Paard ongeluk gehad in de trailer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tictac_
Berichten: 354
Geregistreerd: 26-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:28

Dat is echt een erg verhaal. Ik ken ook zo een verhaal ze hadden een paard gekocht en tijdens het rijden merkte hij hor onrustig het paard was maar hij kon niet stoppen. Dus eenmaal thuis aangekomen stond het paard omgedraaid en bloedde haast overal maar ze wilde het paar niet laten inslapen dus ze hebben het paard gewoon verzorgd tot het beter was en dat is gelukt :D

Mallodie
Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-08-08

Re: Paard ongeluk gehad in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:33

Sneu dat het dier de hele nacht op de koude bodem heeft moeten liggen.. zielig en alleen. Ik heb ook een dubbel gevoel bij die arts, ik begrijp dat je niet direct grote maatregelen kan nemen maar dit vind ik een beetje paardonwaardig verlopen.

Ik denk dat je toch maar een met die chauffeur moet praten, een paard dat omgedraait en op de kop ligt? Nou die trailer moet serieus geschommelt hebben. Ze wil zich er waarschijnlijk onderuit praten...

Was het reeds jullie paard? Misschien denk je er nu niet aan maar door haar 'schuld' is jullie paard dood.. Heb je hem al betaald en zit je nu zonder paard of..?

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:36

Heel veel sterkte gewenst :)
Ik weet wat het is (alleen had ik het dan na 3 weken)
Het is beter voor het beestje zo als ie veel pijn had

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: Paard ongeluk gehad in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:41

Jeetje dat is schrikken.. Snap dat je je heel rot voelt, ondanks dat je het beestje eigenlijk niet eens kende

Morrie05

Berichten: 1140
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:09

Ow bah wat zielig zeg :( Vind het verschrikkelijk dat het paard maar alleen buiten heeft gelegen! Bah echt super zielig! Maar hoe komt hij dan in godsnaam onderste boven in de trailer!?!

Chefke
Berichten: 873
Geregistreerd: 21-09-07
Woonplaats: Wartena

Re: Paard ongeluk gehad in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:17

Wat vreselijk voor je zeg!
Maar ook ik vind het vreemd dat ze niks gevoelt heeft. Ik heb sinds november mn E rijbewijs en ik voel als ik achter het stuur zit alles wat het paard doet. Je voelt het in iedergeval dat het paard erg onrustig is..

_Eveline

Berichten: 2283
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:18

Jeej, wat een vreselijk verhaal. :\ Veel sterkte! :(:)

Wel vind ik het raar dat de DA heeft gezegd dat ie maar gewoon moest blijven liggen.
Mijn paard heeft een tijd geleden ook helemaal in de knoop gelegen in de trailer. Er leek niks aan de hand toen ie bevrijd was uit de trailer, maar een dag later kon ie niet meer staan doordat de zenuwen naar zijn achterhand afgekneld waren door een zwelling.
Samen met de DA zo snel mogelijk op moeten takelen, omdat zijn achterhand na een aantal uur liggen te zwak zou zijn om ooit nog op te kunnen staan..

Nogmaals veel sterkte..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Paard ongeluk gehad in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:21

dit zijn de vreselijke kanten van het paarden houden........... sterkte meis.........

SANNExREBEL
Berichten: 119
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Paard ongeluk gehad in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:24

Arm dier ..
Heel veel sterkte , lijkt me inderdaad een verschikkelijk beeld .
Nogmaals , sterkte !

Happinez

Berichten: 8375
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Paard ongeluk gehad in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:30

jeetje, geen fijn beeld om mee te maken.

Je hoeft het niet eens echt door te hebben hoor,
Mijn paard is ook wel eens half omgedraait in de trailer, En stond vast.
Het leek of hij paar passen zette en toen was het stil. ( overgens gelukkig niets aan overgehouden )
Maar .. zo weet je het nooit.

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:41

Amaretto27 schreef:
Typisch geval wat zo vaak voorkomt: paard heeft in z'n hele leven nog maar 1 of 2 keer of helemaal niet op de trailer gestaan en moet van de ene dag op de andere dag verhuizen. Paard wil er niet in, word erin gemept, paard angstig en dan krijg je dit soort dingen. Hoevaak kom je dat wel niet tegen. Er wordt tegenwoordig helemaal niet geoefend van te voren (op uitzonderingen na), het is zeker maar normaal dat een paard zo de trailer op loopt. Ik vind het echt te triest, zulke mensen verdienen geen paard.

Sterkte ermee meis, verschrikkelijk om zoiets mee te maken!


Pardon? Hoe speculerend kun je zijn? Daar weet je helemaal niks van.... Het komt voor....maar hoeft in dit geval niet zo te zijn. Je moet wel opletten wat je zegt, want voor je het weet help je een verhaal de wereld in dat voor geen meter klopt.
Ik heb jaren geleden hetzelfde gehad met de moeder van onze Fries (was toen zelfs net drachtig van onze Fries). Dat paard stond drie tot vijf keer per week op de trailer, was ook niet nerveus op de trailer...helemaal niks aan de hand.
Ook ik heb niks gehoord. Wel even een geluid, waardoor het leek dat ze verstapte, maar ook daarna was het stil. Als die Fries verstapte in de trailer was dat altijd een enorme dreun (was nogal een kolos), dus ik had niks aan de gaten. Toen ik aankwam op de plaats waar ik mijn les zou hebben, zag ik haar kont niet meer boven de klep uit. Lag ze ook op de kop in de trailer, de benen onder het tussenschot doorgeschoten. Waardoor? Vermoedelijk omdat ze geplast had op de trailer en toen uitgegleden was in de plas en de drol en de urine die er lag, maar dat weet ik ook niet zeker. Ik rijd altijd superrustig, ben erg voorzichtig, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Gelukkig heeft dit dier er niks blijvends aan overgehouden en is de dracht ook goed verlopen.
Kortom....soms gebeuren er vervelende ongelukken die je niet had kunnen voorkomen en gewoon domme pech zijn.
Ik stoor me ontzettend aan reacties die gelijk met de vinger een schuldige aan proberen te wijzen, zonder feiten te kennen.....terwijl de schuldige in dit geval gewoon het noodlot/pech kan zijn.
Je kunt mensen heel erg kwetsen door zo veroordelend te zijn!

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:44

Chefke schreef:
Wat vreselijk voor je zeg!
Maar ook ik vind het vreemd dat ze niks gevoelt heeft. Ik heb sinds november mn E rijbewijs en ik voel als ik achter het stuur zit alles wat het paard doet. Je voelt het in iedergeval dat het paard erg onrustig is..


Het hangt heel erg van je auto en je trailer af of je wat voelt of niet. Ik heb in de loop der jaren met veel verschillende combinaties gereden en echt....er kan een wereld van verschil tussen zitten. Ook hoe stug de vering van je auto is afgesteld heeft er mee te maken.
Ik heb nu een Nissan Patrol long version en een spik splinternieuwe trailer met speciale vering....en eerlijk gezegd voel ik nu amper meer wat. terwijl bij mijn vorige auto en trailer ik echt kon merken als mijn Jazzje stond te hip hoppen met haar hoofd. Dat doet ze nu nog steeds....maar nu voel ik het niet meer met deze combinatie.

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 23:27

@ mallodie: nee het was niet ons paard. De vrouw waar ik voor werk krijgt de paarden aangestuurd door een man, die paarden rijden wij door en ze worden dan bij ons verkocht. De paarden zijn op dat moment nog van die man en de winst word gedeeld. Wij kunnen ons er nu dus ook een beetje buiten houden. Het is nu een kwestie tussen die man en de vrouw die het paard bracht.
Allemaal bedankt voor de reacties :) Morgen als ik er weer ben is ze als het goed is al opgehaald maar het beeld zal nog lang op mijn netvlies blijven staan.. Ik durf nu eigenlijk ook niet meer zo goed met mijn eigen paard weg met de trailer aangezien zij ook moeite heeft met blijven staan als ze in de trailer staat..

Amaretto27

Berichten: 2283
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:30

Citaat:
Pardon? Hoe speculerend kun je zijn? Daar weet je helemaal niks van.... Het komt voor....maar hoeft in dit geval niet zo te zijn. Je moet wel opletten wat je zegt, want voor je het weet help je een verhaal de wereld in dat voor geen meter klopt.
Ik heb jaren geleden hetzelfde gehad met de moeder van onze Fries (was toen zelfs net drachtig van onze Fries). Dat paard stond drie tot vijf keer per week op de trailer, was ook niet nerveus op de trailer...helemaal niks aan de hand.
Ook ik heb niks gehoord. Wel even een geluid, waardoor het leek dat ze verstapte, maar ook daarna was het stil. Als die Fries verstapte in de trailer was dat altijd een enorme dreun (was nogal een kolos), dus ik had niks aan de gaten. Toen ik aankwam op de plaats waar ik mijn les zou hebben, zag ik haar kont niet meer boven de klep uit. Lag ze ook op de kop in de trailer, de benen onder het tussenschot doorgeschoten. Waardoor? Vermoedelijk omdat ze geplast had op de trailer en toen uitgegleden was in de plas en de drol en de urine die er lag, maar dat weet ik ook niet zeker. Ik rijd altijd superrustig, ben erg voorzichtig, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Gelukkig heeft dit dier er niks blijvends aan overgehouden en is de dracht ook goed verlopen.
Kortom....soms gebeuren er vervelende ongelukken die je niet had kunnen voorkomen en gewoon domme pech zijn.
Ik stoor me ontzettend aan reacties die gelijk met de vinger een schuldige aan proberen te wijzen, zonder feiten te kennen.....terwijl de schuldige in dit geval gewoon het noodlot/pech kan zijn.
Je kunt mensen heel erg kwetsen door zo veroordelend te zijn!


Ik beweer ook niet dat het in dit geval zo is en wil ook niemand beschuldigen ofzo. Maar ik heb het nu te vaak mee gemaakt dat het verkeerd gaat op de trailer omdat mensen gewoon domweg niet na denken dat een paard niet zomaar op een trailer loopt. Wat jij hier omschrijft bij jou paard is indd gewoon domme pech. Maar ik ben er van overtuigd dat het meeste voortkomt uit angst van het paard.
En sorry ervoor als mijn reactie verkeerd overkomt.

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:54

Amaretto27 schreef:
Citaat:
Pardon? Hoe speculerend kun je zijn? Daar weet je helemaal niks van.... Het komt voor....maar hoeft in dit geval niet zo te zijn. Je moet wel opletten wat je zegt, want voor je het weet help je een verhaal de wereld in dat voor geen meter klopt.
Ik heb jaren geleden hetzelfde gehad met de moeder van onze Fries (was toen zelfs net drachtig van onze Fries). Dat paard stond drie tot vijf keer per week op de trailer, was ook niet nerveus op de trailer...helemaal niks aan de hand.
Ook ik heb niks gehoord. Wel even een geluid, waardoor het leek dat ze verstapte, maar ook daarna was het stil. Als die Fries verstapte in de trailer was dat altijd een enorme dreun (was nogal een kolos), dus ik had niks aan de gaten. Toen ik aankwam op de plaats waar ik mijn les zou hebben, zag ik haar kont niet meer boven de klep uit. Lag ze ook op de kop in de trailer, de benen onder het tussenschot doorgeschoten. Waardoor? Vermoedelijk omdat ze geplast had op de trailer en toen uitgegleden was in de plas en de drol en de urine die er lag, maar dat weet ik ook niet zeker. Ik rijd altijd superrustig, ben erg voorzichtig, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Gelukkig heeft dit dier er niks blijvends aan overgehouden en is de dracht ook goed verlopen.
Kortom....soms gebeuren er vervelende ongelukken die je niet had kunnen voorkomen en gewoon domme pech zijn.
Ik stoor me ontzettend aan reacties die gelijk met de vinger een schuldige aan proberen te wijzen, zonder feiten te kennen.....terwijl de schuldige in dit geval gewoon het noodlot/pech kan zijn.
Je kunt mensen heel erg kwetsen door zo veroordelend te zijn!


Ik beweer ook niet dat het in dit geval zo is en wil ook niemand beschuldigen ofzo. Maar ik heb het nu te vaak mee gemaakt dat het verkeerd gaat op de trailer omdat mensen gewoon domweg niet na denken dat een paard niet zomaar op een trailer loopt. Wat jij hier omschrijft bij jou paard is indd gewoon domme pech. Maar ik ben er van overtuigd dat het meeste voortkomt uit angst van het paard.
En sorry ervoor als mijn reactie verkeerd overkomt.


Fijn dat je het nog even toelicht.
Je hebt gelijk dat er ook vaak dergelijke ongelukken gebeuren door onzorgvuldigheid/haast/slordigheid/onnadenkendheid etc.., maar je kunt er nooit van uit gaan dat dat het geval is, als je de feiten niet kent.

Bari

Berichten: 1515
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: in het noorden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:00

vreselijk dat je zoiets mee moet maken. kan me voorstellen dat je je naar voeld. sterkte.

nikia
Berichten: 466
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Echt

Re: Paard ongeluk gehad in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:08

jeetje wat erg meid.
ja sommige paarden hebben je hard al gestolen bij de eerste blik. dit was helaas anders, je kon er niets meer aan doen
sterkte meid!

_Joyy

Berichten: 1471
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:16

wat erg, ik hoop dat je er nu een beetje overheen bent. Voor het paard was dit wel het beste. Jammer dat het moest gebeuren! Veel sterkte.

KimPower

Berichten: 177
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Paard ongeluk gehad in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:24

Sterkte meid, jullie hebben gedaan wat jullie konden. Zonde van het paardje.

megahaf

Berichten: 409
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:58

Wel vreemd dat ze niet meer moeite gedaan hebben om haar laten recht te staan. Mijn vorige paard heeft ook een zenuwverlamming gehad omdat ze gaan liggen was toen ze een hoefzweer had. Ze had zodanig veel pijn dat ze niet meer wou rechtstaan, met die verlamming in haar achterbeen tot gevolg. We moesten haar toen regelmatig doen opstaan of omdraaien. Na zowat 20 injecties was ze weer te been. Helaas heb ik haar een paar maanden later moeten laten gaan; ze bleek kanker te hebben en mede daardoor kreeg ze constant hoefzweren (waarschijnlijk liet het afweersysteem het afweten). Zonde, wat een triest verhaal.