin was van Milou, heb het met haar wel eens over jou en Ulany! En ik zie je ook wel eens voorbijkomen op bokt :o Bedankt voor je leuke reactie, ik vind ook dat de techniek zich steeds meer begint te vormen, in het begin nam ze niet eens moeite om haar benen op te tillen en nu vouwt ze ze netter in.. *D Ik blijf lekker doorgaan!

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 23:04

Ik vind dat je haf mooi haar voorbeentjes intrekt

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 23:06

ik heb niet zo veel verstand van springen maar ik vind het er goed uit zien hoor!
leuke haf ook ;)

Karlijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:18

Emma!
Wat een leuke foto's zeg!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:27

ziet er al goed uit
alleen het lijkt alsof je wat gespannen bent ?
op de fotos lijkt het alsof je iig veel kracht zet aan je teugels. probeer wat te ontspannen en meer mee geven :) gaat helemaal goed komen! mooie haf ook! :D

tess06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:11

EMMAAAAAA!!

Wat is guus toch een knappe leukerd :+:
Ziet er goed uit julliee, jullie zijn echt al een setje!

xx

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:18

Ziet er goed uit! Ik doe het je niet na in ieder geval :=

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:23

Haa Emma :wave:
Ik heb niet de berichtjes doorgelezen hoor :)
Ik vind je nieuwe spulletjes echt tof :D

Qua springen denk ik, dat je je handen iets meer mee mag geven, over de hals heen :)
Soms duik je (kan lijken door de foto's) iets te ver mee naar voren.
Handen mooi mee over de hals , maar je duikt te ver mee lijkt het:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KM7U8VC-D.jpg

Verder kijk je wel erg mooi voor je uit!
Ach en deze hindernis
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UQZ8WDC-D.jpg

Kun je wel onderdoor > Vaardigheid oefening :Y)
Lekker oefenen meid, af en toe in/uitjes meenemen das goed voor balans en techniek, en drafbalkjes :)
Vaardigheid doe je ook toch? In/uitje met een zeiltje eronder misschien :)
Tot zaterdag :wave:

Edit: link veranderd , was je springende pony de 2de link ;)