even een verhaal kwijt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

even een verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 12:39

En toen ging het even heel anders dan je had verwacht..

En ik ga proberen me verhaal kort en gemakkelijk te houden. Vind het moeilijk om dingen makkelijk te vertellen

Ja gister heb ik eindelijk me besluit doorgezet.
van een eigenaar verzorg ik 2 geweldige shetlanders en een fries.
Al een tijd lang wilde ik al stoppen met de Fries.
wil minder met de eigenaar te maken hebben, en ik doe toch altijd alles fout
al een tijd loop ik er zoiezo niet meer met plezier wat eigenlijk door de eigenaar zelf komt. Hij is erg onprettig vooral in wat hij zegt.

Ja en gister was ik er met een andere vriendin van stal, en trillend ben ik naar hem toe gegaan en heb het gezegd.
Hij zei dat hij het er al aan zag komen. Maar hij begon toen heel onprettig te praten niet over mij, maar over de andere bijrijdster van de fries. ( ik kan heel goed met haar opschieten)

Even een korte uitleg in september was ze een keer in de stal gevallen ofzo bij de andere bijrijdster. week later kreeg ze een hoefzweer meteen derachter een peesblessure waar ze kort geleden van genezen is maar daarbij had ze nog een lichte hoefbevangeheid.
Ze kreeg last van een brokkelige hoeven en de ijzers moesten eraf.
De ene hoef was heel kort bekapt dus ze liep echt niet goed, eindelijk kozen ze voor een andere smid die het prima had geregeld der stonden weer ijzers onder en we konden beginnen met opbouwen.
Een week geleden was ik net terug van vakantie en andere bijrijdster was aan eht rijden en ineens liep ze heel slecht (bleek dat er ergens een kuil zat miss kwam het daardoor)
Ze loopt nog steeds niet goed net alsof der bot elke keer een tik maakt ofzo.

Dit heeft natuurlijk behoorlijk wat geld allemaal gekost
nou toen begon het.
Ja ik zet de paarden al weet ik veel hoeveeeel jaar buiten, nog nooit wat gebeurt.
En bij haar valt ze ineens in stal en niemand weet hoe en wat.
En omdat mevrouw geen zin heeft om de bak te trekken nu dit -zet stom nadoe stem op- jaa er was ergens een kuil.
Hij zei dat als ze terug was van vakantie hij waarschijnlijk haar de slluetel laat inleveren en een ander iemand gaat zoeken.
of dat hij zelf meer met haar gaat doen (nee ze doen eigenlijk niks met hun paarden)
Nou en nog meer van die dingen en hij herhaald alles nog een paar keer.
Ik vond het vreselijk om dit aan te horen

Hierin snap ik zijn punt wel, maar ik voel me nu echt vreselijk poedersuiker.
Zei is op vakantie en als ze straks terug komt kan ze gewoon oprotten.

Ik krijg steeds minder zin om naar stal te gaan, niet om de paarden maar om de eigenaar om zijn onprettige woorden, zijn onprettige en ondankbare opmerkingen.

ik zou voor geen goud met die lieve pony's willen stoppen, maar ik verlang er steeds meer naar.

ik weet niet wat ik met dit verhaal wil bereiken ik moet het gewoon even kwijt.

_JY_

Berichten: 939
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Zwolle

Re: even een verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:25

dat is inderdaad wel rottg ja, ik weet niet wat ik zou doen, ik denk zoveel mogelijk ontwijken, maar ik denk dat je dat al wel doet :P verder weet ik het ook niet..

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:29

Heey,

Laat je niet gek maken, als jij lol heb met de shetlander en de fries.
Ik zou het daar voor doen, en laat hem maar praten ene oor in, en het andere uit.
Ik weet hoe moeilijk het is, ik heb het zelf 2 jaar geleden ook gehad.

Of je moet iets nieuws gaan zoeken, en dan kan je opnieuw iets opbouwen.
Met een eigenaar die misschien wel heel lief is.
Zo is het bij mij gegaan.

Ik hoop dat het goed komt,

Liefs Desiree

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 20:51

Lief dat jullie nog reageren :)
Hij is er bijna altijd als ik er ben, niet zoveel werk meer op zijn werk volgens mij.

Me vriendin krijgt eigen paard ze zou de stal die nu leeg staat krijgen. Ze is bezig met een paard zoeken.
Belt hij mij vannochtend (mij nog wel als eerst niet haar ofzo)
en hij zei dat hij de stal aan iemand anders heeft gegeven.
Lang verhaal verder.
Dit vond ik echt heel erg banketstaaf van hem.

Later vroeg hij aan mij was je nog van plan te stoppen met de pony's ? Ik zeg het staat niet in me planning, hoezo.
Hij o niks.
Ik weet niet hoor maar wilt hij ons nu allemaal weghebben ofzo.
Hij vroeg dit echt niet zomaar hij had dit zoiezo al gevraagd toen ik het van elpi zei.
Ik breng nu natuurlijk geen geld meer binnen. De pony's heb ik altijd al gratis gedaan.

Ik weet niet meer wat ik moet doen ben gek op die pony's, zou ze zo willen kopen wat ik nog wel ga vragen aan me ouders, anders moet ik nog maar even gaan nadenken over wat ik wil.
hier blijven als hun (die 2 andere meisjes) weg zijn.. weet niet of ik dat wel wil.

De lol word zo wel steeds minder. loop steeds vaker te huilen, en wat anders zoeken gaat moeilijk ze vragen hier overal voor 2 dagen een paard te doen 100 euro in de maand ofzo. Belachelijk

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: even een verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:03

Ik zou zeggen of je zoekt iets nieuws met een eigenaar die je wel bevalt of je blijft gaan voor de paarden.. als is dat misschien wel een beetje moeilijk omdat je er steeds geen zin in hebt vanwege die eigenaar.. Ik zou er in ieder geval nog eens goed over nadenken of je hier wel mee wil doorgaan, hele moeilijke beslissing :j

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: even een verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:43

Ik zou zeggen , misschien kan je inderdaad proberen te te kopen. En anders misschien één van de twee.
Veder als je steeds huilt, is het natuurlijk ook niet leuk.
In deze omgeving heb je het ook vaak dat ze geld vragen. Toen ik gestopt was met mijn vorige verzorg paard omdat hij verkocht was, ben ik ook weer opzoek gegaan.

Toen kwam ik bij een handel stal aan, en daar ree en verzorgde ik alle paarden. En toen ze verkocht werden stopte zij het geld in haar zak, leuk voor de rij ervaring. maar dit was ik ook zat.

Nu net een maand geleden ben ik via marktplaats op een heel lief adres gekomen, en moet zeggen dat ik het hier erg getroffen heb. Altijd ook gezellig wat drinken en bij kletsen.
Misschien moet je het niet tegen hem zeggen, maar ondertussen opzoek gaan naar iets. Je kan bijvoorbeeld hier op bokt een advertentie neer zetten, en ook op marktplaats.
Het helpt echt hoor....

Ik wens je heel veel succes.
En als er wat is, je mag me altijd pben

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 20:06

Kopen mag niet, me ouders zeggen van ja het is niet dat we het niet kunnen betalen, maar je heb al je ideeen nog voor je.
Weet jij veel wat ik ga doen als ik over 2 jaar klaar ben met opleiding.
ik vind dat ze daarin wel gelijk hebben, mijn ideeen kunnen per dag veranderen
:o
en als ze ze zouden kopen willen ze dat ik daar dan niet ga staan, maar er is hier nergens een goede stal of het kost echt heel veel !

April is het veulen van Lady al 7 jaar zjin ze nooit uit elkaar geweest.
Daarbij zijn ze gedekt, dus denk dat hij ze niet verkoopt.

ik ga nu weer is begninen met rijden, gewoon een uurtje op de manege dat ik in ieder geval weer is op het paard zit en daar had ik het altijd wel naar me zin.
Verder heb ik over een jaar denk ik wel bijna me rijbewijs dus kan ik dan verder zoeken.
Mag van me ouders me ruiterbewijs gaan halen en me vader wil met mij samen menlessen nemen.
Nu kijk ik het wel even aan misschien moet ik in ieder geval niet meer elke dag de pony's doen

Verder houd ik me ogen open voor iemand die een verzorgster of bijrijdster zoekt.
Een advertentie plaatsen durf ik niet, weet niet of ik hier weg kan
het is vooral april waar ik zo aan gehecht ben :o
die pony betekent zo veel voor me dat kan ik niet uitleggen.

Verder heel erg bedankt voor je reactie !!
En ik zal het zeker onthouden :)

_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Re: even een verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:18

Oke heel erg vervelend,
Doe wat voor jezelf het beste is.
En hou me op de hoogte he!

liefs Desiree

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Re: even een verhaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:00

Zal ik doen :) !