paardrijden op vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_alice

paardrijden op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:06

leuk dat jullie kijken.

Ik ben 2 weken geleden op vakantie geweest.
Ik heb daar samen met mijn zusje 1 uur vrij paardgereden.

Mijn zusje heeft foto's gemaakt.
Ik vind ze niet heel erg mooi.

even wat info.
- mijn houding is echt bagger
- Kende het paard niet.
- paard was apsoluut niet voorwaarts.
- ik kreeg het paard echt met geen mogelijkheid voorwaarts, heb vanalles geprobeerd. zweepjes kende ze volgens mij niet, die
hadden we nergens gezien.
- reed zelf neerwaarts, maar was snel afgeleid en ging ze hoog lopen.

commentaar mag, maar houd het netjes, en hou rekening met hierboven.

hier de foto's
foto's staan niet op volgorde

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. hier zo'n afgeleid moment
Afbeelding

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:11

Ik denk dat dit beter bij RIJ-ITP kan. Dit voldoet niet aan HAW :) T ziet er wel leuk uit!

JeroenK

Re: paardrijden op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:56

je kont is te groot voor het zadel, misschien kun je een andere proberen? Is maar een kleine tip.. maar weet niet of dit fijn ligt voor je paardje. Dan word het gewicht niet helemaal goed verdeelt over de rug. Verder vind ik het er goed uitzien!

mischalla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:28

ik ga even temmen, hoort inderdaad bij RIJ-ITP

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 07:36

JeroenK schreef:
je kont is te groot voor het zadel, misschien kun je een andere proberen? Is maar een kleine tip.. maar weet niet of dit fijn ligt voor je paardje. Dan word het gewicht niet helemaal goed verdeelt over de rug. Verder vind ik het er goed uitzien!

lees alsjeblieft eerst even wat ik boven heb gezet.

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 07:38

mischalla__ schreef:
ik ga even temmen, hoort inderdaad bij RIJ-ITP

oke, dank je wel.
HOe kan ik dit topic snel verplaatsen?

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:44

JeroenK schreef:

Ze verteld dat ze op vakantie is gaan paardrijden! Dit is dus niet haar eigen paard!

Ziet er leuk uit hoor TS!!! Mooi zonnetje erbij op een paardenrug, wat wil je nog meer...

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:34

Rijden op vakantie is heel leuk, maar geniet er ook van.
Wat mij opvalt bij jou is dat het alleen maar om ''aan de teugel'' gaat.
Heel je rijden gaat meedoen, je gaat spannen, er komt druk op je teugels, het paard loopt niet meer lekker.

Zeker als je op vakantie rijd, geniet er lekker van, en vooral ga zelf ontspannen!
Hand naar voren, niet naar je been. Rechtop zitten, en ontspannen. Schouders ook ontspannen, dan zul je zien dat het plaatje al beter word, en meid het draait niet allemaal om aan de teugel, dus ga lekker oefenen en laat de ontspanning komen.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:31

Bij ponyhof :P :P

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 18:40

Gipsylover schreef:
Heel je rijden gaat meedoen, je gaat spannen, er komt druk op je teugels, het paard loopt niet meer lekker.

Zeker als je op vakantie rijd, geniet er lekker van, en vooral ga zelf ontspannen!
Hand naar voren, niet naar je been. Rechtop zitten, en ontspannen. Schouders ook ontspannen, dan zul je zien dat het plaatje al beter word, en meid het draait niet allemaal om aan de teugel, dus ga lekker oefenen en laat de ontspanning komen.

als je hierboven had gelezen, liep hij zelf aan de teugel, daar deed ik niks voor.
Hij was alleen echt niet voorwaarts, en dan ga ik snel naar voren zitten, dat doe ik thuis ook :( maar daar word hard aan gewerkt.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:52

Het ziet er wat gespannen uit, maar ja, je kende het paard natuurlijk ook niet. ;) Verder een leuk beestje.

Amber_Touchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:36

Leuk paardje hoor!
En hij loopt best netjes.
Verder vind ik jou idd vrij gespannen lijken, maar dat is ook niet zo heel vreemd als je het paard niet kent en hem de hele tijd wanhopig voorwaartser probeert te krijgen.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:48

L_alice schreef:
Gipsylover schreef:

als je hierboven had gelezen, liep hij zelf aan de teugel, daar deed ik niks voor.
Hij was alleen echt niet voorwaarts, en dan ga ik snel naar voren zitten, dat doe ik thuis ook :( maar daar word hard aan gewerkt.

Je hoeft niet zo te reageren hoor, je kunt ook rustig en vriendelijk blijven :)!
Wat ik duidelijk zie, is dat je echt heel erg terugwerkt met je hand, hoe kan hij voorwaarts zijn als je zo je handen terughoud, en er mee terugwerkt? Het oogt in iedergeval zo als of je heel hard aan het trekken/moeite aan het doen bent dat je hem omlaag wilt hebben, meid ga is ontspannen!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:10

RT-HAW => RIJ-ITP

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 22:09

Je hoeft niet zo te reageren hoor, je kunt ook rustig en vriendelijk blijven :)!
Wat ik duidelijk zie, is dat je echt heel erg terugwerkt met je hand, hoe kan hij voorwaarts zijn als je zo je handen terughoud, en er mee terugwerkt? Het oogt in iedergeval zo als of je heel hard aan het trekken/moeite aan het doen bent dat je hem omlaag wilt hebben, meid ga is ontspannen![/quote]

was ook niet boos bedoeld hoor!
Maar ik had echt niks in mijn hand, alleen een licht op maat gemaakt contact. verder geen spanning. ja alleen als ze iets zag ofzo.
Ik heb heel veel moeite om mijn handen hoog en dragend te houden.
ik probeer er wel hard aan te werken en ben er vol op mee bezig, maar soms lukt het niet.
kijk maar bij mijn andere topics.
Maar als ik dan een paard heb die niet voorwaarts is, ook niet met lange tegel! dan ga ik snel gespannen zitten, ik weet het dat moet niet, maar ben er mee bezig..