Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:50

maikeltje schreef:
Nou, dat laatste dus.
Ik doe niet neerbuigend en ben oprecht geinteresseerd. Jij hebt hier een gesprek over gevoerd, het zou leuk en leerzaam zijn wanneer je dat zou willen delen. :j


Kort samengevat worden de paarden op een té jonge leeftijd ingereden, op een aggressieve manier, zonder grondige (letterlijk) voorbereiding die nodig is voordat men op een paard kan stappen, komen ze nauwelijks buiten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben met tranen in mijn ogen daar weggegaan toen. Overigens bij meerdere stallen.

Maargoed, dat is imho. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:53

De slowmotion beelden laten het ook veel erger lijken dan het is, ik heb anky ook los zien rijden en rechts en links in zien buigen..niets ergs aan. Doet een atleet ook voor die gaat springen, hoogspringen ect

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:54

Overigens, voordat daar weer opmerkingen over komen, vertrek ik straks omdat ik meer te doen heb, en vertrek ik morgen naar het buitenland voor een paar dagen. Dus als ik niet meer reageer is dat niet omdat ik laf ben of niets meer te zeggen heb. (Tsjah, men word daar nogal gauw van beschuldigd hier op bokt dus ik dek me maar vast even in.)

0ojannekeo0: Slowmotion kan nóóit iets erger doen lijken dan het is. Iets is zoals het is, kan een beeld niets aan veranderen. Slowmotion laat het alleen duidelijker zien.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:55

Ik lees hier dat anky een voorbeeld is en dit soort dingen niet doet.. Maar wat denken jullie als de cameras er niet zijn?
Anky zal best best wellis een keer een paard flink op zn plaats hebben gezet...
De beelden ja arabesk en arno daar kunnen jullie filmpjes van maken noem het maar op , maar einde van de dag zijn het hun paarden en kunnen jullie daar weinig tot geen verschil in maken.
Ik heb ook genoeg gezien en mee gemaakt van dichtbij grote afranselingen met 2 zwepen tegelijk paard gaat steigen maar er word door geslagen. Tja eindstand het is niet mijn paard dus kan er weinig voor betekenen ;)
Meschien is het wel een leuk idee voor jullie om een partij op te richten in het kabinet bv bereik je meer mee dan elke keer op bokt filmpjes en discussies te plaatsen. Iedereen weet jullie standpunten onderanderen wel. Bitloos ,Ijzerloos boomloos zadelloos, 24/7 in de wei .

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:55

Faux schreef:
maikeltje schreef:
Goh, heb je daarnaar geinformeerd dan?


Ik heb wel eens met Coby en Marlies van Baalen bijvoorbeeld om de tafel gezeten en hierover gepraat, dus ja, daar heb ik naar geïnformeerd. :)


Nee die weten hoe je diervriendelijk traint, ben je vergeten hoe zij Power and Paint longeerde?

Ik heb er geen probleem mee dat iemand een punt wilt maken want inderdaad de beelden liegen er niet om.(al heb ik wel ergerige dingen gezien waar dan weer niemand over spreekt) Maar wat ik wel een "probleem" vind is dat arno8 en arabesk continue overal over door lopen te zeuren in ieder topic weer. Hun wereldje is fantastisch en alles daarbuiten is slecht. Mag je ook nog vinden maar ga het asjeblieft niet op lopen dringen en mierenneuken. Ik heb arabesk jammer genoeg in het echt ontmoed en daar ging het precies hetzelfde continue wat ik zei (als dressuuramazone en traditioneel bekapper) bekritiseren. Om maar een voorbeeld te noemen van wat ik mierenneuken vind, een stal met een binnenbak daar werd over gesproken alsof het een laats met stront was. Wat is er erg aan een binnenbak? Het is niet natuurlijk, maar is een roundpen of een buitenbak dat wel? Nee. Zo kan ik nog wel even doorgaan, en over Arno heb ik weer andere verhalen.

Dus denk nou niet dat jullie de wereldverbeteraars zijn maar luister eens naar een ander en vooral respecteer gewoon dat niet iedereen hetzelfde met zijn dieren omgaat. Wat kan het jullie schelen je hebt er toch geen last van? Ik denk dat je met topics als deze meer averechts effect krijgt omdat de meeste denken ach daar heb je hun weer blablabla. Uitzonderingen daargelaten.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:57

Faux schreef:
Kort samengevat worden de paarden op een té jonge leeftijd ingereden, op een aggressieve manier, zonder grondige (letterlijk) voorbereiding die nodig is voordat men op een paard kan stappen, komen ze nauwelijks buiten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben met tranen in mijn ogen daar weggegaan toen. Overigens bij meerdere stallen.

Maargoed, dat is imho. :)


Maar hoe is dat gesprek verlopen dan? Hoe doen ze dat dan? Hoe oud zijn de paarden, wat is het voortraject? Je hebt er een gesprek over gehad, neem aan dat je dan ook vragen gesteld hebt en kan me niet voorstellen dat ze hebben gezegd "we doen dit op een agressieve manier zonder grondige voorbereiding". Wanneer je hierover met ze gesproken hebt zullen ze waarschijnlijk eea toegelicht hebben.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:00

Theeglas; ik spreek nergens positief over de van Baalens. :) Dus dat heb je denk ik verkeerd begrepen. Ik bedoel juist dat ik het oneens ben met de manier waarop het daar gaat.

Maikeltje, natuurlijk hebben ze me meer verteld en vertel ik het vanuit my point of view; aggressief, té jong, zonder voorbereiding die nodig is. Natuurlijk vertelden zij het mij op een trotse manier, zovan; zo doen wij het goed. Maar nogmaals; ik ga dat hier niet uitgebreid allemaal toelichten. Heb overigens (helaas) geen verslag van het gesprek gemaakt en het is alweer een tijd geleden, dus ik zou niet eens veel meer durven zeggen omdat ik het letterlijk niet meer weet. Weet alleen nog glashelder dat ik daar geschokt wegging. :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:01

Ik kom net dit topic tegen, en ga het zo even uitgebreid doorlezen. Maar ik wil hier een ding kwijt: het is weer een typisch Arabesk topic, kwak wat neer (in dit geval foto's) en wacht op de richting die de discussie uitgaat. Het zou fijn zijn als je in je eerste bericht wat duidelijker zou gaangeven welke kant je uitwilt (al is dat met jou verleden eigenlijk wel te raden)...

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:01

Oke sorry Faux dan heb ik dar verkeerd begrepen ;)

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:02

Theeglas schreef:
Oke sorry Faux dan heb ik dar verkeerd begrepen ;)


Geeftniets, kan gebeuren.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:08

Ga toch me weer eens wat meer in het doel van dressuur verdiepen. Volgens mij is het streven bij bepaalde ruiters om het paard met een zo horizontaal mogelijke hoofd houding richting borst te rijden. :o Misschien is wel het streven een kopje op zijn kin te kunnen zetten :D

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:26

Faux schreef:
Theeglas; ik spreek nergens positief over de van Baalens. :) Dus dat heb je denk ik verkeerd begrepen. Ik bedoel juist dat ik het oneens ben met de manier waarop het daar gaat.

Maikeltje, natuurlijk hebben ze me meer verteld en vertel ik het vanuit my point of view; aggressief, té jong, zonder voorbereiding die nodig is. Natuurlijk vertelden zij het mij op een trotse manier, zovan; zo doen wij het goed. Maar nogmaals; ik ga dat hier niet uitgebreid allemaal toelichten. Heb overigens (helaas) geen verslag van het gesprek gemaakt en het is alweer een tijd geleden, dus ik zou niet eens veel meer durven zeggen omdat ik het letterlijk niet meer weet. Weet alleen nog glashelder dat ik daar geschokt wegging. :)

Maar daar zit in mijn beleving het hele probleem ook. Mensen kijken en luisteren te gekleurd.
Jammer dat je de precieze strekking van het verhaal niet meer weet, was wel een leuke toelichting geweest in dit topic

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:28

Faux schreef:
Lijkt me sterk, aangezien bitten, S&T's, hulpteugels, sporen en dat soort onzin nooit in de buurt van mijn paarden komen of zullen komen. :) Dat maakt al een heel verschil. Besides; je kunt zoiets niet zeggen, want je weet niet hoe ik reed. Nogmaals; we hebben het hier niet over mij.

Een paard kapot rijden kan ook zonder bit en sporen en hulpteugels.

Ja het gaat ook over jou.
Jij zegt dat andere het zo fout doen, nou kom maar op met trainingen waar jij de hele tijd je paard nerges teniet doet.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:33

Vorame, ik heb ook nergens gezegd dat je een paard niet kapot kunt rijden zonder bit, sporen en hulpteugels. :) Ik heb alleen gezegd dat het al een heel verschil maakt.

Wat ik niet begrijp is dat als er zoiets geplaatst word (iets wat afschuwelijk is om te zien), men daar eigenlijk weinig tot niet op reageert en alleen anderen aan gaat vallen. Het gaat hier niet over mij en ik voel me dan ook totaal niet geroepen om 'met trainingen te komen waar ik de hele tijd mijn paard nergens teniet doe'. :)

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:35

Faux schreef:
Vorame, ik heb ook nergens gezegd dat je een paard niet kapot kunt rijden zonder bit, sporen en hulpteugels. :) Ik heb alleen gezegd dat het al een heel verschil maakt.

Wat ik niet begrijp is dat als er zoiets geplaatst word (iets wat afschuwelijk is om te zien), men daar eigenlijk weinig tot niet op reageert en alleen anderen aan gaat vallen. Het gaat hier niet over mij en ik voel me dan ook totaal niet geroepen om 'met trainingen te komen waar ik de hele tijd mijn paard nergens teniet doe'. :)


Zeggen dat een ander het zo verkeerd doet is zo gemakkelijk als je zelf niet het goede voorbeeld kunt laten zien.

Kapot rijden is kapot rijden.
Maakt voor het paard niet uit waar.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:37

Faux schreef:
Vorame, ik heb ook nergens gezegd dat je een paard niet kapot kunt rijden zonder bit, sporen en hulpteugels. :) Ik heb alleen gezegd dat het al een heel verschil maakt.

Wat ik niet begrijp is dat als er zoiets geplaatst word (iets wat afschuwelijk is om te zien), men daar eigenlijk weinig tot niet op reageert en alleen anderen aan gaat vallen. Het gaat hier niet over mij en ik voel me dan ook totaal niet geroepen om 'met trainingen te komen waar ik de hele tijd mijn paard nergens teniet doe'. :)

Omdat wanneer er beelden van willekeurig welke ruiter op die manier geplaatst worden, je schokkende beelden krijgt. Ook van mij en ook van jou en van iedereen. Enige waar die beelden goed voor zijn is zelfreflexie. Een discussie over de ruiter en zijn of haar methode an sich is helemaal niet relevant maar aan de reacties te lezen is iedereen opeens roomser dan de Paus en dat stoort mij persoonlijk een beetje :)

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:42

Helemaal mee eens Maikeltje.
En iemand die beweert dat hij zijn paard overal perfect heeft lopen heeft nooit goed naar een filmpje van zich zelf gekeken.
Ik weet zeker dat een filmpje heel erg leerzaam is voor jezelf.
Maar wat er hier te zien is is niet leerzaam.
De ruiter weet niet van het bestaan af, dus kan ook niet in zijn rijden veranderen.
Het is een stukje uit een heel stuk losrijden, gefilmd door iemand die er op uit is dit te filmen.
En dan heb je ook geen fijne stukje ertegen over staan om te vergelijken en te zeggen, kijk daar wil ik als ruiter naartoe.
Niemand die kan toelichten waarom er op die momenten zo gereden werd.
Gewoon totaal geen toegevoegde waarde om te leren, alleen maar toegevoegde waarde op af te zeiken

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:44

Geloof me, de mensen die op deze filmpjes te zien zijn weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. :) Daar hoeven ze de filmpjes niet voor te zien en veranderen doen ze het toch niet.

Ik wil niet beweren dat ik roomser dan de Paus ben, maar ik ben niet voor niets gestopt met rijden. :)

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Landbouwdag Opmeer foto's en filmpjes (300 fr/sec)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:44

Ik ga er nu vandoor, like I said voor een paar dagen.

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:46

Faux schreef:
Geloof me, de mensen die op deze filmpjes te zien zijn weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. :) Daar hoeven ze de filmpjes niet voor te zien en veranderen doen ze het toch niet.

Ik wil niet beweren dat ik roomser dan de Paus ben, maar ik ben niet voor niets gestopt met rijden. :)

En daarom mogen ze zomaar in een topic geplaatst worden waar een negatief beeld de bedoeling is?

Niemand die mijn eerdere vraag beantwoord:
Hoe zou jij het vinden als je gefilmd werd en alleen de negatieve stukjes worden online op een heel groot forum geplaatst?

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:48

Faux schreef:
Ik ga er nu vandoor, like I said voor een paar dagen.

Fijne dagen gewenst

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:48

Faux schreef:
Ik ga er nu vandoor, like I said voor een paar dagen.

Veel plezier

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:49

vorame schreef:
Faux schreef:
Geloof me, de mensen die op deze filmpjes te zien zijn weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. :) Daar hoeven ze de filmpjes niet voor te zien en veranderen doen ze het toch niet.

Ik wil niet beweren dat ik roomser dan de Paus ben, maar ik ben niet voor niets gestopt met rijden. :)

En daarom mogen ze zomaar in een topic geplaatst worden waar een negatief beeld de bedoeling is?

Niemand die mijn eerdere vraag beantwoord:
Hoe zou jij het vinden als je gefilmd werd en alleen de negatieve stukjes worden online op een heel groot forum geplaatst?

Zonder dat mij om toestemming gevraagd zou worden zou ik best pissed zijn en zou ik uitzoeken of ik daar stappen tegen kon ondernemen. Absoluut.
Minste wat men kan doen is het gewoon vragen....

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 17:57

maikeltje schreef:
Zonder dat mij om toestemming gevraagd zou worden zou ik best pissed zijn en zou ik uitzoeken of ik daar stappen tegen kon ondernemen. Absoluut.
Minste wat men kan doen is het gewoon vragen....

Ook mee eens.
Maar van jou had ik dat wel verwacht. :)

Ik ben benieuwd naar de antwoorden van de mensen die het heel gewoon vinden dat deze beelden hier zo maar neer gezet zijn.
Maar er zijn al veel berichten na geweest, maar geen enkel antwoord erop.

Mag ik dan de conclusie trekken dat zeuren over een ander heel makkelijk is, maar zou het jezelf overkomen je echt niet blij bent.
Dat iedereen wel weet dat die punten heeft waarop je een paard eigenlijk niet zo optimaal hebt lopen en hij daarbij net zo veel schade op kan lopen als bij te diep lopen?
En dat die schade misschien nog wel meer aangetoond is dan bij diep rijden?

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:12

vorame schreef:
Faux schreef:
Vorame, ik heb ook nergens gezegd dat je een paard niet kapot kunt rijden zonder bit, sporen en hulpteugels. :) Ik heb alleen gezegd dat het al een heel verschil maakt.

Wat ik niet begrijp is dat als er zoiets geplaatst word (iets wat afschuwelijk is om te zien), men daar eigenlijk weinig tot niet op reageert en alleen anderen aan gaat vallen. Het gaat hier niet over mij en ik voel me dan ook totaal niet geroepen om 'met trainingen te komen waar ik de hele tijd mijn paard nergens teniet doe'. :)


Zeggen dat een ander het zo verkeerd doet is zo gemakkelijk als je zelf niet het goede voorbeeld kunt laten zien.


Dus ik mag niet zeggen dat de voorbeeldruiters in de beginpost verkeerd rijden omdat ik geen wedstrijden etc. rijd? Over krom gesproken :=

[edit] Meer toelichting gezien ik een nogal krap door de bocht reactie geplaatst heb. Kijk ik ben geen topruiter maar ik zie wel dat op de films en foto's er niet fijn gereden word. Dat ziet zelfs iemand die niets van paarden weet. Maar waarom zou je dan niet mogen zeggen dat het verkeerd is? Alleen maar omdat ik zelf het goede voorbeeld niet kan laten zien? Ik vind dat erg krom. Want zoals eerder gezegd (maar blijkbaar straal overheen gelezen) kan je veel kennis tot je beschikking hebben maar deze nog niet uitvoeren in de praktijk maar dit betekent niet dat je deze kennis/ je mening niet mag uiten.