klopt toch niet?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Belgiƫ

klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 23:16

hjee,moet ff iets loslaten ^^

4 weken geleden heb ik een manegepaard gehuurt vanaf 1 augustus (we gingen eerst 3 weken op reis)
zaterdag(1augustus) ben ik terug van reis thuisgekomen,vanaf vandaag huur ik hem!
normaal als je een paard huurt,mag hij NIET in de les gebruikt worden..dacht ik ook.
vandaag kom ik voor het eerst weer in de manege en verwacht dat paardjelief lekker in z'n stallie staat of op de wei.
NOT!
ik hoor dat hij (terwijl ik hem huur!) meeloopt in de les.ik vind dat dat niet kan als je bijna 900 euro betaalt om dat paard te huren en dus niet in de lessen mag meelopen!
ik zeg tegen de lesgever dat hij verhuurt is en dak ik hem aan het eind van de les in z'n stal wil zien.
ga ik een uur later naar z'n stal en hij staat er niet,ga ik weer naar de piste en zie dat paardje nog een uur rijd!ze springen er zelfs mee!
ik woest,ga naar de lesgever en vraag wrm hij niet in z'n stal staat.
krijg ik het antwoord hij je hem pas huurt als je terug van reis bent,ik zeg tegen die kerel dat ik van ZATERDAG terug ben en hij dus niet gebruikt mag worden,IS TOCH LOGISCH NIET?
volgens mij verstaan ze het woord HUREN niet,er staan nog 20 andere paarden en dan moeten ze juist die gebruiken die verhuurt is!

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:21

ik zou zeggen; ga naar de manege-eigenaar. Neem samen het huurcontract nog eens door, of stel er een op.. Dat is voor beide partijen een stuk duidelijker.

Erg vervelend dat je zoo veel geld betaald, en dan nog niet zelf kan trainen met het paard.. 900 euro is wel errrug veel.. kun je geen eigen paard nemen? ben je goedkoper uit per maand.
Laatst bijgewerkt door Casca op 04-08-09 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Berichten: 26894
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:22

Ja ik moet zeggen, 900 euro???
Nou daar mag je de mijne ook wel voor huren en dan rijd er echt niemand anders op! ;)

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:23

900 euro? Sorry hoor.. Lijkt me niet dat dit kan.

kyraenlisa
Berichten: 154
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:25

Jeetje wat een verhaal ...
Dat is inderdaad belachelijk dat als je dat paard huurt voor zo veel geld dat hij dan nog flink mee banjert in de lessen .
Vind het ook niet kunnen, ik zou inderdaad ook naar de manege eigenaar gaan en als die er ook zo over denkt zou ik toch echt mijn geld terug eissen .

900 euro is dat voor een jaar ?
Hier in de buurt betaal je 80 euro per maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:25

Voor 900 mag je die van mij alle 3 huren, hoef ik er een maandje niet op :D
Dus eerlijk gezegd: besodemieterd ben je toch al, dan maakt dat lesje ook niet meer uit.

Maar serieus: of zo'n paard wel of niet nog in de les loopt dat is per afspraak/contract verschillend. Beetje krijsen en eisen brullen tegen een instructeur heeft niet zoveel zin. Beter even een volwassen gesprek met de eigenaar denk ik...

Sjolvir

Berichten: 25288
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:26

Even van mijn kant, je huurt hem vanaf 1 augustus, dus zaterdag.
Vandaag 4 augustus kom je voor het eerst weer op de manege.
Jij eist dat het paard niet in de les loopt?
Echter als jij hem huurt vanaf 1 augustus en ze hem niet in de les zouden gebruiken, betekend dat dan dat hij vanaf zaterdag niet gelopen zou hebben?
Staan ze 24/7 in de wei of maar even op een dag? Anders vind ik het nogal logisch dat hij in de les loopt.

Wat staat er in je contract?
En is het niet slimmer om even vriendelijk te informeren, waarom hij meeliep in de les, dan meteen te roepen, hij is verhuurt!
Aan het eind van de les wil ik hem in zijn stal zien???

Gezien jouw toon hier in je topic, wist ik het wel.
Huur ging niet door.
Smeren doe je met stroop! Niet met meteen uit je stekker gaan.
Hoe oud ben je eigenlijk? en 900 euro? 't is dat je toon me niet aanstaat, maar voor dat geld, wil iedereen zijn paard wel verhuren :Z

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:26

900 euro, Overdrijven is ook een vak. Maar beleefd is het niet nee. Ik hoop dat jij beleefder naar je paard geinformeerd hebt als dat je het nu opschrijft. Anders kan ik mij namelijk wel voorstellen dat er niet naar je geluisterd wordt. Bovendien, jij bent zestien, misschien kun je je ouders (die vast die 900 euro huur betalen) vragen of zij eens willen gaan praten....

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:28

Zal TS niet gewoon een nulletje teveel hebben getypt?
90 euro per maand lijkt me wel redelijk ;)

Anoniem

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:30

En zou het meelopen in de les kunnen verklaren, want 90 voor een manegepaard exclusief is weer erg weinig...

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:32

Ik denk dat ze 900 voor 3 maanden bedoeld. Dus 300 per maand. Aangezien in haar onderschrift staat dat ze hem 3 maanden huurt.

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:34

meestal betaal je op een manege het stallings geld en dan 100 euro erbij voor het huren van het paard

kyraenlisa
Berichten: 154
Geregistreerd: 08-12-08
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:35

dan vind ik het nog prijzig 300 euro per maand

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:35

Ik vind het 900 euro een beetje penny, maar goed :+

Denk ook dat deze toon niet echt een goede was om tegen de intructeur te houden, geen wonder dat ie denk van ja zal wel...
Misschien inderdaad nog even over het contract hebben met de manege-eigenaar en dan goed vragen of het wel of niet met lessen is..

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:36

300 klinkt inderdaad logisch bij ons betalen ze ook 315 en dan lopen ze 1 uur in de les mocht het heel druk zijn , of 45 extra en dan lopen ze niet in de les , goed je contract nalezen dus.

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:36

of je betaalt alleen het huren van het paard maar dan mag het paard ook in de les meelopen en mag jij op bepaalde uren op een dag ridjen

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:37

dan vind ik 300 per maand nog veel. :=

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:37

je kan veel goedkoper een paard leasen/huren..
zou verder rond kijken..
is inderdaad niet normaal..

daantjuhhh

Berichten: 26894
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:37

bij ons is het geloof ik 100 euro per maand, alleen kan het wel zijn dat ze zo nu en dan mee moeten lopen in een les.
Je mag er verder alles mee doen, zelfs op wedstrijd.

Daphaan

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:38

nou ja, voer, stalling en niet gebruiken in lessen (mocht dat de deal zijn) gaat best wat geld inzitten denk ik.

ts staat nu off line, ben wel benieuwd :)

maar ik denk dat je beter rustig kunt vragen wat nou eigenlijk gaande is, want als je je verheugd om een paard te rijden en hij heeft al een paar uur lessen gedraaid, dan is de deal opeens niet zo aantrekkelijk meer en heb je minder rijplezier lijkt me zo :)

kalm op de eigenaar afstappen vragen waarom je gehuurde paard in de les meedraaid, en vriendelijk verzoeken hem op stal te laten staan (of in de wei)

toot

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: haarlem

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:40

jeetje mineetje 900 HA! als ik dat moest doen ik 3 paarden onderhoudenQ!

jarco
Berichten: 737
Geregistreerd: 10-10-08
Woonplaats: purmerend

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:47

volgens mij heeft deze dame wel vaker dit soort topics geopend
ik herrinder mij de naam Qbel ( hoe je het ook schrijft )

Daiss87

Berichten: 1031
Geregistreerd: 11-02-09

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 04:25

Zo dat is wel erg duur, als ik jou was zou ik eens ff een goed gesprek met de manege eigenaar aangaan, om het huurcontract door te nemen..en duidelijk te zeggen dat hij niet in de lessen hoort mee te lopen..

orienta

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:56

Penny alarm ben ik bang ;)
Bij ons lopen de paarden die verhuurt worden ook gewoon in de les mee savonds :)
Als je er niks over afgesproken heb dan kan je er weinig aan doen denk ik helaas

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: klopt toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:20

900 euro.. geloof er geen bal van, dan mag ze die van ons ook wel voor een maand lenen...heb ik er weer 4 maanden stalling uit :D