eindelijk de fokkers van m'n paard gevonden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hammeke

Berichten: 1158
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: Grobbendonk

eindelijk de fokkers van m'n paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 13:07

Ik was al een tijdje op zoek naar de fokkers van mijn paard en had al zoekertjes gezet op zowat elke verkoopsite, op bokt.be en bokt.nl
maar geen reactie. toen vertelde de vorige eigenaar waar ze ongeveer woonden. In Zittaart voorbij een hotdogkraam en dan een klein straatje naar rechts en ik zou een boerderij met stalletje moeten zien staan.
oké, ik vertrokken. Was eerst helemaal verkeerd gereden, daar nog aangebeld bij een hoeve met de vraag of ze ooit een veulen gefokt hebben maar dit was niet zo. daarna bij nog mensen gaan aanbellen en gevraagd maar weer niks. volgende dag weer geprobeerd en ditmaal de andere richting uitgereden, toen kwam ik wel een hotdogkraam tegen en ik reed dus het eerste kleine straatje naar rechts en ik zag een huis met grote weides ernaast dus ik dacht : daar zal het wel zijn.
daar was niemand thuis, en toen moest ik naar het werk vertrekken dus ik dacht : ik rij naar het werk nog wel eens langs.
zo gezegd zo gedaan, ik weer gaan aanbellen en nog niemand thuis. toen zag ik aan de overkant ook een huis met een soort schuur, ik dacht : het is het proberen waard. maar ook die meneer kon me niet helpen, ondertussen begon het echt erg te onweren.
Regen, bliksem, donder, ze gingen erop :D en opeens na een héél harde bui, zag ik rechts van mij een boerderijtje met een stalletje, ik dacht : hier moet het gewoon zijn! dus ik op de deur geklopt en gevraagd of ze ooit een veulen hadden gefokt?
en Ja ze hadden een veulen gefokt zo'n 6 jaar geleden, en ja ze heette Shakira!
dus ik enthousiast verteld dat ik nu haar eigenaar was en die meneer was echt keivriendelijk! hij direct gevraagd of ik haar moeder wou zien? ja zeker! en dus gingen we kijken, wat ik zag was echt schitterend, zoals 2 druppels water lijkt mijn kleine meid op haar moeder! Alleen is moeder een beetje donkerderbruin van kleur. en toen ik haar leeftijd hoorde vond ik het helemaal schitterend! haar moeder is 26 of 27 jaar! maar ze ziet er écht zo oud niet uit! ik gevraagd wat voor ras ze was, en haar moeder is vroeger nog vluchter geweest.
hij vertelde ook dat er héél wat pit in Shakira zit, maar dat wist ik al. er zit veel volbloed in haar. en de vorige eigenaar maar vertellen dat ze een Quarter x Hannoveraan is ::) nee nee, een echte draver. toen hebben we nog gsm nrs uitgewisseld en heeft hij gezegd dat ze zeker eens komen kijken!
ik rijd straks nog even langs haar moeder en dan maak ik zeker foto's!
man ik ben echt zo blij dat ik eindelijk weet vanwaar Shakira komt!

Afbeelding
net gekocht maar nog niet bij ons thuis ( dat heeft nog zo'n 2 maanden geduurd ivm weide en stal)

Afbeelding
net bij ons

http://i72.photobucket.com/albums/i189/ ... G_3352.jpg
6 maanden later
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 23-08-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: eindelijk de fokkers van m'n paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:10

Wat leuk zeg dat je de moeder heb gezien enzo
is toch wel bijzonder :D

Hammeke

Berichten: 1158
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: Grobbendonk

Re: eindelijk de fokkers van m'n paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 13:28

ja best wel, straks ga ik er even wat foto'tjes van trekken en dan kan ik die ook showen aan jullie :D

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: eindelijk de fokkers van m'n paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:30

ik ben ook bij de vader van mijn paard wezen kijken, ik wil ook heel graag de moeder eens zien. Leuke actie van je, veel plezier met je paard, ziet er heel vriendelijk uit.

_JY_

Berichten: 939
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Zwolle

Re: eindelijk de fokkers van m'n paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:53

leuk dat je haar hebt gevonden, de vader ook al gevonden ;) ?
had je wel een paraplu bij je :P?

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: eindelijk de fokkers van m'n paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:23

Leuke draver heb je hoor. Ik heb er ook 1tje heerlijke temperamentvolle dieren zijn het. Ik ben ook benieuwd naar de foto's van haar moeder.

Hammeke

Berichten: 1158
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: Grobbendonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 19:58