, we gaan namelijk voor een maand naar Hempfling in Denemarken. Ik slaap dan in een tent zonder stroomvoorziening, dus geen internetafleiding. Ga een maand in retraite, en dat is nou precies waar ik al jaren naar verlang. Jaren geleden, bijna 10 jaar terug ook al eens gedan. Toen heb ik een maand in een circus gewerkt en twee maanden in Spanje gewerkt. Daarna kwam er nooit meer de gelegenheid en helaas vind ik niet veel paarden mensen helemaal het einde. Je wordt kritischer naarmate je meer 'weet'.
Voor mezelf wil ik een eriode jelemaal terug naar de basis, opnieuw nadenken en wie weet eindelijk een manuscript afwerken.
Dit topic plaats ik hier omdat het werk van Klaus zich voornamelijk toelegt op de relatie tussen mens en paard, ofwel omgang en paardengedrag. Hopelijk staat het hier goed.
Ik open deze post ook omdat ik benieuwd ben of er meer mensen zijn die zijn werk kennen, of er misschien al eens geweest zijn. Wie weet leuk om daar wat van gedachten over te wisselen.
Gisteren zat er nog een mooi filmpje in mijn postbus:
Hempfling - three steps to the soul of a young horse
Uiteindelijk gaat het om het niets, zoals een paard zou kunnen zeggen 'jij vriend'. Vanuit het hart, of zoals Klaus het noemt de ziel van het paard.
Van daaruit denk ik dat mens en paard heel veel samen kunnen.
Niet geconditioneerd leren, maar leren van elkaar met een open hart en volgens je hart.
Ik vind het zooo geweldig! En kan op de stal waar ik sta ook helemaal mn gang gaan. Niemand kijkt me raar aan, maar iedereen is super enthousiast door deze wijze van benadering.
), heb hem ook ooit jaren geleden (ik was nog ene lief klein meisje) ontmoet en gewerkt met een van mijn paarden dat was zo'n bron van speelsheid vreugde en gratie (zowel van paard als van hem, en misschien toen zelfs van mij