Tirolse Haflinger Amadeus @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_Touchi

Tirolse Haflinger Amadeus @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:42

Namens mijn zus Lotte maak ik dit topic over haar en haar verzorghaf Amadeus. Amadeus (v. Liz Alpenstern) is een 4-jarige Haflinger die Lotte rijdt sinds december 2008. Een niveau hebben ze nog niet echt, maar het begint steeds meer richting de B te gaan! Het grootste probleem is de rechtergalop. Amadeus heeft grote moeite met aanspringen op deze kant en springt dan ook negen van de tien keer verkeerd. Maar als hij hem eenmaal heeft gaat het super! voltes ed zijn dan geen probleem. In de linkergalop is dit juist wel weer een probleem. Zodra je Amadeus daar op de volte stuurt draait hij terug naar de hoefslag. Dit kan allemaal te maken hebben met zijn bespiering. Amadeus is van nature scheef en met trainen moet zijn bespiering dus recht worden in de loop van de tijd. Verder mag de zit van de ruiter ook nog wel wat aandacht hebben, tenen naar binnen en schouders naar achteren! Ook haar binnenhand mag soms iets minder streng.

Maar genoeg info, nu de foto's! Tips zijn meer dan welkom.
Amadeus wordt met zweep gereden vanwege de moeite met aanspringen in de rechtergalop en zijn moeite met stelling als gevolg van zijn scheefheid. In zijn verleden heeft hij een mindere ervaring met de zweep gehad, waardoor hij er nu wat heftig op reageert. Maar omdat er goede band is tussen ruiter en paard verbetert ook dit hopelijk in de loop van de tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amber_Touchi

Re: Tirolse Haflinger Amadeus @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:04

Niemand die commentaar wil leveren op deze combinatie?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:05

Dit is toch rijden in de picture..
Volgensmij moet je het dan neerzetten bij horses at work

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:07

Ziet er goed uit:) Samen komen ze er wel ;)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:09

je zegt zelf al dat ze wat meer recht op moet gaan , zitten en zie op sommige foto's dat Amadeus erg zijn rug aanspant, probeer hem wat lager en ronder te rijden, er zitten hele mooie stukken tussen en hij is mooi voorwaarts ;)

Amber_Touchi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:11

ReJo schreef:
Dit is toch rijden in de picture..
Volgensmij moet je het dan neerzetten bij horses at work

Omdat ik niet de ruiter ben, en het paard niet van mij is, mag ik het niet plaatsen bij HAW, vandaar dat ik hem hier neer zet.
(Hij stond eerst wel bij HAW)

Suzan bedankt. Ze probeert hem zelf ook zo ontspannen mogelijk te rijden, maar het is er een met karakter, om het minste en geringste spant hij zich aan. Maar er zit vooruitgang in, en daar gaat het om!

Amber_Touchi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 20:23

NOg iemand die wat te zeggen heeft?

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:50

Het gaat steeds beter lot!
Maar ik heb het idee dat je vreselijk naar links kantelt, dat zie je vooral op foto 11, 13 en 15. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt lange rechte lijnen te galopperen in het bos bijvoorbeeld? Dit kan helpen om zijn balans beter te vinden. En verder veel (schijn)overgangen rijden om zijn achterhand er beter onder te krijgen. En verder uiteraard de wel bekende kapstokjes ;) . Maar het komt vast allemaal goed ;)

melinda15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:58

Tenen naar binnen, zitten wel erg naar buiten
Ook goed voor je kijken niet naar beneden !

Veel succes :D

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:01

Hey, heb je schuine beugelblokjes?
Zoja, dan moet de dikste kant naar buiten en niet naar binnen ;)

Ziet er verder erg leuk uit. Er mag idd nog wat meer ontspanning in en denk aan de kapstokjes :P

Romy_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:18

leukleukleuk!

je hebt je handen alleen soms een beetje wijd.
Dus zorg dat je ze netjes boven je zadel hebt.

leuke haf trouwens

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:17

Lot :)

Is amadeus op links scheef?
Want dan komt het misschien mede doo je houding, probeer eens tijdens het rijden bewust te voelen hoe je rijdt. Op de foto zie ik namelijk dat je soms erg naar links gaat hangen. Kijk maar eens of je dat zelf ook op kunt merken.

En let op je handen, die heb je erg wijd, houd ze netjes hoog en bijelkaar, dan oogt het ook minder streng. en jaja.. de beruchte kapstokjes :P

Verder mag er idd meer ontspanning, maar je bent heel goed bezig hoor! Super! *D

Amber_Touchi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 13:58

Hij is scheef op rechts, ik denk dat ik dat onbewust wil compenseren :P
Hier heeft hij al een weken intensief gelopen dus is zijn scheefheid een beetje bij getrokken, maar als hij moe wordt merk je het nog wel.
En hij is bij de andere ruiter ook scheef hoor :P

Verder tnx :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:37

Het ziet er redelijk uit. Hebben jullie les?
Handhouding en beenhouding mag wat verbeterd worden. Ik heb het idee dat je je benen iets naar voren steekt.
Probeer je paardje actief van achter naar voren te rijden, zo kan ze ontspannen.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:30

tenen naar binnen. Ook zie ik dat je naar voren valt. In galop gewoon op je kont blijven zitten en geef hem iets meer ruimte van voren zoals in galop.
Mag ik ook weten wat voor nare ervaring jouw pony heeft gehad met de zweep??? kan natuurlijk ook lelijke gevolgen hebben