?Toeval? Ik weet het niet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

?Toeval? Ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 21:59

Dit verhaal is een verslag van gisteren en vandaag. Om het te begrijpen heb ik een aantal personages hier neergezet;

S; Eigenaresse van mijn verzorgpony’s (fjord, shetlander en Kwpn)
B: Verzorgfjord staat al zijn hele leven op plaats x
Sc; Hond van S
T; Oude eigenaar van B, neef van J
M; Neef van J
J; Oude man met 20 shetlandpony’s

Gisteravond gingen mijn moeder en ik naar de Lek. Daar aangekomen hebben we door het water gelopen en steentjes en schelpjes gezocht (ze is kleuterjuf en dat had ze nodig). We werden al vrij snel aangesproken door een man; M. M had een erg drukke hond bij zich. De hond ging vandaag voor het eerst in de Lek zwemmen, hij vroeg of ik met de hond een stukje het water in wilde. 'Dat is wel wat anders dan zwemmen met een pony' was mijn antwoord daarop. Ik ging met de hond het water in (brrr koud) en mijn moeder ging in gesprek met M. Uiteindelijk ging het gesprek over mijn verzorgpony’s. Zij hebben een bak en een stal met uitloop maar geen weiland. Wij zijn dan ook op zoek naar een stukje weiland. Dit vertelden wij ook aan M. M wist wel raad. Hij had een neef die ook een paar pony’s had, en hij kon er vast nog wel een aantal bij hebben.
M belde zijn neef(J) op. Job nam niet op. M stelde toen voor om even langs te rijden (bij zijn neef). Dit deden we. Daar aangekomen werden we verwelkomt door een 'paar' pony’s (ruim 20). We hebben even gepraat met J en zijn tot een compromis gekomen; onze pony’s mogen daar geregeld grazen (niet te lang i.v.m. hoefbevangenheid) en wij zorgen dat zijn shetlanders handmak worden. Hij had niet genoeg tijd om alle pony’s aandacht te geven.
Vandaag ging ik kennismaken met de pony’s. Een aantal kunnen aan een halster lopen, maar het merendeel is wild! J kwam ook nog kijken samen met een ander persoon; T. T had gehoord van ons verhaal, en wilde weten waar wij onze pony’s hadden staan. Op plaats x (via Pb wil ik het adres wel geven). T vond dat toevallig, hij had daar vroeger ook een pony gehad; een fjord genaamd B. Toen viel ik bijna om van verbazing.... want dat is mijn verzorgfjord. Ik heb veel mensen gehoord over T en B, maar ik had hem nog nooit ontmoet. J werd op dat moment ook wel nieuwsgierig. Want op plaats x had hij ooit een hondje verkocht. Ik vroeg wat voor een hondje; een labrador puppy. Toen viel ik weer bijna om van verbazing.... S heeft een labrador. Dit blijkt de puppy van J te zijn.

J heeft zijn pony’s aan de Lekdijk staan (aan de kant waar geen water is). Wij zijn onze pony’s aan het leren dat je best in het water kan lopen (ze zijn doodsbang voor water). Tot voor kort geleden deden we dat op een strand hier in de buurt. Maar daar schijnen geen paarden te mogen. Kom je daar wel dan krijg je een boete. Wij komen daar niet meer, en nergens anders was een strandje waar pony’s op mogen. J vertelde dat hij tegenover de pony’s een privéstrand heeft. Wij mogen daar van hem komen! We vragen de volgende keer voor de zekerheid of de pony’s daar ook mogen komen. Zo ja, dan hebben we weer een strandje, en water om de pony’s in te trainen!

J heeft op zijn land ook nog een aantal schuurtjes staan. Die gaan binnenkort plat en dan komt er 1 grote schuur met stallen. Hij bood al gelijk aan dat mijn toekomstige pony daar gestald mag worden!

Ik ben zo blij dat wij M tegen kwamen bij de Lek. Of dit toeval is, ik weet het niet. Ik vind het wel bijzonder.... :D

Het is een lang verhaal geworden :o , maar ik moest even mijn ei kwijt! Ik vond het zo vervelend dat de paarden geen gras hadden. 1 paard had ook op een foto reading aangegeven dat ze gras wilde om te rennen en om te eten. Dus hopen dat dit aanslaat, en dat de pony’s het daar naar de zin krijgen!

(bedankt voor het lezen *D )
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 16-08-09 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen uit bericht verwijderd.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: ?Toeval? Ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:48

Wat een ontzettend leuk verhaal!!
Heel toevallig allemaal ook! :D
Hopelijk krijgen ze het goed naar hun zin!

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: ?Toeval? Ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:52

Wat een leuk verhaal.
En of toeval bestaat? Ik weet het ook niet..

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:54

Wat een leuk verhaal. Zulke dingen word je gelukkig van :D :)

SarahLynn

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: ?Toeval? Ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:56

Wat een leuk verhaal!
Veel plezier nog! Ook voor de paarden :))

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 17:13

Bedankt voor jullie (leuke) reacties. Ik ben nog steeds verbaast dat het gebeurt is. Ik zal volgende keer foto's maken van zijn shetlanders, en mijn pony's daar. En dan zal ik ze (mits ze een beetje gelukt zijn) ook op bokt plaatsen!

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: ?Toeval? Ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:08

Wat grappig zon toeval! Wel leuk dat je hem bent tegengekomen! :)

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: ?Toeval? Ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 21:39

Inderdaad erg leuk!

Voor de mensen die nieuwschierig zijn; van de week is de shet naar de wei gegaan en die gaf een aardig showtje weg. Ik heb het gefilmt:
http://www.youtube.com/watch?v=n_8oF8b3ncI
(is de moeite waard)

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: ?Toeval? Ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:57

Leuk filmpje. Fijn dat je nu land hebt om de pony's op te zetten.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Re: ?Toeval? Ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:04

Toeval bestaat niet! Alles heeft een reden. Vraag me niet waarom, maar het is nou eenmaal zo. Er gebeuren wel vaker vreemde dingen die in elkaar passen als een puzzle.
Zo dit was weer lekker vaag, maar ik meen het wel.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 23:08

rainbow8 schreef:
Toeval bestaat niet! Alles heeft een reden. Vraag me niet waarom, maar het is nou eenmaal zo. Er gebeuren wel vaker vreemde dingen die in elkaar passen als een puzzle.
Zo dit was weer lekker vaag, maar ik meen het wel.


Hier heb je gelijk in. Ik geloof ook niet in toeval. En zeker na dit voorval niet meer!