Bedrogen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Bedrogen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 18:07

Aan het begin van deze vakantie heb ik een tuig laten bestellen bij hvs ruitershop. Ik was namelijk op zoek naar
een kunststof mentuig en zij konden mij een relatief goedkoop tuig leveren.
Op dat moment zeiden ze dat het na 2 weken binnen zou zijn en ik vond dat geweldig want ik moest een week
naar de CHIO aken om daar te rijden met de club en daarna zou ik mooi een week hebben om mijn pony meer
voor te bereiden naar het tuig toe..
Naar 7 weken bellen ze nu eindelijk (tussendoor heb ik ook 3 keer gebeld maar telkens werd het uitgesteld)
Het tuig was binnen en ik kreeg 15 procent korting omdat ik zo lang moest wachten. Nou best, ik wou het eigenlijk
niets meer maar 15 procent is toch veel.
Ik naar de winkel (20 minuten rijden) en het tuig gehaald, kom ik thuis blijkt dat er lichtbruine teugels bij zitten (zwart tuig)
en de gespen goudkleurig zijn.. En toen mijn ma eens keek zeiden we tegelijk dat het een verkeerd tuig was.
Bij toeval waren er ook kennissen op bezoek en die wezen mij erop dat de gespen niet alleen goudkleurig waren maar
ook zilver!
En toen ik het op mijn pony legde (na wat gepuzzel bij het in elkaar zetten) bleek dat alleen het borststuk en de staartriem
paste.. De binnensingel was 10 cm te groot terwijl de buitensingel te klein was (had een kleinere omtrek dan de binnensingel)
En de broek was ook te groot..
Het hoofdstel heb ik nog niet eens meer gepast want het was de moeite niet..
Dus ik weer terug naar de hvs shop en weet je wat die zeiden?
Dat ik mijn geld niet terug kreeg! alleen een waardebon of ik kon het ruilen! dus ik gezegd ik wil hier geen andere spullen want
ik moest al 7 weken wachten! en naar een half uur kreeg ik dan eindelijk mijn geld terug..
(oh ja, ik had nog eens in het boekje gekeken waaruit ik het had besteld en daar stonden zwarte teugels en zilveren gespen! maar
ze zeiden dat dat niet waar was, want op de foto kon je dat niet genoeg zien.. ik en mijn vriend zagen het duidelijk genoeg..)

Ondertussen heb ik een hyperactieve pony met een slecht humeur in de wei, bijna geen vakantie over om haar te beleren en
nog steeds geen tuig!

Wie heeft dat nog eens meegemaakt? of ben ik de enige?

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:44

ik heb het ooit eens meegemaakt met een rijbroek die ik op maat liet maken.. was gewoon glad de verkeerde kleur! ik had donker blauw gekozen en er komt een licht groene uit! vond ik ook niet zo leuk.. en was nog een hele klus om dat allemaal weer recht te breien. Maar dat ze tegen jou dan ook nog zeggen dat het wel hetzelfde tuig is als dat je besteld hebt vind ik helemaal niet kunnen. Je weet zelf echt wel wat je besteld hebt.. en hebt er lang op moeten wachten! Dit is wel een Poedersuiker verhaal...

Heb je nu ondertussen wel het goede tuig kunnen vinden?

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Bedrogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:48

Jeetje dat is ook niet netjes nee eigenlijk..
Misschien een leer voor de volgende keer.. bestellen met "ik wil dat en dat tuig met zwarte leidsels en zilveren gespen" je moet tegenwoordig écht alles, elk detail zo ongeveer uitspellen.. helaas..

Succes met het zoeken naar een goed tuig

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:49

Wat vervelend voor je :) maar het kan best gebeuren hoor.
Dat het niet helemaal past kan ik ook wel begrijpen, elke pony is anders van maat en daar vallen de tuigonderdelen ook anders op uit. Dat had jij niet kunnen weten, maar de winkel ook niet, want die kennen je pony niet. Dus dat kan je de winkel niet kwalijk nemen :n
Daarnaast horen er bruine leidsels bij een tuig :) gewoon etiqette en traditie :D

Bij Ideal kan je je tuig per onderdeel samenstellen (bijv: pony hoofdstel, cob broek, minishet schoft) Perfect!

Maar lang wachten en dan beetje teleurgesteld zijn omdat het niet helemaal is wat je verwachtte is vervelend :)

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 14:38

wiebke schreef:
ik heb het ooit eens meegemaakt met een rijbroek die ik op maat liet maken.. was gewoon glad de verkeerde kleur! ik had donker blauw gekozen en er komt een licht groene uit! vond ik ook niet zo leuk.. en was nog een hele klus om dat allemaal weer recht te breien. Maar dat ze tegen jou dan ook nog zeggen dat het wel hetzelfde tuig is als dat je besteld hebt vind ik helemaal niet kunnen. Je weet zelf echt wel wat je besteld hebt.. en hebt er lang op moeten wachten! Dit is wel een Poedersuiker verhaal...

Heb je nu ondertussen wel het goede tuig kunnen vinden?


nee nog steeds niet.. Het was zo ongeveer de enige winkel hier in de buurt met tuigen.. Nu ga ik binnenkort kijken in lommel of Bilzen maar daar zullen ze wel een stuk duurder uitpakken dus kan mijn paardje nog een jaartje op de wei staan..
niets aan te doen..

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Re: Bedrogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:04

ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met deze shop! anders moet je emmers eens proberen in hamont?

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 16:16

Ik ga bijna altijd naar emmers maar die verkopen geen mentuigen..
De eerste keer dat ik daar kwam stonden er 2 meisjes achter de toonbalk
maar geen kwam om mij te helpen dus ik heb eigenlijk altijd gevonden
dat emmers beter is..
En nu ga ik dus zeker niet meer naar peer. Dan maar wat verder rijden..

Nickeltje

Berichten: 28247
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Bedrogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:20

Ben je echt bedrogen?
Of heb je gewoon te maken gehad met een slechte service en misschien ook een niet helemaal goede bestelling? Met dat laatste bedoel ik, weet jij zeker dat jij een ander hoofdstel hebt besteld dan dat je gekregen hebt? Of heb je misschien toch neit helemaal goed naar de beschrijving en foto van het artikel gekeken toen je het besteld hebt?

En dan nog, als je uiteindelijk een verkeerd artikel krijgt, kun je bij (voor zover ik weet) elke zaak terug om dat te ruilen of om je geld terug te vragen, daar is ook een reclame op tv over geweest, dat je daar simpelweg recht op hebt, dus dat zou ik even nazoeken als ik jou was.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 18:48

We hebben toen ik terugkwam met het tuig nog eens in het boek
gekeken.. Ik twijfelde namelijk eerst ook omdat het zo lang geleden
was dat ik het had besteld.
Mijn vriend en moeder waren er ook bij en we hebben alles nog eens
goed nagekeken maar het was echt een zwart tuig met alleen zilveren
gespen en zwarte teugels in het boek. En bij de omschrijving stond een
leren hoofdstel (heb een kunststof gekregen).
Na 20 min. kreeg ik uiteindelijk wel mijn geld terug maar alleen omdat
mijn vriend zei dat dat in de wet stond..
Ze wouden het anders echt niet terug geven, alleen in een waardebon
en dat heb ik echt niet nodig want tegen de tijd dat je die gebruikt zeggen
ze weer dat die overtijd is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:56

Menteugels horen gewoon bruin te zijn :')
Ik zie hier echt geen enkel bedrog in............

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Bedrogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:22

heel vervelende situatie en het is vervelend gelopen. Maar ik vind dit geen bedrog, hooguit slechte service.

Maar wel heel goed dat jullie voet bij stukken hebben gehad wat betreft die waardebon. Je hebt na een aankoop altijd een aantal dagen bedenk tijd en als je binnen die tijd het product terug brengt horen ze je geld terug te geven. Maar veel winkels proberen daar nog wel eens onder uit te komen door alleen een waardebon te willen geven.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bedrogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:33

Bij een tuig horen geen teugels :+ die zijn veel te kort :)
er horen wel leidsels bij :j die zijn langer en behoren bruin te zijn en niet zwart :D *D

Dit is geen bedrog, gewoon een teleurstelling omdat het tuig er in het echt anders uit ziet als in het boekje. Hoef je niet hier op bokt de naam van de winkel te noemen in 1 zin met het woord bedrog :n

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:59

Evelli schreef:
Hoef je niet hier op bokt de naam van de winkel te noemen in 1 zin met het woord bedrog :n


Heb ik ook niet in een zin staan.. sorry maar ik vind het wel bedrog als men iets anders levert dan dat je besteld, doet alsof zijn neus bloedt en vervolgens nog niet eens het geld terug wilt geven..
En ook nog eens liegt over de levertijd..
Ik heb overgens zelf moeten bellen waar het tuig bleef he! niemand die even belde met verondschuldigingen ofzo..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:07

Hoeveel kunnen zij er aan doen dat de leverancier te laat levert? Die ook weer een leverancrier heeft die misschien te laat levert? Dat noem ik niet liegen over de levertijd. Ze hebben een verwachte levertijd doorgegeven, die hebben ze helaas niet na kunnen komen.

Het tuig is gewoon niet wat je dacht dat het was. De maat was niet goed, maar daar kan je niets aan doen als je niet precies weet welke maat je nodig hebt.

Geen geld terug geven is van de policy van een winkel.
In jou geval: ruilen: geen recht maar een gunst:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _een_gunst
Citaat:
U hebt een fietstas gekocht die toch niet past bij uw fiets. Of een helm die niet mooi staat bij uw motorkleding. Mag u dan altijd ruilen? Bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het niet wilt hebben.

Let op: koopt u een product, en gaat dat te snel kapot? Volgens de wet is het product dan ondeugdelijk. Als dat zo is, hebt u wél recht op een nieuw product of een reparatie.
Wanneer mag ik iets ruilen?

Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dat mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels kunt u niet ruilen. Denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die speciaal voor u een bank bestellen. Of als u een keuken koopt.
Kan ik ook geld terugkrijgen?

Bij sommige winkels krijgt u uw geld terug als u een product terugbrengt. Dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen.

Als u een product aan de deur koopt, of via internet of telefoon, mag u het product meestal wel teruggeven. Dat komt omdat u dan een bedenktijd hebt. Dit betekent dat u binnen een bepaalde tijd kunt beslissen dat u het product toch niet wilt hebben. U kunt het dan teruggeven. Als u het product binnen de bedenktijd terugstuurt, moet de verkoper uw geld teruggeven.
Tip

Twijfelt u of een product wel helemaal is wat u zoekt? Vraag dan van tevoren aan de verkoper of u uw geld terugkrijgt als u het product terugbrengt.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 14:13

Dan kunnen ze op zijn minst iets laten weten..
En van te voren heb ik minstens 3 keer gevraagd of ik het terug kon brengen en
mijn geld dan terug kreeg en dat mocht..

shine2
Berichten: 123
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:40

even een kleine opmerking.
bij de meeste tuigen horen bruine teugels ,ook al is de rest zwart.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:10

jojoni schreef:
Aan het begin van deze vakantie heb ik een tuig laten bestellen bij hvs ruitershop. Ik was namelijk op zoek naar
een kunststof mentuig en zij konden mij een relatief goedkoop tuig leveren.
Dus geen duur kwaliteitstuig


Het tuig was binnen en ik kreeg 15 procent korting omdat ik zo lang moest wachten. Nou best, ik wou het eigenlijk
niets meer maar 15 procent is toch veel. Keurig en heel coulant van de winkel
lichtbruine teugels bij zitten (zwart tuig) hoort bij mentuig
en de gespen goudkleurig zijn.. En toen mijn ma eens keek zeiden we tegelijk dat het een verkeerd tuig was.

(na wat gepuzzel bij het in elkaar zetten) bleek dat alleen het borststuk en de staartriem
paste.. De binnensingel was 10 cm te groot terwijl de buitensingel te klein was (had een kleinere omtrek dan de binnensingel)
En de broek was ook te groot.. hieruit blijkt al dat je niet veel ervaringen hebt met mentuigen
Dat ik mijn geld niet terug kreeg! alleen een waardebon of ik kon het ruilen!

ik moest al 7 weken wachten! en naar een half uur kreeg ik dan eindelijk mijn geld terug..
goh wat verschrikkelijk netjes van ze..
(oh ja, ik had nog eens in het boekje gekeken waaruit ik het had besteld en daar stonden zwarte teugels en zilveren gespen! maar
ze zeiden dat dat niet waar was, want op de foto kon je dat niet genoeg zien.. ik en mijn vriend zagen het duidelijk genoeg..)Wat wil je met teugels beginnen

Ondertussen heb ik een hyperactieve pony met een slecht humeur in de wei, bijna geen vakantie over om haar te beleren en
nog steeds geen tuig! je kunt toch wel andere dingen doen, van niet mennen wordt een pony echt niet hyperaktief..

Wie heeft dat nog eens meegemaakt? of ben ik de enige?

Ik maak eerder mensen mee die van toeten nog blazen weten en dan gelijk alle schuld op een winkel schuiven, en dan deze met naam en toenaam in een slecht daglicht zetten..
Volgende keer gewoon je portemonee wat meer opentrekken en een tuig kopen waarvan je alle onderdelen los kunt kopen..
Ook wij mengen cob-maat met pony-maat puur omdat geen 1 tuig helemaal passend is..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bedrogen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:34

Maar je hebt toch je geld terug? Dus wat is het probleem nu?

Heb vorig jaar een marathonwagen gekocht, moest 8 tot 10 weken wachten zei hij. Heb uiteindelijk 15 weken moeten wachten. Had een paar op maat gemaakte laarzen gekocht, levertijd 10 weken, heb er 21!!! weken op mogen wachten! Weinig excuses gekregen hoor :n hoort bij het leven :)

Ben het voor de rest met Echwel eens :)