Ik ben echt nog nooit zó bang geweest!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Ik ben echt nog nooit zó bang geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 22:32

Jeetje, het begon allemaal met een relaxt stapritje..
Paardjes hadden gister een flinke duinrit achter de rug en om nou toch een beetje de spieren warm te houden even relaxt door het bos.
Mijn moeder ging op ons eigen paard, ik op een paard van een kennis en er ging nog een meisje mee met haar eigen paard.
Eenmaal in het bos een klein drafje maar het bruggetje kwam eraan dus even stappen maar weer..
Bruggetjes vinden die paarden niks aan maar KOEIEN........

Ik reed voorop met de dappere held tot mevrouw een KOE zag in haar linkerooghoek en oh jezus wat zat daar nog meer?
Een MENS met een HOND!
Ik was halverwege het bruggetje tot mevrouw besloot achteruit te gaan en schuin te gaan lopen.
Ze ging dus richting de rand van het bruggetje en ik dacht echt oh god nu val ik met het paard in het water!
Ik heb haar een schop verkocht en gelukkig rende ze vooruit máár op dat moment schrok het paard achter me (die nog voor de brug stond) en mijn paard met mijn moeder erop schrok ook (terwijl het een sukkeltje is) en Lynn draait zich om, mijn moeder valt en Lynn rent keihard naar de weg toe.
Ik had toch gedacht dat ze als kudde dier bleef staan maar no way, ze rende keihard naar de weg toe, mijn allergrootste angst die ik heb in bossen is dat je paard wegrent.
Dus ik wil in mijn reactie erachter aan galopperen maar besefte nog dat het onzin is, want je maakt het paard waar je opzit ook nog op hol.
Rustig aan met het andere meisje naar de weg gedraaft en daar stonden allerlei mensen te wijzen en te vragen van ben je paard kwijt??
Nou jongens, ik was echt nog nooit zo bang.. Ik dacht oh nee niet nog een keer mijn paard verliezen, straks is ze aangereden of nog erger.. het spoor over terwijl er een trein kwam!
Gelukkig is ze opgevangen door een man met stallen aan huis en hebben ze haar snel in de stal gezet.
Lynn was helemaal bezweet en ze trilde als een gek.
Me moeder kwam aangestrompeld en nu zijn nu inmiddels naar het ziekenhuis gereden vanwege erge hoofdpijn en pijn in haar enkel.
Lang leve de cap! Als we die niet op hadden joh!

Ik zit nu denk eventjes in me adraline schock ofzo want ik ben heel erg druk..
Steeds maar denken van wat áls dit en wat áls dat?
Het valt me mee van mezelf dat ik zo rustig bleef, normaal was ik gaan gillen als een idioot omdat ik al een keer me paardje verloren ben en ik er echt niet op te wachten zit om mijn paard ter plekke moeten laten inslapen.
Nou ik ga eventjes douchen en rustig worden.. Ben blij dat alles zo afgelopen is.
De paarden hebben niks en wij hebben gewoon de schrik er even inzitten.
Blij dat ik het zo effetjes kwijt kan!

Stekkie

Berichten: 558
Geregistreerd: 19-03-05
Woonplaats: Noordwijk

Re: Ik ben echt nog nooit zó bang geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:34

jeetje mina!!!
Daar schrik je echt heel erg van!
Het is gelukkig goed afgelopen, had veel erger gekunt maar daar moet je maar niet aan denke..!! :(:)

Hoe is het met je moeder??

Zira1994

Berichten: 1248
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:35

nou daar ging je relaxte dagje.... gelukkig is het goed met het paard afgelopen en valt het met je moeder ook mee

bente_

Berichten: 3066
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:35

Pfoee!
dat is even schrikken! :oo

Mijn pony is één keer in het bos ervandoor gegaan. (Zónder mij )
Mijn vriendin en haar paard hebben haar weer gevangen toen hoor ;) .
maar toen was ik stiekem ook wel bang hoor :=

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 22:36

Mams is nu naar het ziekenhuis toe.. Ik zal morgen wel eventjes een berichtje plaatsten hoe het afgelopen is.
Ik denk een gekneusde enkel! Ze kon amper lopen.

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:41

Heyy!

Dat is inderdaad schikken zeg.

Ik heb het laatst ook mee gemaakt... ik viel met een buitenrit in een berm omdat ik heel stom mijn evenwicht verloor.
Voordat ik op kon staan was mijn paard in galop er al van door! Ik gokte richting stal, maar ze moest nog best een stuk.
Ze is kei hard in galop over de weg gerend, ook over een groot viaduct. Dood eng vond ik het, ik was ook heeeel bang dat er iets zou gebeuren met haar of met automobilisten, fietsers etc. En ik maar rennen naar huis op mn leren laarzen, pff wat duurde dat lang zeg.
Het paard waar mee ik samen was bleef trouwens gewoon staan, wel braaf dus. Vlak voor stal heeft een man haar gevangen, ongedeerd, pff wat was ik opgelucht.

Die 'schock' kan ik me heel goed voorstellen. Zo voelde ik mij ook toen. Toen ik thuis eenmaal onder de douche stond besefde ik pas wat er was gebeurd en dat het best goed was afgelopen.

Hopelijk heeft je moeder niets ernstigs, sterkte!

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Ik ben echt nog nooit zó bang geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 10:47

Nou, mijn moeder heeft een druk verband gekregen en krukken.
Ze moet 5 dagen volledige rust en dinsdag weer naar het ziekenhuis om haar enkel in te tapen.
Gister hadden we Lynn precies een jaar, grappig het heeft een jaar geduurd voor er iemand afviel:P

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Re: Ik ben echt nog nooit zó bang geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:03

jeetje krijg er echt kippevel van!
gelukkig zeg dat het zo goed is afgelopen ( nouja voor je moeder natuurlijk niet )
heel veel sterkte en ook voor je mama!

Maydine

Berichten: 4472
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: De Achterhoek

Re: Ik ben echt nog nooit zó bang geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:35

Pfff dat is schrikken, gelukkig is met jullie paardje niks ergs gebeurt! Sterkte voor je moeder..