paard verkopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisax3
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-09

paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 19:09

Ik zit al tijdje dat het helemaal niet meer klikt tussen mij en mijn paard falco
Het gaat zo al 2 jaar dat ik weet dat hij niets voor mij is maar toch kan ik hem niet verkopen.
Hij is ten eerste te groot voor mij en zijn karakter is helemaal niet voor mij maar meer voor een ervaren ruiter die met veel geduld dit paard kan rijden en ermee kunnen omgaan.
Vandaag is eindelijk tot mij doorgedrongen dat ik hem moet verkopen maar ik kan het niet ;( ik weet dan niet of die mensen hem zullen kunnen blijven houden. Mss doen ze hem wel naar de slacht en dit wil ik zeker niet. ik zou hem ook nog graag blijven zien maar dat gaat gewoon niet. Waarom lukt dit niet bij mij en wel bij anderen zo te zien op kapaza.
|( Ik ga dit niet aankunnen hem verkopen maar het moet zodat ik een paard met beter karakter kan kopen en wat kleiner paard.

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:11

Wat vervelend zeg..
Kan je niet een bepaald soort cursus met hem gaan doen?
Bijvoorbeeld bij www.equixantos.com .

lisax3
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-09

Re: paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 19:14

die cursus zie ik gewoon niet meer zitten. Had ik ook al aangedacht. We hebben hem al laten trainen door iemand wat goed lukte maar we zijn niet meer geweest, thuis lukt het nooit. Ik krijg hem niet alleen uit weide met halster. Ik durf ook niet meer in de weide alleen, hij heeft me al eens omver gelopen. Ik weet niet wat doen:(

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:15

misschien kan iemand in de buurt hem kopen? dan kan je hem nog wel opzoeken. naar de slacht gaat een paard niet zomaar, dus dat kan je waarschijnlijk ook uitsluiten!
als er eerlijke, en goede kopers zijn merk je dat wel hoor, ze vragen veel over het paard en komen misschien wel 2 keer of meer kijken, ipv 1 keer een uurtje en gelijk de beslissing nemen!
als je er geen goed gevoel bij hebt kun je altijd nog nee zeggen.

maar volg je hart! als jij een ander, kleiner paard wil doe dat dan! het heeft geen zin nog 2 jaar te lopen dobben, hak een knoop door! als je een kleinere wilt zul je deze moeten verkopen, wil je dat niet persee of wil je dat het toch goed komt, ga dan aan de slag! neem een goede instructeur, die kan je wel verder helpen!!

zoals sodeletuut zegt, dit kan idd ook veel helpen!!!

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:19

lisax3 schreef:
die cursus zie ik gewoon niet meer zitten. Had ik ook al aangedacht. We hebben hem al laten trainen door iemand wat goed lukte maar we zijn niet meer geweest, thuis lukt het nooit. Ik krijg hem niet alleen uit weide met halster. Ik durf ook niet meer in de weide alleen, hij heeft me al eens omver gelopen. Ik weet niet wat doen:(

Dus hij heeft geen respect voor je, daarom ben je bang voor hem en kan je niks met hem. Hij is dus de leider over jou.
Ik kan je deze cursus in mijn vorige post toch echt heel erg aanraden.. Hier leer je de leider te zijn over je paard, maar toch ook een vriend. Hier leer je hoe je paard respect voor je krijgt en hoe je je paard op een ongedwongen manier alles kan laten doen.. Het is een beetje richting natural, dus je paard wordt niet eens aangepakt ofzo en het is toch heel erg effectief..

Ik snap dat het ontzettend moeilijk voor je is om zo'n beslissing als deze te maken. Ik zou het ook absoluut niet kunnen en alles er aan willen doen om het goed te krijgen, maar aan je verhaal te horen heb je al erg lang je best gedaan, dus dan raakt je motivatie ook een beetje op..

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:02

Dat is wel heel erg rot voor je. Maar als je echt niet verder durft en wilt met hem, dan zit er toch echt maar één ding op.
Je kunt hem ook onder contract verkopen. Als de volgende eigenaren hem dan willen verkopen
dat zou je kunnen afspreken dat het paard bij jou terug komt. Of dat je duidelijk afspreekt dat je wel wilt weten waar hij dan heen gaat. Misschien ben je dan wel wat meer geruster erop/

Succes ermee en volg je hart!!!

lisax3
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:07

ik zou ook graag met een contract werken dat hij dan bij ons terug kan komen als ze hem willen verkopen. Als mijn zus terug van de reis komt zullen we alles bespreken. Maar de keus ligt aan mij:(

orient11

Berichten: 70
Geregistreerd: 29-03-08
Woonplaats: Malden

Re: paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:15

hmm dat is wel erg vervelend zeg, het is wel even heel moeilijk maar misschien aan de andere kant wel beter?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:19

lisax3 schreef:
ik zou ook graag met een contract werken dat hij dan bij ons terug kan komen als ze hem willen verkopen. Als mijn zus terug van de reis komt zullen we alles bespreken. Maar de keus ligt aan mij:(

Zo'n contract heeft 0 rechtskracht, verkocht is verkocht. Wil je hem nog niet echt kwijt zet hem dan of in training (zodat je het onder goede begeleiding nogmaals kan proberen), of verlease hem aan iemand die er wel mee overweg kan.

lisax3
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-09

Re: paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:21

in training kan ik hem niet plaatsen. Heb ook geen zin om het nog te proberen. Het grootste probleem is dat hij veel groter is en dat maakt me bang.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:23

Citaat:
Heb ook geen zin om het nog te proberen


Als je hem absoluut niet wilt verkopen, zul je van zulke dingen af moeten stappen.
Geef jezelf een schop onder je kont en maak zin :o
Het komt niet vanzelf goed natuurlijk en je paard kan het niet alleen goed laten komen.

lisax3
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-09

Re: paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:37

ik wil hem verkopen maar het lukt me gewoon niet:(

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:03

lisax3 schreef:
ik wil hem verkopen maar het lukt me gewoon niet:(


Dat heb ik ook pas geleden nog meegemaakt, en ik heb er nu vreselijk spijt van.
Want ik mis haar nog elke dag. Dus denk heel erg goed na wat je doet, want terug draaien kan niet meer.
verkocht is verkocht!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:10

Ik denk dat als het echt niet klikt het idd mss beter is hem te verkopen, hij hoeft niet zomaar naar de eerste de beste te gaan, als verkoper heb je het natuurlijk zelf in handen, voel je je niet goed bij iemand die komt kijken, zeg dat dan ook eerlijk. Je kan ook altijd eens gaan een mogelijke nieuwe thuis zelf gaan kijken, vormt vaak ook al beter een idee. Over het feit dat je niet wil dat hij geslacht wordt, kun je zn paspoort laten veranderen naar sportpaard (gewoon via het mutatiedocumentje dat er bij zit), dat scheelt alweer, kun je daar al iets geruster over zijn. Als je hem nu nog niet kan verkopen, is het mss nog niet het gepaste moment. Je kan het nog altijd even aankijken. Denk er rustig over na, en verkoop hem enkel als je 100% zeker bent, anders ga je nadien alleen maar twijfelen of er spijt van hebben.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:22

Ja meissie das een naar probleem. In je hoofd weet je dat het beter is, maar je hart is er nog niet van overtuigd. Je moet het zo zien: Zoals het nu gaat gaan er ongelukken gebeuren, kies voor je paard en jezelf en zoek voor hem een fijn nieuw passend huis en voor jezelf een braver passend paardje. Ik vind het dapper en eerlijk van je dat je beseft dat je zelf niet het beste huis voor hem bent. Het komt wel goed, zoek op je gemakje een fijn eerlijk huis.

Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:28

Soms kan een paard verkopen het beste zijn dat je kunt doen. Zowel voor jezelf als voor het paard.
Ik heb er twee verkocht, in beide gevallen aan ruiters die veel geschikter voor het paard waren dan ikzelf.
De ene heeft het daardoor nog tot M dressuur geschopt en de andere "woont" dichtbij mij, ik rij er regelmatig nog even langs en ze heeft het gewoon goed daar. Beter dan bij mij, ook al heb ik er ook altijd alles voor gedaan.
En laten we eerlijk zijn: er moet toch ook soms wat "beweging" in de markt zitten? Anders had jij hem ook nooit kunnen kopen.