Wander vertrokken om beleerd te worden voor de kar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Wander vertrokken om beleerd te worden voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 23:03

Vandaag is mijn 2,5jarige Arabo-fries vertrokken om beleerd te worden voor de kar.
Ik had 'm als voorbereiding gewassen en hier en daar wat bijgeknipt, hij stond er dus netjes bij, klaar voor vertrek! Om 20u kwam de man die hem gaat beleren hem ophalen..
Het opladen op de vrachtwagen verliep super, ook al had Wander nog nooit op de vrachtwagen gestaan .. Hij keek eventjes maar liep daarna keurig de laadklep op. We vertrokken zo snel mogelijk, de rit zou ongeveer een half uurtje duren.. We reden de vrachtwagen achterna en merkten dat hij steeds sneller begon te rijden, wat we al vreemd vonden.. Eenmaal aangekomen bij de stal zagen we dat de man zo snel mogelijk uit zijn vrachtwagen wou en de laadklep naar beneden liet. Wat blijkt, Wander had de hele boel afgebroken! Hij was in paniek beginnen steigeren en hangen .. Zijn mooie burberryhalster heeft het met de dood moeten bekopen, helaas!
Paard zo snel mogelijk van de vrachtwagen gehaald, daar stond 'ie dan, helemaal nat van het zweet, het liep er in straaltjes vanaf.. Gelukkig heeft hij zich nergens bezeerd, ben ik even blij dat ik transportbeschermers had omgedaan (die trouwens ook helemaal kletsnat waren)..
Na 'n half uurtje op stal was hij gelukkig terug rustig, pfjoew!

Nu blijft 'ie voor een maandje daar staan, en keert hij hopelijk met een hele hoop bagage in z'n koppie terug!

De man vond hem verder wel erg leuk en chique, hij heeft zowel de moeder als de vader beleerd en vond Wander de ideale combi van de twee, dat hoorde ik natuurlijk graag! Ik hoop maar dat hij het goed gaat doen, ik zal 'm in elk geval de komende weken erg missen!

mijnfjord
Berichten: 587
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Wander vertrokken om beleerd te worden voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:19

Wat leuk dat je paard wordt beleerd, wel jammer dat je hem een paar weken moet missen, is het in de buurt? Dan kun je er zo heen rijden en helpen, hij vertrouwd jou als het goed is meer omdat hij jou kent, en voor jezelf ook een leuke ervaring om op te doen!

Wel apart dat die man steeds sneller ging rijden, en niet even stopte om je paard samen met jou bijvoorbeeld gerust te stellen.

Ben benieuwd naar foto's :D

MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Wander vertrokken om beleerd te worden voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:22

Mag ik vragen waarom je hem al op 2,5 voor de kar wilt beleren, en niet nog even wacht? (Dit is geen aanval, maar vraag me af of je er een reden voor hebt enzo ;) )

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Wander vertrokken om beleerd te worden voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:55

Leuk zeg! Idd wel jammer dat je hem even moet missen!
Ik ben ook wel benieuwd wat jou reden is om hem zo jong te laten beleren :) Ik vind persoonlijk iets langer wachten altijd beter!

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Wander vertrokken om beleerd te worden voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 00:39

We waren zelf aan het twijfelen of we 't nu zouden doen, of pas volgend jaar. De man, die professioneel met paarden bezig is, en die ik vertrouw doordat ik hem al veel aan het werk heb gezien, is naar Wander komen kijken en heeft ons aangeraden om hem nu al te beleren, omdat hij hengst is en behoorlijk sterk & fors is voor z'n leeftijd. Hij kan het best wel hebben.. Trekken is voor 'n paard ook heel anders dan dragen, dat kunnen ze fysiek al vroeger aan, en mentaal is hij eigenlijk ook best volwassen.. Vandaar onze keuze :)

@ Mijnfjord: Het is niet zo heel veraf, ongeveer een half uurtje, maar ik ga pas terug als hij 'af' is, dan krijgen we samen wat begeleiding alvorens terug naar huis te vertrekken :)

mijnfjord
Berichten: 587
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Wander vertrokken om beleerd te worden voor de kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:32

oke, maar lijkt het je niet leuk om mee te helpen met beleren?
Mijn paard heb ik ook samen beleerd met aangespannen rijden, omdat die man er alles van wist en ik hielp omdat ik het leuk vond en mijn paard kende mij wel die man niet dus was wat makkelijker werken.
Maar je kan er iig wel heen om gewoon te poetsen enzo das wel fijn.

We willen graag foto's zien van als die beleerd is :D