Nashua @ stramproy [filmpje]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Nashua @ stramproy [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 17:06

Laatst ben ik met Nashua naar stramproy gegaan. Ik ben vanaf begin juni niet meer gestart, ivm vakantie. Het was echt weer even wennen zeg, haha en ook een nieuwe proef voor ons.
Het was een wat matige proef. Over 2 weken starten we kampioenschappen en dat was ook de reden dat ik nog bijgeschreven had, zodat ik hier nog wat kon oefenen. Gelukkig hebben we gefilmd, want er zit nog wel wat werk in, zo kan ik mooi zien wat er nog beter kan. Ik ben echt blij dat we dat gedaan hebben, want je kunt dan weer een stuk bewuster trainen.
wel een mooi resultaat, een 5e plek met 223 (C) en 207 (H)
Eigen commentaar:
verbeterpunten:
De draf is wat vlak, mag meer gezet en wat meer verzameld. In de proef kwam hij ietswat achter het been.
Jammer van het stapje achterwaarts bij het halthouden, ik stak mijn been teveel af en daardoor ging nash twijfelen.
eerste appuyement niet zo mooi ingezet.
1e keertwending wat gehaast.
De eerste twee wissels zijn in het aanspringen niet zo mooi.
terugkomen van de eerste uitgestrekte galop scheef.
hakken uitdrukken.

Wat ik persoonlijk wel goed vond:
schouderbinnenwaarts, jammer van de lichte slinger, maar wel mooi voldoende.
tweede keertwending.
uitgestrekte stap
tweede uitgestrekte galop, wat je hier niet zo goed ziet.
halthouden achterwaarts.
laatste twee wissels
de lijn van het afgroeten.
houding van nashua.
de ontspanning

ben benieuwd wat jullie ervan vinden, sta open voor positieve kritiek, dus tips waar ik iets mee kan :)
http://www.youtube.com/watch?v=OULGHrcrzck

Meraki

Re: Nashua @ stramproy [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:16

Houd je benen stiller ;)
IK kan je denk ik niet écht meer kritiek geven..

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 17:19

NonaWen schreef:
Houd je benen stiller ;)
IK kan je denk ik niet écht meer kritiek geven..

daar heb je gelijk in :)
Die benen dat krijg ik niet meer goed in twee weekjes haha ;)
De draf en dergelijke daar kan ik nog wel wat aan doen maar die benen, daar train ik wel zo gruwelijk hard op, maar goed, een keer, op een dag, over een tijdje, wordt dat beter! Heb ook altijd gezegd dat ik mijn kin niet omhoog kon houden haha ;) en toch is dat al een heel eindje de goede kant opgegaan.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:21

Haha nee, dat kan ik me voorstellen ;)
Ah komt vanzelf toch, als je er zelf al bewust van bent :)
Whehe, ja dat ken ik :P maar jah, het is ook leuk om te zien dat je paard goed loopt toch!

Wat een mooie aansprong naar de galop na het halsstrekken! :D

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:23

Ik vind het er heel goed uitzien! :D

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 17:24

NonaWen schreef:
Haha nee, dat kan ik me voorstellen ;)
Ah komt vanzelf toch, als je er zelf al bewust van bent :)
Whehe, ja dat ken ik :P maar jah, het is ook leuk om te zien dat je paard goed loopt toch!

Wat een mooie aansprong naar de galop na het halsstrekken! :D

haha ja ik ben ook wel blij dat hij leuk loopt, ik weet alleen dat het nog wel heel wat beter kan!
Vanavond heb ik les en ga ik mijn proef even oefenen, denk dat ik dat ook op de film zet.

Waar ik inderdaad heel blij om ben, wat je ook al zegt, dat hij na die ontspanning meteen bij mij is en een hele mooie overgang naar de galop maakt. En in de uitgestrekte stap struikelt hij flink, en een jaar geleden zou hij echt compleet in paniek geraakt zijn, en nu stapt hij gewoon lekker door! Daar ben ik echt heel erg blij mee..

En die benen, tja in de proef is dat nog erger, ik ben dan veel te gefocust op het voorwaarts draven, terwijl ik hem een beetje uit elkaar jaag als ik zoveel been geef! maar goed dat ik het nu zie haha.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 17:24

mootjah schreef:
Ik vind het er heel goed uitzien! :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:39

Wow, wat verbeteren jullie hard zeg, ik heb het nooit slecht gevonden, maar een prachtige Z1 combi, helemaal klaar voor het Z2 :D

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:53

Vind het proper gereden,

alleen erger ik me enorm aan je benen, deze zitten haast geen minuut stil. ^^

Verder wens ik je veel succes, mooie combi ;)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:16

Die ontspanning is opvallend! Deze wil(de) ook nog wel eens om hoog komen toch? Of ben ik in de war? Anyway, vind dat je hem fijn op lengte houdt en een mooi contstant beeld toont. Echte kritische punten heb ik niet aangezien ik zelf nog niet zo ver ben maar ik kan me vinden in je eigen commentaar over de draf. Daar zijn jullie vast hard mee bezig :)

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:53

Het ziet er idd superontspannen uit, maar als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven, dan lijkt hij zich op links nog een beetje sterk te maken en een beetje vast te houden. Ik zie een lichte kanteling, vooral als je rechtsom rijdt en dan lijkt hij ook zijn achterhand iets naar binnen te plaatsen. Ook bij de zijgangen lijkt het of hij linksom iets minder lengtebuiging heeft. Dat wordt steeds belangrijker straks als je verder komt voor je oefeningen. Maar complimenten voor het totaalplaatje, superrelaxed en een supercombi. Echt Z2 waardig. Ga lekker door zo. Ik vind Nashua en jou altijd een genot om naar te kijken.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:48

Hey! Ik vind het er echt netjes uitzien aangezien je een tijdje niet gestart bent. En tja, die verbeterpunten, die weet je zelf al te goed ;)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:02

let idd op je benen en op je pianohandjes;)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 18:46

bedankt voor het commentaar!
Hij is wel degene die altijd omhoog kwam ja, maar daar zijn we echt bijna vanaf. hij heeft nog wel dagen dat hij even helemaal gepikeerd is, maar goed,
ik heb gisteren mijn proef geoefend en gefilmd, dat was weer een stukje beter! Ik ga dalijk eens kijken of ik hem erop krijg.
Zijn draf was al iets minder vlak, vooral in de zijgangen!
Vandaag was hij zelfs nog beter, als hij nou elke dag beter wordt tot de kampioenschappen, hahaha
nee dat gaat hem niet worden denk ik ;)
Als ik het filmpje kan plaatsen doe ik dat nog!

Ik moet zeggen dat ik op wedstrijd veel erger ben met mijn benen. Ik heb dan steeds het idee dat hij te zacht draaft en daarom ga ik harder rijden waardoor de draf dus ook zo vlak wordt, eigen schuld dus. Ga komende twee weken nog heel veel filmen, zodat ik ook kan zien welk gevoel ik moet hebben bij zijn goede draf!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 18:59

ohja en van dat links vasthouden, nashua maakt zich graag wat bol aan de linkerkant en heeft daarin heel erg gekanteld, het is echt bijna weg :D
maar af en toe komt het nog wel eens naar voren ja

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:22

Ik denk heel eerlijk gezegt dat het Z2 Nashua beter ligt als het Z1 :P

En die slordigheidsfoutjes werk je vast en zeker wel weg ;) . Moet immers ook een keer tevrede zijn. Vind dit persoonlijk een hele mooie proef om te zien. Wel safe gereden.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:33

De draf is idd wat vlak. Ik heb het gevoel dat ie wat achterblijft in de beweging en beetje traag is achter in draf. Hij treed niet lekker onder. Maar ja hoe los je dat op beetje afgezaagd schakelen, dus sterk maken.

Is verder een mooi paard ik vind dat je een nette proef neer hebt gezet mooi op tijd en op letters. Keertwendingen zien er ook vrij goed uit die rijd bijna niemand goed haha volgens mij de moeilijkste oefening in de dressuur.

Ik vind dat je de wissels ook goed rijdt hulp is bijna onzichtbaar en dat ie niet altijd mooi aangallopeerd komt denk ik toch omdat de achterhand er nog een beetje sterker moet worden. Stap galop op kleine volte niet meer dn 3 -4 passen van elk en halt achterwaarts galop kan ie krachtiger worden

GRoetjes

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 16:09

Bolzak23 schreef:
De draf is idd wat vlak. Ik heb het gevoel dat ie wat achterblijft in de beweging en beetje traag is achter in draf. Hij treed niet lekker onder. Maar ja hoe los je dat op beetje afgezaagd schakelen, dus sterk maken.

Is verder een mooi paard ik vind dat je een nette proef neer hebt gezet mooi op tijd en op letters. Keertwendingen zien er ook vrij goed uit die rijd bijna niemand goed haha volgens mij de moeilijkste oefening in de dressuur.

Ik vind dat je de wissels ook goed rijdt hulp is bijna onzichtbaar en dat ie niet altijd mooi aangallopeerd komt denk ik toch omdat de achterhand er nog een beetje sterker moet worden. Stap galop op kleine volte niet meer dn 3 -4 passen van elk en halt achterwaarts galop kan ie krachtiger worden

GRoetjes

bedankt voor de tip! Nashua is inderdaad een beetje traag achter! Toen ik hem net had sleepte hij zelfs met zijn achterbenen, dus het is al vele malen beter geworden,.
Schakelen in draf doe ik al heeeel erg veel, en in galop ook al heeeel erg veel. Die overgangen stap-galop galop-stap is een goede tip, nog niet eerder gehoord, en van dat achterwaarts ook!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:42