Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:22

We komen net aan bij onze pony's in totaal 7 eerst even een korte schets over hoe onze wei eruit ziet en ingericht is.
Onze wei is een soort van rechthoek van 1,6 hectare daarbij ligt de korste kant de breedte dus aan de weg, Om de wei te betreden staat een groot zilver hek en in de weide voor het hek hebben we het afgezet met paaltjes en stroomdraad zodat ze niet bij het hek kunnen.
Voorin de wei staan onze hengstjes 3 kleintjes en 1 welsh a hengst en daarnaast onze 3 merrie's.
Dus nu het verhaal:
We kwamen dus net aan bij de wei zie ik voorin de wei brood liggen beschimmelde zachte broodjes,harde broodjes,eierkoeken en boterhammen.
Dus ik kwaad wat denken ze wel niet als mijn pony's straks ziek worden en of dood gaan dan zit ik met een probleem en zijn de kosten voor ons. Op een of andere manier denken alle leeken dat paarden zomaar alles mogen hebben en daar niet ziek van kunnnen worden ofso. Maar dat was nog niet alles
Dus wij verder lopen naar het stalletje op de weide zien we in het zand schoenafdrukken die niet van ons waren dus ze zijn ook al in de wei geweest.
Ik kan hier gewoon zo kwaad om worden ons is altyd geleerd iets wat niet van ons is of aan ons toebehoord dan hoor je daar netjes van af te blijven.
Ziet diegene die risico's daar niet van in,stel er gebeurd iets ben ik dan verantwoordelijk omdat het mijn pony's zijn ?
Wat kan ik hier tegen doen en wat zouden jullie tegen diegene zeggen als je ze tegen komt?
We gaan in iedergeval nu heel de dag door er even heen rijden om het uur het is wel 10 minutjes rijden maar dat geeft niet , wil hun of diegene echt erover aanspreken en zeggen dat dit gewoon weg niet accepetabel is.


En de wei is trouwens goed afsgesloten met grote ijzeren hek met slot en in de wei voor het hek is er rondom afgezet zodat de pony's niet bij het hek kunnen komen , hebben we trouwens express gedaan om zulk soort dingen te voorkomen wat dus niet te voorkomen valt.

Edit en rondom de wei ligt voor de rest allemaal slootjes dus je kan de wei alleen maar betreden via het hek

kim18a

Berichten: 1657
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:26

misschien helpt het als je er een bordje bij zet!:
''niet voeren''
of
''pas op! kan bijten''

dan gaan ze misschien wel weg
of vraag andders in de omgeving als ze iemand
daar zien of ze ze hun even
er op aan willen spreken dat ze dat niet doen!

en verder nog succes er mee! :j

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 22:36

kim18a schreef:
misschien helpt het als je er een bordje bij zet!:
''niet voeren''
of
''pas op! kan bijten''

dan gaan ze misschien wel weg
of vraag andders in de omgeving als ze iemand
daar zien of ze ze hun even
er op aan willen spreken dat ze dat niet doen!

en verder nog succes er mee! :j



ja zou inderdaad kunnen maar ze zijn imo al de wei ingeweest dus weten denk ik wel dat ze niks doen voor zo ver en zulke meisjes zijn vaak nergens bang voor of kijken jammer genoeg nergens na
maar in iedergeval bedankt

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 22:39

oja en de pony's staan net buiten een dorpje dus woont eigenlijk praktisch niemand

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:52

Nou...die van ons staan midden in een woonwijk en dan nog hebben ze het lef om over het hek te klimmen, een paard van stal te plukken en er mee in de bak te gaan wandelen...
En dan hebben we het nog niet eens over alle gekkigheid die we af en toe in de landjes vinden aan eten ('t zijn verdorie geen varkens! ik bedoel maar...pannekoeken?!?).
Ik snap je frustratie dus behoorlijk. ;)

Bordjes met 'Niet Voeren' maken weinig uit (of de mensen hier zijn allemaal analfabeet, kan ook) alleen schijnt een 'Verboden Toegang voor Onbevoegden' bordje wel te helpen bij eventuele problemen. Want, hoe krom het ook is, als jouw paard letsel veroorzaakt bij iemand is dat jouw schuld, zelfs al is die iemand er zonder jouw toestemming. Zo'n bord maakt dan wel dat je net iets meer in je recht staat.
Ik denk ook niet dat anderen de risico's doorhebben, laat staan dat ze begrijpen dat jij in de knoei komt als er wat gebeurd. Ik durf zelfs te denken dat sommigen dat niet eens wat kan schelen... :o

Verder is idd het regelmatig patrouilleren en/of een (nep) camera ophangen eigenlijk het weinige dat je kunt doen, voor zover ik weet.

Succes, sterkte en ik hoop voor je dat je geen onverwachte visite meer krijgt...

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 23:02

Pluizebolpum schreef:
Nou...die van ons staan midden in een woonwijk en dan nog hebben ze het lef om over het hek te klimmen, een paard van stal te plukken en er mee in de bak te gaan wandelen...
En dan hebben we het nog niet eens over alle gekkigheid die we af en toe in de landjes vinden aan eten ('t zijn verdorie geen varkens! ik bedoel maar...pannekoeken?!?).
Ik snap je frustratie dus behoorlijk. ;)

Bordjes met 'Niet Voeren' maken weinig uit (of de mensen hier zijn allemaal analfabeet, kan ook) alleen schijnt een 'Verboden Toegang voor Onbevoegden' bordje wel te helpen bij eventuele problemen. Want, hoe krom het ook is, als jouw paard letsel veroorzaakt bij iemand is dat jouw schuld, zelfs al is die iemand er zonder jouw toestemming. Zo'n bord maakt dan wel dat je net iets meer in je recht staat.
Ik denk ook niet dat anderen de risico's doorhebben, laat staan dat ze begrijpen dat jij in de knoei komt als er wat gebeurd. Ik durf zelfs te denken dat sommigen dat niet eens wat kan schelen... :o

Verder is idd het regelmatig patrouilleren en/of een (nep) camera ophangen eigenlijk het weinige dat je kunt doen, voor zover ik weet.

Succes, sterkte en ik hoop voor je dat je geen onverwachte visite meer krijgt...



zo ik snap tegenwoordig niet waar mensen het lef vandaan halen toen ik zo jong was durfde ik zulke dingen niet hoor.
maar pannekoeken mensen die sporen tegenwoordig echt niet hoor.
En inderdaad gewoon veel patrouilleren wat wel al van plan waren en eventueel bordjes ophangen al zou het niet veel uitmaken.
Maarja het is te proberen. dankjee voor je reactie;)

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 09:59

verders niemand ?

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:08

Ik denk inderdaad dat een bordje verboden toegang jou in elk geval meer recht geeft! Daarbij misschien een bord hangen met verboden te voeren (misschien daaronder een brief hangen met uitleg wat er allemaal fout kan gaan.....) Ik had eerder ook een weide aan de openbare weg, en wat ik daar ook terugvond.... Bij mij zagen ze de wei naast brooddumpplaats ook als vuilstort geloof ik!

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:11

Ik heb een bordje ophangen met erbij dat pony's zelfs van wortelen mais ziek kunnen worden en eventueel dood gaan, op de een of andere gekke manier werkt dat woordje dood heel goed, de meeste mensen bedoelen het immers wel goed met voeren en sommige vragen ook of een appel echt zo erg is en dan geen ik meestal aan eentje niet, maar als iedereen die langskomt voert, is het al snel te veel en dus wel schadelijk.

Ponytjee

Berichten: 78
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: twente

Re: Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:12

je kan er een bordje bijzetten van :
niet voeren!
pas op ze bijten!
ofzow iets dergelijks

ikduss

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:12

Wat vervelend zeg! Bij ons ook een keer gebeurt toen ze dag en nacht in de wei stonden, toen hebben we gewoon stroom op het hek gezet en daarna nooit meer wat van die kinderen gehoort of gezien! Hun weten niet hoe je de stroom eraf haalt!
En anders bijvoorbeeld zoals pluizebolpum al zegt: een nep camera op hangen, dan denken ze misschien wel dt er echt gefilmt word!!
Veel succes!
P.s. wel bij dat stroom hek een bordje bij zetten, dan heb jij niks mis gedaan want het is aangegeven!

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 10:14

jaa dat zou eventueel een oplossing zijn, maar dan zit ik met nog een probleem ze komen in de wei want we hebben immers voetafdrukken bij en in de stal gevonden die niet van ons zijn.
Hebben we natuurlijk even goed nagekeken of die van ons waren maar geen van onze schoenen,laarzen hadden zulke afdrukken..

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:18

Hier is het vollop toeristen seizoen, en helaas hebben wij geen last van kinderen maar doodnormale volwassen mensen! Die op het hek klimmen, paardje aaien enz enz.. Vorige week had iemand onze stermerrie al omgetoverd na dekhengst..

Maar goed, ik wil dus ook niet dat hier de paarden worden gevoerd, gewoon omdat ze al te dik zijn, en die van mij krijgt speciaal voer, bordjes hangen helpt hier niet.
Wij maken dan dus ook vanavond even een ijzerdraadje, van het stroomdraad naar het hek toe, kijken of ze dan nog willen.
Zat ook te denken om een stuk af te zetten, maar bij het hek is weer veel schaduw waar ze graag staan.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:20

Dat is een veel gehoord, vervelend probleem.
Want er heeft niemand wat te zoeken in andermans wei zonder toestemming.
Ook voeren van andere paarden is gewoon niet te doen.

Het is moeilijk op te lossen een bordje helpt vaak wel een beetje, maar het beste is de mensen betrappen en ze aanspreken.

Mijn vroegere shet stond toen die nog niet van mij was in het dorp in een wei en de mensen daar gooide alles maar dan ook alles bij haar in de wei.
Aardappelschillen, rotte appels, zelfs de gekookte prak van savonds die over was, boterhammen met hagelslag enz.
Maar ik had die mensen al vaker gezegd dat ze dat niet moesten doen, maar toen bleek dat de toenmalige eigenaar het best vond want dat scheelde hem in voer. 8)7

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:21

Joto schreef:
Hier is het vollop toeristen seizoen, en helaas hebben wij geen last van kinderen maar doodnormale volwassen mensen! Die op het hek klimmen, paardje aaien enz enz.. Vorige week had iemand onze stermerrie al omgetoverd na dekhengst..

Maar goed, ik wil dus ook niet dat hier de paarden worden gevoerd, gewoon omdat ze al te dik zijn, en die van mij krijgt speciaal voer, bordjes hangen helpt hier niet.
Wij maken dan dus ook vanavond even een ijzerdraadje, van het stroomdraad naar het hek toe, kijken of ze dan nog willen.
Zat ook te denken om een stuk af te zetten, maar bij het hek is weer veel schaduw waar ze graag staan.


Das ook een goeie, gewoon stroom op het hek zetten.

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:25

:D Kan niet wachten, zal met de camera in de bosjes klaarzitten ~~}>

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:26

Wij hebben een borde met erop staan plastic en brood is onze dood... en daaronder met grote letters NIET VOEREN!! en wel 3 bordjes met verboden voor onbevoegden en een bordje met Pas op loslopende hond :P gewoon bij het weiland (ook aan de weg met fietspad etc)

ikduss

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-04-09

Re: Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:37

Is die stal in de wei ? of nog voor de wei. Want wanneer je stroom op het hek zet, kunnen ze er ook niet meer in! En idd heel veel bordjes plaatsen. Waren het grote voetafdrukken? want volwassenen die kunnen wel lezen maar met kinderen is het een heel ander geval! Maar die voelen de stroom vanzelf wel!

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:39

ikduss schreef:
Is die stal in de wei ? of nog voor de wei. Want wanneer je stroom op het hek zet, kunnen ze er ook niet meer in! En idd heel veel bordjes plaatsen. Waren het grote voetafdrukken? want volwassenen die kunnen wel lezen maar met kinderen is het een heel ander geval! Maar die voelen de stroom vanzelf wel!



HIHI := ~~}>

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 10:45

ikduss schreef:
Is die stal in de wei ? of nog voor de wei. Want wanneer je stroom op het hek zet, kunnen ze er ook niet meer in! En idd heel veel bordjes plaatsen. Waren het grote voetafdrukken? want volwassenen die kunnen wel lezen maar met kinderen is het een heel ander geval! Maar die voelen de stroom vanzelf wel!


nee de stal is in de wei zo'n kleine 50 meter de wei in

TICKELS

Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:50

ikduss schreef:
Wat vervelend zeg! Bij ons ook een keer gebeurt toen ze dag en nacht in de wei stonden, toen hebben we gewoon stroom op het hek gezet en daarna nooit meer wat van die kinderen gehoort of gezien! Hun weten niet hoe je de stroom eraf haalt!
En anders bijvoorbeeld zoals pluizebolpum al zegt: een nep camera op hangen, dan denken ze misschien wel dt er echt gefilmt word!!
Veel succes!
P.s. wel bij dat stroom hek een bordje bij zetten, dan heb jij niks mis gedaan want het is aangegeven!


Dit was ook mijn gedachte }:)
Idd 2 bordjes erbij: pas op stroom en verboden toegang
SUCCES!

idylle
Berichten: 5826
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:13

wat je ook kunt doen is bordjes ophangen met:
PAS OP VALSE PONY'S
of
PAS OP VIDEO BEWAKING, VERBODEN VOOR ONBEVVOEGDEN.

(meisje bij mij op stal gaf mn pony ook snoepjes. Tegen haar heb ik gezegt dat ik dit absoluut niet wil hebben omdat ze daar dood van gaat!! (ze is immers gevoelig voor hoefbevangenheid en daar kunnen ze dood aan gaan dus niet echt gelogen :+ :o )

Misslolliex

Berichten: 2111
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Opheusden. & Lienden

Re: Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:58

Stroomdraadje met 240 volt spannen :+

joyfordogs
Berichten: 2112
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: brabant

Re: Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:05

jeetje, ik zou ook zwaar pissig worden als ik ontdekte dat er iemand bij mijn paarden zou zijn geweest.
Tja volgens mij heb je al goede tips gekregen.
Ik heb jaren een dierenwinkel gewerkt en mijn hondje ging toen altijd mee, deze werd altijd gevoerd, totdat ik heb verteld dat ze er heel ziek van werd. Toen ging het eindelijk over, (bij de vaste klanten).
Ivp dingen verbieden(wat ik steeds deed) zei ik, wilt u me helpen door haar niet te voeren, ze word er namelijk heel ziek van.
Tja dat was niet zo, maar ik vond het zowiezo niet nodig, hondsbrutaal en bovendien, een klein hondje (sheltie) is na 75 klanten en dus 75 koekjes, echt zo dik en rond.
Misschien kun je een bordje ophangen met iets van een tekst:
wilt u deze dieren helpen, voer ze dan niet!! enkele zijn zeer gevoelig en we willen niet nog maals afscheid nemen van 1 van onze geliefde dieren.
verder verboden voor onbevoegde, 2 van onze paardjes bijten en slaan.
Zoiets?

joyfordogs
Berichten: 2112
Geregistreerd: 09-05-06
Woonplaats: brabant

Re: Word hier zo boos om blijf gewoon uit onze wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:05

ow en dan eventueel een plaatje van bijtend paardje voor de mensen die niet kunnen lezen? haha,