vreemd verhaal...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:25

Diablo schreef:
Superwoman, als er mensen op mijn erf komen om naar de paarden te gaan, is het een ander verhaal. Dan komen ze op míjn grond, zonder daar toestemming voor gevraagd te hebben.

Maar als mijn paarden aan een openbare weg hadden gestaan, en ze hangen met hun hoofden over bijv. een fietspad, zou ik er geen moeite hebben als iemand ze aait. En als ik dat wel zou hebben, zou ik zorgen da ze niet dáár kunnen komen, waar iedereen kan en mag komen.


Mijn huis ligt naast een sloot en een fietspad (auto's bestemmingsverkeer)
Op mijn bruggen stonden nog geen hekken. (heb er 3) Dit was dus vóór het andere insident.
Mijn paarden stonden in de bak, ook toen vond iemand (man) het nodig om mijn paarden te roepen, te aaien en gras te geven..
Dat gras was dus daarvoor net bespoten..
Daarbij is ook die brug van mij....
Ik snap het gewoon niet :o?
Waarom vinden mensen dat ze dat recht hebben?
Ik was natuurlijk pissed en nog vond hij dat ik me aanstelde...
Ik vind het erg dat je blijkbaar overal hekken op moet zetten - waar kinderen dan ook nog op moeten gaan staan om ze beter te kunnen zien...naast de ouders (dure (sier-)hekken) _-:(

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:25

Van dat pluke gras wat iemand aan haalde zit idd wel wat in, misschien is er wat mee met het plukje of met het paard dat zou natuurlijk kunnen.

Mijn paarden hebben jarenlang op een stuk weide van de gemeente gestaan ook langs de openbare weg.
Helaas hadden wij regelmatig ' last' van jonge meiden die zich de paarden ongevraag toeeigende als verzorgpaard en daar dus ook mee gingen rijden met een eigen gefabriceerd hoofdstel en gaar zadel die bijna uit elkaar viel.
Zelfs onze 2 jarige werden bereden, toen ben ik toch wel even uit mn plaat gegaan.
Het stomste van het hele verhaal was nog dat ik de eerste keer toen ik ze betrapte ze keihard met een stalen gezicht zeiden " ja dat zijn onze verzorgpaarden en ze waren van een ander meisje dat had gezegt dat het haar paarden waren' die laatste had hun zogenaamd toestemming gegeven om mijn paarden te verzorgen en te rijden.
Ik uitgelegd dat ik de eigenaar was en dat ze heel snel weg moesten wezen, ze snapte er niks van geloof ik, want ze voelde zich behoorlijk bedonderd door het andere meisje, ik dacht nog dat zoeken jullie maar lekker samen uit en nou wegwezen.

Daarna hebben we aan de gemeente toestemming gevraagd om een hoog heras hekwerk te plaatsen en dat mocht gelukkig toen waren we van hele gedoe af.

Maar een paard aaien...tja ik ben blijkbaar wel wat gewent dus daar kan ik me in eerste instantie niet zo druk om maken.

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:29

siskeh schreef:
persoonlijk vind ik dat je van de paarden van een ander af moet blijven....
als er mensen mijn paard zomaar zouden komen aaien zouden ze een flinke "opdonder" van me kunnen verwachten...


sorry maar ik snap dat niet :o
waarom mag een ander jouw paard niet aaien?

Evanescence8
Berichten: 556
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Verwegistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:32

siskeh schreef:
persoonlijk vind ik dat je van de paarden van een ander af moet blijven....
als er mensen mijn paard zomaar zouden komen aaien zouden ze een flinke "opdonder" van me kunnen verwachten...


Yep inderdaad. Je hoort van andermans spullen af te blijven. Tenzij je toestemming hebt natuurlijk.

Evanescence8
Berichten: 556
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Verwegistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:35

DDW1190 schreef:
siskeh schreef:
persoonlijk vind ik dat je van de paarden van een ander af moet blijven....
als er mensen mijn paard zomaar zouden komen aaien zouden ze een flinke "opdonder" van me kunnen verwachten...


sorry maar ik snap dat niet :o
waarom mag een ander jouw paard niet aaien?


Nou ik vind het ook niet prettig als een vreemde aan mijn paard zit. Je weet niet wat ze doen. Dadelijk slaan ze hem perongelijk, of prikken ze perongelijk met hun vinger in mijn paards oog.... %) En misschien is het dan nu alleen maar aaien, maar morgen is het ook voeren. := En voor je het weet heeft je paard een nieuwe eigenaar.
Van mijn paard blijven ze af. :j

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:38

pfff het zijn doorgaans geen idioten hoor die je paard aaien.

heb jij wel eens een paard per ongeluk geslagen of zijn oog uitgeprikt??? beetje dom wel....en overdrijven is ook een vak.

DvdKloof

Berichten: 528
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: 's Gravenpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:38

vind het een beetje stom dat een aantal van jullie zegt dat ze niet aan jullie paarden mogen zitten maar wel een kat aaien die op de stoep loopt en naar je toekomt? das toch ook iemand anders zijn dier.

maargoed als het om paarden gaat is het hier altijd wel anders.. net zoals dat paardenvleestopic.. een beetje hypocriet.

maargoed wie ben ik :)

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:44

ik aai ook geen andere dieren, ook geen katten, wat ik dan weer wel doe is loslopende honden vangen en terug brengen naar de eigenaar.

mars_loves
Berichten: 389
Geregistreerd: 06-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:46

DvdKloof schreef:
vind het een beetje stom dat een aantal van jullie zegt dat ze niet aan jullie paarden mogen zitten maar wel een kat aaien die op de stoep loopt en naar je toekomt? das toch ook iemand anders zijn dier.

maargoed als het om paarden gaat is het hier altijd wel anders.. net zoals dat paardenvleestopic.. een beetje hypocriet.

maargoed wie ben ik :)


Ik vind dat je een paard die in de wei staat (met hek eromheen) niet kan vergelijken met een kat die op straat loopt hoor.
Als je niet wil dat je kat geaaid word, dan laat je hem niet op straat lopen. Een paard kan je niet de hele dag op stal houden.

Als iemand aan mn verzorgpaard of 1 van de andere die daar staan komt, dan kunnen ze ook een vlinke opdonder verwachten hoor.
Want zoals gezegt, nu is het aaien, maar binnekort komen ze ook voeren!
Nou, bij mn verzorgpaard hoef je het niet eens te vragen.

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:46

sonjim schreef:
ik aai ook geen andere dieren, ook geen katten, wat ik dan weer wel doe is loslopende honden vangen en terug brengen naar de eigenaar.



ja das ook een leuke hobby :+
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 06-08-09 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:49

pffff wat een geweld zeg, als het zo moet dan maar vuur met vuur bestrijden.

ik zou het wagen om mij een opsodemieter als je graag een kunstgebit wil :+

Edit: je bent pas 14, dat verklaart een hoop

mars_loves
Berichten: 389
Geregistreerd: 06-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:50

Maar aai jij de paarden van andere mensen dan ? :Y)

EDIT: nou, ik zou je niet slaan, zo sterk ben ik niet, maar de eigenaresse, die schopt je zo terug naar waar je vandaan komt :+
Laatst bijgewerkt door mars_loves op 06-08-09 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

DvdKloof

Berichten: 528
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: 's Gravenpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:51

Citaat:
Ik vind dat je een paard die in de wei staat (met hek eromheen) niet kan vergelijken met een kat die op straat loopt hoor.
Als je niet wil dat je kat geaaid word, dan laat je hem niet op straat lopen. Een paard kan je niet de hele dag op stal houden.

Als iemand aan mn verzorgpaard of 1 van de andere die daar staan komt, dan kunnen ze ook een vlinke opdonder verwachten hoor.

Want zoals gezegt, nu is het aaien, maar binnekort komen ze ook voeren!
Nou, bij mn verzorgpaard hoef je het niet eens te vragen.


en dát vind ik nou zo hypocriet.. er staat geen hek om de kat dus ik mag hem wel aaien, maar iedereen die aan mijn dieren zit krijgt een opdonder.

als jij niet wil dat andere aan je dier/paard zitten moet je dat ook niet bij een vreemde kat op straat doen die lief naar je toeloopt want het is niet jou kat.

edit; en het dan ook nog raar vinden als sommige mensen hier zeggen; als je niet wil dat je paard geaaid wild worden zet je er maar een dubbelhek o.i.d. omheen.. maar nee dat kan niet want iedereen moet van andermans spullen afblijven terwijl je zelf wel aan iemand anders zijn kat zit. lekker duidelijk :+
Laatst bijgewerkt door DvdKloof op 06-08-09 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_Britt

Berichten: 1173
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:52

Sorry hoor.. maar ik weet zeker dat het merendeel van de mensen hier vroeger op een wandeling met papa en mama ook vaak genoeg de paardjes langs het wandelpad heeft geaait. Als je daar staat kun je het verwachten en hier in de omgeving zie ik dan ook vaak genoeg bordjes van niet voeren maar mensen zeggen er niets van als je hun paarden aait (mischien komt het dan wel omdat het hier overal wandel gebied is) ik ben vroeger zelfs een aantal keer in de wei uitgenodigd als er een eigenaar aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook geen prettig idee vind als jan en alleman bij mijn paard kunnen komen maar daarom stond die van mij eerst achter een hoge heg en nu op pension waar ook niet iedereen zomaar bij de weides kan. Dus als je dat niet wil hebben kun je zelf ook gewoon dubbel schrikdraad of een sloot ofzo om je weide heen aanleggen.
En als jij je paard uit een wei vol paarden moet halen aai jij dan niet even de andere paarden als ze naar je toe komen? dat is toch doodnormaal en toch zijn die paarden ook van iemand anders.

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:53

euh ja? sterker nog, ik duw ze ook wel eens als ze voor het hek staan en ik wil erdoor!

mars_loves
Berichten: 389
Geregistreerd: 06-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:53

DvdKloof schreef:
Citaat:
Ik vind dat je een paard die in de wei staat (met hek eromheen) niet kan vergelijken met een kat die op straat loopt hoor.
Als je niet wil dat je kat geaaid word, dan laat je hem niet op straat lopen. Een paard kan je niet de hele dag op stal houden.

Als iemand aan mn verzorgpaard of 1 van de andere die daar staan komt, dan kunnen ze ook een vlinke opdonder verwachten hoor.

Want zoals gezegt, nu is het aaien, maar binnekort komen ze ook voeren!
Nou, bij mn verzorgpaard hoef je het niet eens te vragen.


en dát vind ik nou zo hypocriet.. er staat geen hek om de kat dus ik mag hem wel aaien, maar iedereen die aan mijn dieren zit krijgt een opdonder.

als jij niet wil dat andere aan je dier/paard zitten moet je dat ook niet bij een vreemde kat op straat doen die lief naar je toeloopt want het is niet jou kat


Ja, maar ik kan moeilijk aan een kat zitten, als die bijvoorbeeld lekker bij zn baasje op eigen terrein (tuin of in huis) loopt.
En sowiezo, waaruit maak jij op dat ik andermans katten wel aai? Want ik zie nergens staan dat ik dat doe :+

mars_loves
Berichten: 389
Geregistreerd: 06-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:54

Yeyo schreef:
euh ja? sterker nog, ik duw ze ook wel eens als ze voor het hek staan en ik wil erdoor!


Die begrijp ik volgensmij niet helemaal }:0

DvdKloof

Berichten: 528
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: 's Gravenpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:57

Citaat:
Ja, maar ik kan moeilijk aan een kat zitten, als die bijvoorbeeld lekker bij zn baasje op eigen terrein (tuin of in huis) loopt.
En sowiezo, waaruit maak jij op dat ik andermans katten wel aai? Want ik zie nergens staan dat ik dat doe :+


had het ff over in het algemeen, niet doelgericht op jou ;)

Kelly0708

Berichten: 541
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:59

ik vind dat aaien wel mag.als mijn paarden het niet willen,bijten ze wel van zich af of komen gewoon niet.
voeren vind ik een andere zaak.puur omdat sommige mensen gewoon niet weten wat ze aan het voeren zijn!

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:05

mars_loves schreef:
Yeyo schreef:
euh ja? sterker nog, ik duw ze ook wel eens als ze voor het hek staan en ik wil erdoor!


Die begrijp ik volgensmij niet helemaal }:0


Precies wat er staat, als ik er door wil met mijn paard, dan duw ik ze wel eens opzij, of ik haal ze aan als ze in de buurt staan.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:07

Supah_Sky schreef:
En als jij je paard uit een wei vol paarden moet halen aai jij dan niet even de andere paarden als ze naar je toe komen? dat is toch doodnormaal en toch zijn die paarden ook van iemand anders.


Ja maar dan dan ben je paardeneigenaren onder elkaar, die mogen het wel ;) .

Yeyo

Berichten: 1096
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Haarlem

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:10

ooooooooooh zo werkt dat dus.

misschien geef ik zo'n paard uit de kudde wel een opsodemieter omdat hij met zijn oren in zijn nek naar me dreigt, maar hee, das niet erg, we zijn paardeneigenaren onder elkaar....

mars_loves
Berichten: 389
Geregistreerd: 06-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: vreemd verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:22

Inderdaat, dat slaat weer nergens op.
Als dat je beide paardeneigenaar ben betekent niet dat je dan wel aan elkaars paard mag komen.

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:31

Jeetje zeg, wat een ophef blijft hierover gemaakt worden.
de een duwt een paard weg, van de ander krijg je een opsodemieter
als je aan haar paard komt. En wat doen ze in werkelijkheid.......ze aaien allemaal
echt wel een paard over de bol als er eentje naar ze toe komt lopen.
het is allemaal een vreselijk grote mond opzetten, maar in werkelijkheid.........

Wordt eens volwassen dames en reageer een beetje normaal.
Mij maak je niet wijs dat je met geen vinger een andermans paard aanraakt.
Jeetje, wat een stelletje pubers zijn er weer zeg!

Als ik langs een wei loop en een paard komt naar mij toe, dan aai ik dat paard.
Wil je dat niet hebben? Dan zorg je er maar voor dat ik je paard NIET kan aaien.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:49

Even offtopic: Ik ben wel eens een terrein opgewandeld, omdat ik zag dat een pony vast stond in de heg. Althans het stond in exact dezelfde positie als een uur daarvoor (toen ik ook voorbij kwam met de auto). Dus ben ik de wei ingewandeld om het te checken. Wat bleek, een van de voorbenen stond vast in het prikkeldraad. Met veel pijn en moeite het voorbeen los gemaakt. Vervolgens aangebeld en het gemeld wat er aan de hand was en wat ik gedaan had. Krijg ik de opmerking waar ik me mee bemoeide!! Ik voelde het toch niet en het was niet zijn probleem dat die pony vast zat. En dat prikkeldraad was er al langer dan de pony en hij deed het wel vaker.
Toen heb ik me maar omgedraaid en nog ff bij de pony gecheckt of het bloed nog druppelde of dat het inmiddels gestopt was. Verder kon ik er ook niets aan doen of veranderen.