afgedankt door eigenaresse ex verzorgpaard is dit normaal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrisenUledi
Berichten: 302
Geregistreerd: 24-05-09

afgedankt door eigenaresse ex verzorgpaard is dit normaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:02

hallo allemaal,,

het is al een hele tijd geleden dat dit gebeurt is maar ik zit er nog steeds mee zo begon het

toen ik een jaar of 12/13 was wilde ik heeel graag een verzorg paard/pony. ik aan iedereen vragen of ze iemand wisten nou kwam ik uit bij een mevrouw die nog iemand zocht.
iedereen vertelde mij dat je ermee moest oppassen want er kwamen al rare verhalen vandaan.

affijn ik gereden op dat paard dat elke keer kreupel was omdat die gewoon overvoerd werd.
wat kreeg die:
meuslie een kilo per dag
brok 2 kilo per dag en nog veel meer
nou zou je zeggen dat is niet zo veel voor een paard maar ls je die zag dacht iedereen dat ze op bevallen stond.

op een dag belde ze me op en vroeg kan jij vandaag morgen en overmorgen rijden want ik zit druk met mijn werk etc... nou is dat niet erg maar dit gebeurde bijna elke week....
ik er natuurlijk braaf heen en deed mijn dingentjes....

zelfs in ALLE vakanties ging zij op vakantie en stond ik braaf voor haar klaar!!!!

een jaar of 3/4 later zegmaar nu 6 maanden terug kreeg ik tehoren dat ik eindelijk een eigen paard kreeg en moest dus stoppen met het verzorg paard.
ongeveer de laatste maand dat ik had gereden had ik heel erg last van mijn rug dus had haar vaak gelongeerd en los laten lopen en ook dan nog even gereden. en dat mocht ook gewoon van haar alleen kreeg ik elke keer tehoren van ben je wel geweest..... op een gegeven moment ging ze ook nog zeggen dat ze mij elke dag belde en smste maar heb nooit iets gehad.

toen kwam het ik stond altijd voor dat paard klaar in alle vakanties alle dagen van de week etc. etc.....

nou ik had haar gebeld of ze even naar de manege wilde komen omdat ik haar iets wilde vertellen.

(ik had natuurlijk al aan iedereen verteld dat ik een eigen paard kreeg dus dat wist ook de hele manege)

komt ze naar mij toe zeg ik van ja ik moet er helaas mee stoppen want ik krijg een eigen paard waarom zij zecht nou ik had dat al gehoord en ik hoop dat het helemaal niks word want je hebt ook nooit goed voor dit paard gezorgd en ik wilde er ook al een einde aan maken want je kan helemaal nikt met paarden enz enz enz.... en de druppel die de pan deed overlopen was ook nog dat ze zei lever je sleuteltje van de kast nu maar in want ik wil je noooit meer zien....

Ik stond met mijn mond vol tanden
ik het paarden meisje dat naar NHB Deurne gaat omdat ze volgens sommige zo goed met paarden kan omgaan word uitgemaakt voor dat ik dat niet kan
en veel erger nog ik stond altijd voor dat paar klaar en heb er helemaal niks voor terug gekregen....

gelukkig heb ik nou een heel lief eigen paardje en word elke keer tegen mij gezecht dat ik niet zo veel liefde moet geven (sarcasties bedoeld) want ik zou het liefste de hele dag bij haar zijn en willen knuffelen en rijden. en dan door zoon mens uitgemaakt worden dat ik niks om paarden geef

het doet mij zoveel pijn

graag reactie hoe ik dit kan verwerken

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Re: afgedankt door eigenaresse ex verzorgpaard is dit normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:05

Tja rot... Maar het gebeurt.
Elk verhaal heeft 2 kanten, en niemand is heilig... dus ik oordeel verder niet.

Veel sucses met het zoeken naar een nieuw verzorgpaard!

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:06

Probeer het toch achter je te laten, je hebt nu je eigen paardje, denk gewoon zo van als ik echt zo slecht was dan had ik al veel eerder moeten stoppen, is zonde van je energie om hier teveel aan te blijven denken.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:07

Stank voor Dank...
Ik denk dat ze ietsiepietsie in de war was hoe ze het nu moest aanpakken, zonder jou.
Lekker laten gaan, jij weet beter. Weet je gelijk wat je aan iemand heb.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:07

Equidea schreef:
Tja rot... Maar het gebeurt.
Elk verhaal heeft 2 kanten, en niemand is heilig... dus ik oordeel verder niet.

Veel sucses met het zoeken naar een nieuw verzorgpaard!


dat is ook mijn antwoord.

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:08

dit is helaas zo'n veel voorkomend verhaal, de eigenaresse van mijn vorige verzorgpaard had zelfs in marktplaats advertenties gezet dat ik zo'n slechte verzorgster was en dat ze daarom een andere zocht... tsja en van de andere verzorg paard die vond het niet leuk dat ik een eigen paard kreeg dus die praat niet meer tegen me, en loopt voorbij alsof ik er niet eens sta, maar ja ik sta daarboven ik heb nu ook me eigen paardje en daar steek ik mijn energie in, die besteed ik niet aan dat soort mensen!!

Vroukje
Berichten: 14
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:08

Raar dat ze zo reageert ..
Waarschijnlijk kan ze het niet hebben dat je er nu niet meer voor haar paardje bent en dat ze alles zelf moet doen ;)

Trek het je niet aan, ookal is het moeilijk.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:11

Laat die vrouw stikken, ze is jaloers, en ook ze zal niet zo makkelijk iemand vinden die altijd voor haar klaarstaat, ze kan niet zelf voor haar eigen paard zorgen, dus ze is precies degene die niet voor haar paard kan zorgen en klaarstaan.

Geniet jij nou maar van je eigen paard, je kan er prima voor zorgen, vergeet die rare troela.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:11


opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:11

Je moet het eigenlijk eerder opvatten als een compliment, ze weet zich waarschijnlijk gewoon geen raad zonder jou en weet niet hoe ze dat aan moet pakken en verwoorden :D

Eigenlijk "snap" ik niet zo goed waarom jij je daar druk over zou moeten maken; je hebt een leuke tijd gehad met haar paard, ongetwijfeld genoeg geleerd en hebt nu een eigen paard; dan heb je met haar toch ook verder niet perse iets nodig?

Snap dat je het oneerlijk vind hoe het is gegaan en dat is het ook, maar dat is puur een tekortkoming van haar kant.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:17

Coby schreef:
Equidea schreef:
Tja rot... Maar het gebeurt.
Elk verhaal heeft 2 kanten, en niemand is heilig... dus ik oordeel verder niet.

Veel sucses met het zoeken naar een nieuw verzorgpaard!


dat is ook mijn antwoord.



TS heeft nu een eigen paardje, dus hoeft niet op zoek naar een nieuw verzorgpaard denk ik! ;)

TS: Lekker genieten van je eigen paardje en niet te veel terugkijken. Als ze je al die tijd zo slecht vond had ze dat wel eerder gezegd toch en niet als je zelf verteld dat je er mee op wilt houden.

IrisenUledi
Berichten: 302
Geregistreerd: 24-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:19

Coby schreef:
Equidea schreef:
Tja rot... Maar het gebeurt.
Elk verhaal heeft 2 kanten, en niemand is heilig... dus ik oordeel verder niet.

Veel sucses met het zoeken naar een nieuw verzorgpaard!


dat is ook mijn antwoord.


ik heb nou een eigen paard en daarom zoek ik ook geen verzorg paard meer

en vind het erg flouw dat sommige mensen zeggen dat het vehaal 2 kanten heeft :D Ik zet dit erop en dat betekend niet dat je dan voor een ander moet staan

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:30

Verkeerd gelezen.... excuses daarvoor.
Gefeliciteerd met je eigen paard!!! :o
Maar....ieder verhaal heeft toch 2 kanten. Ieder mens heeft zijn eigen subjectieve mening.

O__O
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-08-09

Re: afgedankt door eigenaresse ex verzorgpaard is dit normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:38

Misschien was die vrouw op dat moment heel boos en is ze nu een beetje afgekoeld. Je zou misschien een gesprek aan kunnen gaan met haar en vragen waarom zij vond dat jij het fout deed?
Veeel plezier met je eigen paard.

kiolette

Berichten: 435
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:50

Als Jij niet goed voor haar paardjes was, snap ik niet dat ze je al die jaren aangehouden heeft. Ze heeft er best wel gemak van gehad ;)
Ga daar maar van uit.
En voor de rest, gewoon van je eigen paardje genieten.

lianne__

Berichten: 830
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:47

wees blij dat je nu een eigen paard hebt.
heb je dit probleem niet meer.
sta erboven, wees maar trots op wat je nu hebt.
en je weet vast zelf wel hoe en wat je gedaan hebt bij je verzorgpaard.
Dan lijkt het me dat je geen schuldgevoel hoeft te hebben.
Tuurlijk is het hard om zoiets te moeten aanhoren, maar als het goed is weet je zelf wel beter.

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:21

Het enige wat ik niet zo heel netjes vind aan het hele verhaal, is dat je zegt dat je de hele manege al had verteld dat je een eigen paard kreeg en het haar dus pas na die tijd verteld hebt.. Misschien dat haar reactie daarom nogal rot overkwam.. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik van anderen moet horen dat degene die mijn paard verzorgt een eigen paard heeft en daarom stopt met mijn paard, en ik dat later pas van de persoon zelf te horen krijg.. Magoed, buiten dat kun je zoiets natuurlijk ook op een rustige gewone manier duidelijk maken..

Veel plezier met je eigen paardje!