Thioro schreef:Prachtige foto's, ik vind idd de lichtinval ook heel mooi.
Koniks zijn opzich ook wel mooie paardjes maar wat ik me afrvaag: hoe is het beleid eigenlijk rond hengsten en veulens bij zulke begrazingsprojecten?
Het valt mij namelijk op dat er bij foto's van wilde konikpaarden telkens foto's van vechtende hengsten bijzitten.
Nu zijn dit uiteraard spectaculaire foto's en ik kan me voorstellen dat je als fotograaf daarop concentreert. Maar vechten de hengsten echt veel of is er genoeg ruimte om elk een gebiedje met eigen kudde te hebben? En wat gebeurt er met de veulens (vooral de hengstveulens)?
Het verbaasde mij vooral dat er meerdere volwassen hengsten binnen deze kudde liepen!
Sterker nog; er zaten in deze kudde méér hengsten dan merries. Slechts een handje vol merries + veulen.
De jonge hengsten zijn steeds wat aan het stoeien. Deze gevechten zien er op de foto heel serieus en ernstig uit, maar in werkelijkheid bijten ze vaak mis, en slaan ze ook niet echt gericht. Het is een hoop dreigen en heel af en toe een rake klap/beet.
Veulens die door de hengst(en) niet meer getolereerd worden, worden uit de kudde gedreven, en die vormen samen dan weer een nieuwe kudde met jonge hengsten.
Het is een gigantisch gebied waar ze lopen, dus ze hebben alle vrijheid om zelf een eigen plekje te zoeken. 
En dat doen ze ook... Ik zag gisteren regelmatig dat er hengsten achterbleven of juist vanaf een andere plek bij de kudde kwamen.