Is het zo moeilijk, nadenken tussen de paarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Is het zo moeilijk, nadenken tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 16:23

Pff, ik begin onderhand zo kwaad te worden hier. Mensen lijken tegewoordig niet meer na te kunnen denken als ze met paarden bezig zijn, en als ze fouten maken wordt het niet eens meer toegegeven. Misschien reageer ik overdreven, maar ik begin onderhand de stoom uit mijn oren te krijgen.

Gisteren stond ik paardlief even te borstelen e.d. en ik had hem lekker buiten aangebonden, het arme ding staat al genoeg binnen dankzij een nageltred. Aan de stang hing een ander halster en toen ik iemand terug zag komen van het rijden vroeg ik ook netjes of zij er weer wilde staan, maar dat was niet nodig: het paard ging de paddock in, ze moest alleen hoofdstel en zadel afdoen.
Het zadel ging er vanaf en ze laat haar paard los, die even bij die van mij komt snuffelen. Vervolgens krijgt die van mij een flinke beet in zijn neus, zodat het begint te bloeden!
Geef je aan dat je daar niet blij mee bent krijg je te horen "ze maken alleen even kennis"(!!!!!).
Dus ik antwoord heel beleefd dat ik een beet geen kennismaken vind, helemaal niet als hij begint te bloeden, maar dat kon haar paard niet gedaan hebben, want hij had de sperriem nog om (!!). Echt, ik was sprakeloos, heb alleen met open mond staan kijken. Nadenken is gewoon te moeilijk tegewoordig.

Vorige week ook al mijn paard uit de wei mogen vissen, terwijl er op 4 manieren duidelijk gemaakt was dat hij niet naar buiten mocht, ook hiervan geen excuus gehoord van de verantwoordelijke (wel van haar bijrijdster, die het paard naar buiten had gedaan in opdracht van diegene die het moest doen).

Mijn bloed begint hier echt van te koken, dit is toch niet meer normaal?!

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:06

Ik snap dat jou bloed hiervan begint te koken! Ik zou hier ook flink pissig om zijn! Ze had haar ogen in haar zak zitten zeker?
En wat stom dat ze je paard naar buiten deden terwijl toch duidelijk was gezegd dat dat niet mocht!

karina_15
Berichten: 15
Geregistreerd: 20-07-09

Re: Is het zo moeilijk, nadenken tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:03

dat is niet leuk messchien moet je maar een andere manege in de buurt zoeken

ikduss

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:09

Ooh.. vreselijk, ik ken het. Mensen die denkend dat hun paard in de stallen los achter ze aanlopen, maar ondertussen had ik mijn stal even open staan en dat beest loopt zo bij die van mij naar binnen onder het touwtje door. (ik had een halstertouw in de opening opgehanden zodat ie lekker naar buiten kon kijken)
Die van mij was aan het eten en legt dreigend zijn oren in zijn nek. Vervolgens zegt het baasje van dat paard: Oh kom maar lieverd, dat paard is gemeen, zometeen overkomt je wat. Nou ik heb versteld gestaan. Het is mijn stal en zij beloont haar paard omdat ie bij mij naar binnen loopt. (het zijn niet erg grote stallen).
Ik snap zulke mensen niet hoor. Stel dat wij het bij hun zouden doen, dan zouden ze denk ik ook boos worden!
Ik zou een keertje met haar gaan praten en duidelijk je grenzen aangeven.
Succes!

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Is het zo moeilijk, nadenken tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:57

Vreselijk zeg sommige mensen denken ook echt niet na!
Ik snap dat je hier boos om wordt.
Vind het ook stom om je paard met hoofdstel om te laten staan, zonder toezicht. En dan vooral nog dat commentaar geven van dat doet mijn paard niet.