hekken van de weides steeds open!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SJANNE_DARK
Berichten: 940
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Enschede

hekken van de weides steeds open!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:05

Het komt hier steeds vaker voor dat de hekken van de weides open staan.

Een keer is het hek naar de straat los gegaan. ( waarscheinlijk omdat de shetlander schuurt en zo de pin er uit wipt)
Een keer is het hek tussen mijn hengst jaarling en de merries los gegaan. De paarden kunnen dat niet los krijgen. ( nu hebben we er een touw bij om heen gedaan.

En nou komt mijn vader terug van de wei, ja zegt hij er stonden weer twee hekken open. Weer het hek tussen de hengstjaarling en de merries. En nog een hek naar een andere weide. Het hengstje stond nog gewoon in zijn weide. En de rest in hun eigen weide dus ik denk dat het vandaag gebeurd is. Ik ben er gister avond nog geweest.

Verder zijn de twee weides naar het zandpad vergrendeld. Een met een slot en de ander met een ketting. (paarden krijgen dat niet los) Ik kan om het hek met de ketting geen slot hangen wand de eigenaresse moet er vaak door heen om caravans naar de stalling te brengen. ( gaat ze niet door de weide) maar door een pad van de ene weide naar de ander. Maar ik wil dat pad altijd vrij hebben wand zo kunnen de paarden naar hun stal als ze dat willen.

Verder heb ik geen slotten op de weides die aan elkaar gesloten zijn. ( het kan geen kwaat als de merries naar een andere weide kunnen omdat iemand hem los heeft laten staan. Maar ook heb ik geen slot op het hek van mijn hengstje naar de merries. Als je naar dat hek wil moet je eerst of door de wei ( langs het huis) of over het erf. En de paarden krijgen het echt niet los.
Denk nu wel dat ik er een slot op ga zetten.

De eerste keer is het misschien door de shetlander gebeurd. ( misschien ook niet)
tweede keer zou ik niet denken dat het door de paarden gedaan zou kunnen omdat ik denk dat de paarden het hek niet los kunnen krijgen.
De derde keer ben ik er van overtuigt dat het door mensen is gedaan. Twee hekken los. een zelfs met een touw er om heen en een scharnier die paarden niet los kunnen krijgen. En de andere hek met een ketting die paarden ook niet los kunnen krijgen.

Baal er echt verschrikkelijk van. Straks lopen me paarden weer opstraat.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: hekken van de weides steeds open!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:03

misschien mensen die daar wandelen en dat de hekken in de weg staan?
Ik zou in ieder geval een bord ophangen en gewoon sloten er aan hangen. Als je een nummerslot er aan hangt, dan is dat voor de eigenaresse ook makkelijker, heeft ze geen sleutel nodig.

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: hekken van de weides steeds open!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:41

En als je wat sterkere bevestigingsdingetjes erbij doet? Zoals een extra draadje met een musketonhaakje eraan (geen geleidend materiaal) zodat de paarden het in ieder geval zeker niet openkrijgen, en dan kijken of het nog gebeurd, dan kan je wel dan niet uitsluiten of het door mensen gebeurd..

SJANNE_DARK
Berichten: 940
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Enschede

Re: hekken van de weides steeds open!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 17:47

maar wat er vanmorgen ( vanacht is gebeurd) is ook door mensen gedaan. Dat kan niet anders. die hekken kunnen die paarden niet los krijgen.

De hekken staan gewoon in het land. (eigen land) de hekken zijn van afrastingen van het ene land naar het andere. Mensen die langs wandelen hebben daar niets te zoeken.

Camara heeft geen nut. Maar ga er denk ik wel extra hang sloten om heen hangen.

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: hekken van de weides steeds open!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:55

Situatie aan de caravanmens uitleggen en een sleutel geven van het slot van de ketting op het hek? Uitstappen om het hek op te doen of uitstappen om slot los te doen en hek openen is nu niet zo dramatisch langer. Grote kans dat het geen probleem is als je duidelijk uitlegd waarom en of zij misschien iets gezien hebben?

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: hekken van de weides steeds open!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:40

Misschien vond iemand het zielig dat je paardje zo alleen stond. Het moet natuurlijk wel.. maar weten zij veel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:12

Hier moet je echt zo snel mogelijk iets aan veranderen.
Het is nu nog mooi weer, dus ga een dagje op wacht zitten.
En met dit weer kun je zelfs wel een tentje op zetten, met een paar vriendinnen of één van je ouders.
In Dec. 2004 heeft iemand het stroomdraad van mijn 2 paarden op verschillende plekken doorgeknipt en daardoor is mijn Hafje overleden/dood gereden, dus stop er genoeg moeite in; je paardjes zijn het waard. :)

Edit: Misschien een klein camera'tje aanschaffen.
Die zijn tegenwoordig redelijk goedkoop te verkrijgen.

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: hekken van de weides steeds open!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:55

PP > VVDD

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:05

De brutaliteit van tegenwoordig, wat bezielen die mensen toch? :(
Ik begrijp het echt niet hoor, Wat komen ze daar doen?
Ze zullen toch niet op je paardjes gaan rijden, of weet ik veel wat.
Treurig dit. Laten ze er toch af blijven. :(
Maar ik zou ook een nummerslot erop doen en de code aan de eigenaresse geven ivm de caravan.
Hopelijk houd het nu op!!

SJANNE_DARK
Berichten: 940
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Enschede

Re: hekken van de weides steeds open!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 13:30

Ja maar het probleem is ook dat die eganaresse er soms niet is en dan mogen de mensen zelf de caravan naar achter brengen. Baal hier wel van wand sommige mensen zien de paarden soms niet eens en weten niet eens dat de paarden er staan. Dat is altijd nog goed gegaan maar vaak genoeg zijn de hekken nog open. ( kunnen de paarden niet naar de stal toen) Maar staan opgesloten in de wei.

Het is een heel hekken sistheem( weet zo nie hoe je het schrijft) Erg in gewikkeld.

We hebben al een bord op gehangen. Maar als ik op stal ben en ze komen en caravan brengen. Doen ze het hek los brengen de caravan weg en rijden dan terug. Maar doen het hek niet weer goed wand ze gaan er vanuit dat ik dat doen.
Ook heb ik wel eens een boze man gehad dat hij het maar stom en gevaarlijk vond die paarden.

ga nog eens met de boerin praten en een paar extra bordjes ophangen. Hoop dat ik die boerin om kan praten dat ik een bord bij het hek hang dat ze zich eerst bij haar moeten melden en de sleutel op moeten halen of zo.