1e les doma vaquera

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

1e les doma vaquera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 11:23

Niet voor rijtechnisch commentaar, het is overduidelijk dat er veel anders/beter moet. Het was tenslotte onze eerste les. Maar ik vind het erg leuk om eens een keer wat foto's te laten zien van Frío (en mijzelf).
Dit was zoals gezegd voor ons de eerste keer dat we een les doma vaquera hadden. Ondanks er dressuurmatig uiteraard overeenkomsten zijn was het toch compleet anders. Maar leuk! *\o/*
En behoorlijk lastig (b.v. met 1 hand rijden en dan toch nog kunnen sturen). Veel om op te oefenen dus.

De garocha paste niet in de (leen)auto en achteraf was dat niet zo heel erg. Vrees n.l. dat ik genadeloos in de knoop met dat ding en mijzelf was gekomen als ik daar de eerste les wel mee aan de slag was gegaan.

Oke, hierbij dan de foto's.

Uitleg van de juf (Cloris @ Bokt).
Afbeelding

Afbeelding

Even pauze tussendoor.
Afbeelding

Braaf paard!!!
Afbeelding

Haaaaiiiii camera! :wave:
Afbeelding

Poging tot versnellen in galop.
Afbeelding

Afbeelding

Zoals gezegd plaats ik de foto's niet voor het rijtechnische commentaar, maar om eens mijn paard onder het zadel te laten zien en omdat ik het leuk vind om eens iets anders te laten zien.

geerke

Re: 1e les doma vaquera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:28

mooi paard hoor!
misschien een domme vraag...wat ben je in hemelsnaam met je zweep aan het doen?

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:31

volgens mij de oefenhouding voor de garrocha ofnie? ;)
wat een mooi paard! leuk hoe ie in de camera staart of de 5e foto :+

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 11:33

De zweep werd gebruikt om droog te oefenen. Het doel is om uiteindelijk met een garocha te gaan oefenen en dat is een houten stok van 3,5 tot 4 meter. Door die zweep vast te blijven houden en de beweging ermee na te bootsen had ik minder de neiging om met die hand toch nog de teugel te pakken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:35

o.k....ik begrijp het!
sorry..ik ken dat helemaal niet

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 11:39

Geeft niets. Ik denk dat veel mensen het niet kennen en daarom vind ik het leuk om wat meer te laten zien.
Als je in Cloris haar profiel kijkt kan je meer zien. En er stond een filmpje van haar bij de verkiezing van wie er voor Bokt naar Horse Event mocht (is zij helaas niet geworden).

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:41

ha ha ik vroeg me ook al af wat je in godsnaam aan het sjouwen was, en je wil niet weten wat ik nog meer dacht := _O- maar ik kijk altijd eerst de foto's en lees daarna het verhaaltje dus toen snapte ik het :D Lijkt me echt lastig.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:26

Leuk dat je de foto's toch hier neerzet.

Wel handig idd om eerst met zweep te beginnen. Die garrocha is wel heeeeeel erg lang. Lijkt mij echt supermoeilijk. Ik zou het idee hebben dat ik dan iedereen inclusief mezelf neermaai.

Heel veel plezier er verder mee. Met Beda als instructrice komt dat vast helemaal goed.

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:31

Ik moest ook wel even twee keer kijken en je uitleg lezen voordat ik snapte wat je aan het doen was haha. Maar ik vind het knap dat je dat wilt gaan leren, lijkt me een flinke uitdaging. Succes!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 12:37

Hahaha, als je weet waar het voor bedoelt is is het vrij logisch. Maar kan mij voorstellen dat het er anders vrij vaag uitziet.
Voordat ik Frío kocht had ik al eens foto's van Cloris en Piropo aan het werk met de garrocha gezien en dat vond ik vreselijk gaaf om te zien. Toen ik deze kleine Spanjaard (Frío is een Hispano-Arabe = kruising Andalusiër x Arabier) kocht wist ik eigenlijk wel dat ik het echt eens wilde proberen. Helemaal toen ik vorig jaar Cloris een keer tijdens een demo zag.
En het is echt zo leuk om eens iets anders te doen met je paard. Dus we gaan lekker oefenen en proberen om regelmatig een les te nemen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:46

Leuke foto's hoor, Frio heeft zo'n lief koppie :) lijkt me flink lastig!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:07

Dat koppie van Frío! En volgens mij valt er rijtechnisch weinig te verbeteren op dat moment. Jullie hebben er alles uit gehaald wat er voor een eerste keer in zat. Het begin begint bij het begin hè?

Jullie zien er uit als een leuke combi!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:52

Gaaf hoor Branka, en heel stoer dat je het zo hier durft neer te zetten!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:54

het ziet er leuk uit jammer dat je niet in style bent met doma zadel en hoofdstel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:56

heel handig om idd eerst met een zweepje te oefenen. Vind het Carocha rijden een verschrikkelijk mooie dicipline van de paardensport (had dus ook op Cloris gestemd, maar helaar ;) )
Wil ik ooit ook eens ervaren

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:02

Wat een leuke foto's, jullie hebben lekker lol samen zo te zien. Haha, ja, ik wist ook niet wat je in eerste instantie met die zweep aan het doen was! Maar nu ga ik eens wat googelen hierop, je hebt me nieuwsgierig gemaakt!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:58

caj2008 schreef:
het ziet er leuk uit jammer dat je niet in style bent met doma zadel en hoofdstel

Ik zou het geweldig vinden, maar alles op zijn tijd. Want in style betekend ook met stang en daar zijn we nog niet aan toe ;)
Verder kost een goed zadel ook aardig wat, dus eerst maar even wat meer lessen en hard sparen.! :D

Verder iedereen bedankt voor de complimenten.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:10

caj2008 schreef:

Ik zou ook niet direct van alles aan gaan schaffen voor een eerste les.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:43

BrankaZ schreef:
caj2008 schreef:

Ik zou het geweldig vinden, maar alles op zijn tijd. Want in style betekend ook met stang en daar zijn we nog niet aan toe ;)
Verder kost een goed zadel ook aardig wat, dus eerst maar even wat meer lessen en hard sparen.! :D

Verder iedereen bedankt voor de complimenten.

Hoeft niet hoor, met bit kan ook gewoon ;) ik ga trouwens zelf binnenkort bitloos aan de slag, heb een bitloze Garrocha demo op de rol staan :+

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:24

Hey Branka, leuke foto's! Het is duidelijk te zien dat jullie veel plezier hebben! Tot vanavond op stal, en heel erg bedankt nog voor gisteren!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 19:54

cloris schreef:
Hoeft niet hoor, met bit kan ook gewoon ;) ik ga trouwens zelf binnenkort bitloos aan de slag, heb een bitloze Garrocha demo op de rol staan :+

Het is ook meer over het ´in style´ gaan. Stang is het plaatje. Maar het sturen is vooral via je zit heb ik tijdens de les gemerkt.

KimJenda schreef:
Hey Branka, leuke foto's! Het is duidelijk te zien dat jullie veel plezier hebben! Tot vanavond op stal, en heel erg bedankt nog voor gisteren!

Dank je! Helaas red ik het door schilderwerk vanavond niet. En graag gedaan ;)

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:28

Een tijd niet op Bokt geweest, maar toch even op zoek gegaan naar deze foto's. Jammer dat ik de les live gemist heb terwijl ik toch op stal was. Ziet er leuk uit Branka!

Bubble_Gum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:30

wat een mooie pony heeft u. ik dacht ook eerst wat doet die nu met de zweep is dat niet makkelijker in de andere hand :+

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:30

ziet er leuk uit branka, is weer eens wat anders!!

ben benieuwd hoe het met het vervolg gaat, en uiteindelijk met de lange stok!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:23

Als je een stapje verder bent wilt mag je mijn carrotstick wel gebruiken :D , die is iets zwaarder en ietsjes langer.

Ziet er leuk uit hoor, ben jalours :D